Akademia
AaliRasa: człowiek Klasa: Alchemiczka biografiaAali, pochodząca z Sihaam, szybko pięła się po szczeblach hierarchii miejskiego garnizonu, zyskując sobie szacunek jako jeden z najmłodszych – i najbardziej wojowniczych – dowódców. Podczas rewolty Orków i Zwierzoludzi zorganizowała skuteczną obronę miasta i odparła powstańców bez ani jednej ofiary wśród Czarodziejów (istoty niższych kategorii oczywiście się nie liczą). Ten czyn ściągnął na nią uwagę Qasima, Pierwszego w Kręgu, który mianował ją dowódcą swojej osobistej armii. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Wcielenie Cnót na poziomie nowicjusza i zdolnością Uczony. Oświecenie | UmiejętnościMetamagiaEkonomiaCnota | Armia 18 15 |
Komentarz historyczny: Z początku towarzyszy Fahadzie w zabijaniu resztek orków na 4 mapie kampanii Akademii. Wierna rozkazom nie może znieść jej niesubordynacji i ginie razem ze swoim ślepym oddaniem.
AsadRasa: rakszasa Klasa: Ostrze Magii biografiaAsad Al-Kazin jest uroczy, bystry, wyniosły i troszkę sadystyczny - czego można by się spodziewać po ogromnym kocie. Biada temu, kto pozwoli się zwieść jego swobodnemu i beztroskiemu usposobieniu: kiedy sytuacja tego wymaga, Asad w mgnieniu oka zamienia się w bezlitosnego zabójcę. Oczywiście woli zabijać, kiedy służy to jego własnym interesom, ale czasami przecież trzeba też coś zrobić wyłącznie dla rozrywki. | Specjalizacja Zarządca: +1 do przyrostu Rakszasów i Rakszasów Radżów w strefie wpływów tego miasta. Oficer Rakszasów | UmiejętnościMetamagiaPrzywództwo | Armia 14 16 1 |
Komentarz historyczny: Asad jest antagonistą kampanii Twierdzy, gdzie stoczymy z nim 3 bitwy. "Asad" oznacza w języku arabskim lwa.
GloriaRasa: demon Klasa: Alchemiczka biografiaPodobnie jak większość uczniów Akademii Magii, Gloria nie urodziła się na ziemiach Czarodziejów. Ta pochodząca z północy piękność o jasnej skórze żywo interesowała się starożytnymi artefaktami i nową nauką o Konstruktach, a w rezultacie została uczennicą Masfara. Jej rywale zauważyli, że niektóre historie, jakie opowiada o swoim życiu przed przenosinami do Al-Imral, wzajemnie sobie przeczą, ale zapytana wprost Gloria odpowiada tylko swoim najbardziej uwodzicielskim uśmiechem. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater ma +6 do Magii, gdy rzuca zaklęcia Magii Ognia. Mistrz M. Ognia | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 15 8 |
Komentarz historyczny: Glorię poznajemy w drugiej mapie kampanii Przystani jako obiecującą uczennicę Masfara. Jednak ona okazuje się być tak naprawdę zgoła inną personą.
JohariRasa: człowiek Klasa: Mag bitewny biografiaJohari jest Wielkim Konstablem Siedmiu Miast i dowodzi wszystkimi Szeryfami i stróżami prawa na ziemiach Czarodziejów. Urodzona w Al-Yaqut, Johari przeżyła zniszczenie swojego rodzinnego miasta przez fanatyków z Domu Wieczności, ale wielu spośród jej bliskich krewnych i przyjaciół nie miało tego szczęścia. Od tamtej pory poświęciła się tępieniu Nekromantów i złowrogiej gałęzi Magii, którą oni uprawiają. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater zaczyna z jednostką specjalną, umiejętnością Sztuka Wojenna na poziomie nowicjusza i ze zdolnością Zwiększona Wytrzymałość. Mistrz Puszkarstwa | UmiejętnościMetamagiaOfensywaSztuka | Armia 18 8 |
Komentarz historyczny: Johari możemy spotkać po raz pierwszy w kampanii Nekropolis, gdzie też pozbawia Veina głowy. W późniejszym czasie, na drugiej mapie kampanii Lochu, gdzie daje się zwieźć podstępowi przygotowanemu przez rodzeństwo mrocznych elfów. Tam też ginie.
MasfarRasa: człowiek Klasa: Alchemik biografiaJeden z filarów młodego wówczas Domu Materii, Masfar z Al-Imral, studiował konstrukty ludu Shantiri, odkąd pamiętał. Jego badania doprowadziły do wielkich odkryć i pozwoliły odtworzyć Tytanów, największe osiągnięcie zapomnianej cywilizacji. Choć Masfar spędza większość czasu, badając ziemie Ashanu i poszukując starożytnej wiedzy, zawsze wraca do domu do jednej osoby, którą kocha nad życie – swojej córki Jadwy. zaklęcie
| Specjalizacja Zarządca: +3 do przyrostu Golemów i Golemów Piaskowcowych w strefie wpływów tego miasta. +6 do przyrostu Gargulców i Obsydianowych Gargulców w strefie wpływów tego miasta. Ojciec Golemów | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 8 8 |
Komentarz historyczny: Masfar, Ojciec Tytanów po raz pierwszy pojawił się w Duel of Champions.
MinasliRasa: człowiek Klasa: Czarodziej biografiaMinasli była jednym z tych dzieci, które rozbierają zabawki na części, żeby dowiedzieć się, jak działają. Studia nad magią szły jej wolno, ku utrapieniu jej nauczycieli, bo bardziej interesowało ją rozkładanie zaklęć na elementy niż uczenie się nowych. Naturalna ciekawość i roztropność wyszły jej jednak na dobre: Rektor Theodorus, będąc pod wrażeniem wiedzy, jaką posiadła, zaproponował Minasli stanowisko wykładowczyni teorii magicznej. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater ma +6 do Magii, gdy rzuca zaklęcia Magii Wody. Mistrz M. Wody | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 18 8 |
Komentarz historyczny: To nawiązanie do bohaterki Akademii z Heroes IV.
MirymRasa: pół-elf Klasa: Zaklinacz biografiaMirym jest mieszańcem, synem słynnego rycerza Imperium oraz czarnoksiężniczki z Mrocznych Elfów. Przez wielu postrzegany jako anomalia, a nawet chodząca potworność, Mirym szukał swojego miejsca na świecie, dopóki nie dołączył do Akademii Magii, gdzie kwestie rasy i pochodzenia nie mają znaczenia. Mirym sam przyjął takie otwarte nastawienie. Poprzysiągł, że nigdy nie pozwoli, aby uprzedzenia wypaczyły jego zdolność osądu i nawiązał przyjaźnie we wszystkich większych Domach. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Obrona na poziomie nowicjusza i zdolnością Obrońca Miasta. Obrońca | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 15 8 |
Komentarz historyczny: Sar-Mirym po raz pierwszy został wspomniany w Heroes V, następnie zostaje wymieniony w kanonicznym zakończeniu Might & Magic X. Jego ojcem był Lord Haart, a matką Lirdan. Z biegiem czasu stał się wielkim arcymagiem, który studiował m.in. kulturę demonów i mrocznych elfów. Po jego śmierci wielu podawało się za jego dziedziców. Jednak nie byli w stanie rozwiązać tego sporu pokojowo...
SaabiraRasa: człowiek Klasa: Szeryf biografiaSaabira jest jednym z największych Arcymagów Domu Chimery i wyspecjalizowała się w tworzeniu Zwierzoludzi. Jej perfekcja w łączeniu ludzi i zwierząt pozwoliła jej wstąpić do Kręgu Dziewięciu, rady rządzącej Akademiami. Po wielkich buntach pracowała nad nowymi sposobami, aby zapewnić posłuszeństwo swoich tworów oraz aby zagwarantować, że będą one niegroźne – przynajmniej dopóki ona tak zechce. W międzyczasie wykorzystuje przywołane duchy, takie jak Cabeiri, aby załatwiały jej sprawy. | Specjalizacja Zarządca: +8 do przyrostu Kabirów i Mistrzów Kabirów w strefie wpływów tego miasta. Przywódca Kabirów | UmiejętnościMetamagiaObrona | Armia 15 15 |
Komentarz historyczny: Jest ostateczną przeciwniczką na czwartej mapie kampanii Sylvanu, gdzie próbuje nagiąć Kuźnię Żywiołów do swej woli.
TheodorusRasa: człowiek Klasa: Mag bitewny biografiaTheodorus, Rektor jednej z najbardziej prestiżowych Akademii Magii Al-Safir, rzadko porzuca swoje drogocenne księgi i grymuary. Mimo to nadal jest on jednym z najlepszych magów Srebrnych Miast i choć już niemłody, ma umysł równie sprawny jak kiedyś. Mówi się, że odmówił miejsca w Kręgu Dziewięciu, ponieważ nauczanie podoba mu się bardziej niż polityka. zaklęcie
| Specjalizacja Zarządca: +2 do przyrostu Uczniów i Czeladników w strefie wpływów tego miasta. Poskramiacz Uczniów | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 5 11 2 |
Komentarz historyczny: Ta postać nawiązuje do bohatera, który przewijał się przez miasta związane z frakcją czarodzieja w Heroes III i Heroes IV.
YasirRasa: człowiek Klasa: Czarodziej biografia„Człowiek powinien triumfować lub lec pokonany za sprawą własnych wyborów i talentów, a nie dlatego, że kto inny skradł mu los.” Tak swoją opinię na temat niewolnictwa, czy to Orków, Zwierzoludzi czy Duchów, wyraził Yasir. Studiował alchemię w Akademii Al-Imral i w naturalny sposób wstąpił w szeregi Domu Materii. Dowiódłszy swojej wartości przy wielu okazjach, otrzymał tytuł Marzbana małej prowincji górskiej na skraju Pustyni Sahaar. Ale Yasir już patrzy w przyszłość: ruiny i świątynie Shantiri, jakie leżą na jego ziemiach, mogą kryć w sobie klucz do jego awansu politycznego nawet do samego Kręgu Dziewięciu. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater daje swojemu królestwu 350 złota dziennie. Królewska Sakwa | UmiejętnościMetamagiaCnota | Armia 21 15 |
Komentarz historyczny: Na trzeciej mapie kampanii Akademii stara się o rękę księżniczki przy użyciu swoich bogactw. Jest też głównym antagonistą czwartej mapy kampanii Twierdzy.
TanisRasa: człowiek Klasa: Zaklinacz biografiaŁatwo zapomnieć, że Tanis jest potężną Czarodziejką, bo jej uwodzicielski urok dużo łatwiej zauważyć. Wokół Tanis, kobiety niezależnej i romantycznej, uważanej za oszałamiającą piękność nawet jak na wygórowane standardy Srebrnych Miast, narosło więcej plotek niż wokół jakiegokolwiek innego członka rady księcia Ivana. Jako bezpośrednia potomkini założycieli Akademii Magii i córka małżeństwa Czarodziejów z różnych Domów - jej ojciec wywodził się z Domu Materii, a matka z Domu Duszy - Tanis jest przedstawicielką Kręgu Dziewięciu wysłaną, aby pogłębiać wpływy Srebrnych Miast w całym Ashanie. Tanis została skierowana, aby doradzać księciu Ivanowi w tym kluczowym momencie wojny domowej. Uratowała mu życie w trudnej sytuacji i od tamtej pory stała się jego zaufaną powierniczką i członkinią jego rady wojennej. Tanis zabawiła w towarzystwie Ivana dłużej niż gdziekolwiek wcześniej - nie wiadomo jeszcze tylko, czy jest to znak wielkiego przeznaczenia, jakie czeka Księcia czy zdecydowały względy bardziej osobiste. Tak czy inaczej, ludzie, nawet członkowie rady, szepczą po kątach, że go na pewno zauroczyła... zaklęcia
| Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Magia Pierwotna na poziomie nowicjusza i zaklęciem Kontrola Czasu. Zaklęcie jest rzucane o jeden poziom wyżej, niż aktualny poziom tej szkoły. Adept Czasu | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 15 21 |
Komentarz historyczny: Członkini Rady Iwana. Tanis jest dostępna jako grywalna bohaterka dla wszystkich, którzy złożyli pre-order i otrzymali odpowiednie ULC.
SolmyrRasa: dżinn Klasa: Władca Dżinnów biografiaSolmyr, postać legendarna w opowieściach Czarodziejów ze względu na swoje wielkie poczucie humoru i obowiązku, jak również mistrzostwo w domenie Magii Powietrza, był pierwszym Dżinnem, który pojawił się w Ashanie, kiedy Sar-Elam odkrył Wymiar Magii. W ostatnich dekadach Solmyr spędza jednak coraz więcej czasu ze Ślepymi Braćmi, pomagając im spisać zdarzenia, które ukształtowały świat Ashanu – i których w wielu wypadkach był naocznym świadkiem. zaklęcia
| Specjalizacja Bohater zaczyna z zaklęciem Łańcuch Piorunów i może je rzucać na poziomie Nowicjusza z +1 do Magii. +2 do Magii przy rzucaniu zaklęcia Łańcuch Piorunów z poziomu Eksperta. +4 do Magii przy rzucaniu zaklęcia Łańcuch Piorunów z poziomu Mistrza. Łańcucha Błyskawic | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 13 6 1 |
Komentarz historyczny: Solmyr jest nawiązaniem do Solmyra ibn Wali Barada - jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów serii Heroes. Charakterystyczny dżinn czarodziej pojawił się w Heroes III i Heroes IV. W Heroes VII jest dostępny dla posiadaczy Edycji Kolekcjonerskiej lub Deluxe. Fabularnie pojawia się on w ekskluzywnym scenariuszu, który ma miejsce w roku 565 RSS (czyli rok po Heroes VI - w czasach obu DLC do gry).
AjitRasa: człowiek Klasa: Szeryf biografiaAjit, Czarodziej z Domu Chimery, był uczniem Agara, niesławnego twórcy kilku najdziwniejszych odmian Zwierzoludzi. Ale u Ajita zamiłowanie do wiedzy tajemnej zawsze przegrywało z miłością do pieniądza. Nieustannie obmyślał nowe sposoby na wzbogacenie się, przez co zyskał wśród Czarodziejów sławę oszusta. | Specjalizacja Bohater zaczyna z premią +4 do Obrony. Odporność na Ból | UmiejętnościMetamagiaDyplomacja | Armia 18 8 |
Komentarz historyczny: Bohater ten jest nawiązaniem do bohatera z Heroes III (klasa Suweren) i Heroes IV (klasa Złodziej). Na Ashanie mogliśmy go spotkać po raz pierwszy w Might & Magic X, gdzie był przywódcą gildii Czarnego Kła i nauczał mistrzostwa Mistycyzmu. Do Heroes VII jako grywalna postać dołączył w patchu 1.5, a wcześniej fabularnie przewijał się kampanii Lochu i Akademii.
NurRasa: dżinn Klasa: Zaklinacz biografiatxt zaklęcie
| Specjalizacja Bohater regeneruje dodatkowe 12 punktów Many dziennie. Medium Duchów | UmiejętnościMetamagiaMagia | Armia 16 13 1 |
Komentarz historyczny: Nur na Ashanie pojawia się w Heroes V, Duel of Champions (jako stworzenie, a nie bohater) oraz Might & Magic X (gdzie po uwolnieniu jej z lampy w Wieży Enigmy może nas nauczyć arcymistrzostwa Magii Pierwotnej). Do Heroes VII jako grywalna postać dołączył w patchu 1.5, a wcześniej fabularnie była wspomniana w mapie Solmyra (jej brata).