Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

FAQ



(Oryginalny artykuł znajduje się na oficjalnej stronie gry.)

1. Czy zmienicie rozmiar bohatera na mapie przygody i rozmiary jednostek na polu bitwy?
Ta kwestia może podlegać ewolucji aż do ostatniej fazy tworzenia gry, lecz istnieje możliwość, że zmienimy pewne elementy, by były bardziej zgodne z resztą świata gry. Odnośnie stworów na ekranie pola bitwy to nie zmieni się ich rozmiar pod względem ilości zajmowanych pól, ale może się zmienić skala samej grafiki (w rozsądnych granicach).

2. Czy będę móc grać offline z pełną zawartością gry?
Jak już niegdyś wspominano, gra będzie wymagać jedynie jednorazowej aktywacji przez sieć, a po tym będzie w pełni grywalna offline. Oczywiście, jeśli chcesz grać w trybie multiplayer, połączenie będzie wymagane.

3. Czy jednostki będą miały specjalne animacje, wliczając te zabawne?
Być może już odkryliście to na stronie jednostek Przystani, ale w każdym razie - tak, wszystkie jednostki mają specjalne animacje, wliczając stanie w miejscu i te humorystyczne.

4. Czy będziemy mogli wyłączyć "efekciarskie" kamery na polu walki? (wstępne przeloty nad polem bitwy, krytyczne trafienia, etc.)
Będziecie mogli w pełni wyłączyć te efekty, ale również zmienić częstotliwość ich występowania, jeśli wolicie.

5. Co z cyklami dnia i nocy oraz zjawiskami atmosferycznymi?
Nie będzie żadnej formy cyklów dnia i nocy w Heroes VII, gdyż gra jest turowa i dzień kończy się razem z turą gracza. Jednakże jest możliwe wybranie rodzaju oświetlenia w edytorze map, więc powinniście mieć możliwość stworzenia nocnych map z dodatkowymi właściwościami (określonymi w ustawieniach mapy). Odnośnie zjawisk atmosferycznych, będziecie mogli zobaczyć np.: padający śnieg, deszcz lub burzę piaskową, jednakże nie będą miały one bezpośredniego wpływu na rozgrywkę.

6. Co było najtrudniejsze w tej części tworzenia gry?
Sądzimy, że najlepiej jest rozbić tę odpowiedź na dwa aspekty:
"Filozoficznie": chcieliśmy w Heroes VII zaoferować najlepsze wrażenie rozgrywki "herosowej", skupiając się na najsilniejszych elementach z całej serii. By to zrobić, nasi projektanci spędzili wiele miesięcy czasu próbując wybrać te elementy do magicznej listy H7 oraz nad zastanawianiem się, jak je faktycznie zaimplementować w grze.
"Technicznie": zdecydowanie edytor map. Jak wszyscy fani, mamy ogromne oczekiwania odnośnie tego narzędzia i zrobiliśmy, co mogliśmy, aby urzeczywistnić tę wizję. Oprócz świetnej rozgrywki, edytor map jest jedynym kluczem do tego, by gra żyła dłużej i dłużej.

7. Czy frakcje w Heroes 7 będą tak samo jednolite kolorystycznie, jak te w Heroes 6?
Otrzymaliśmy szczególnie istotne komentarze w tym względzie odnośnie poprzedniej części i zdecydowaliśmy, że jednostki w Heroes 7 będą miały inny wygląd. Mamy nadzieję, że udało nam się zredukować to wrażenie i wprowadzić różnorodność, np. w frakcji Przystani.

8. Czy zobaczymy bohaterów-spadkobierców w Heroes 7?
Z całą pewnością.
(przyp.red.: chodzi o bohaterów znanych z poprzednich części Heroes, nawet jeśli tylko pod względem imienia/portretu, a nie fabularnie)

9. Czy w Heroes 7 będą "sceny kinowe" (filmiki fabularne)?
Tak, będą takie sceny, lecz będą miały zupełnie inny wygląd niż te, które mieliśmy w Heroes 6.

10. Czy dodacie wsparcie dla gamepadów?
Nie jesteśmy pewni, czy to poważne pytanie, ale w każdym razie musimy odpowiedzieć: nie. To nie jest dla nas żadnym priorytetem, gdyż wymagałoby zupełnej zmiany koncepcji rozgrywki. Tworzymy przede wszystkim tytuły na PC-ty (i jesteśmy z tego dumni), więc gra jest całkowicie zaprojektowana i zoptymalizowana dla świętej Myszy i Klawiatury ;).

11. Czy twórcy modów będą mogli stworzyć swoje własne frakcje?
Ekstremalny modding gry to coś, co chcemy umożliwić, lecz w tej chwili nie chcemy składać żadnej obietnicy bez pokrycia.







1. Czy będziemy mogli nająć więcej niż jeden typ stworzenia w siedliskach zewnętrznych?
Siedliska na mapie przygód zapewnią więcej niż tylko jeden typ stworów. Doskonała okazja dla twego bohatera, by wzmocnić armię przed nową walką w odległej krainie.
(Czytaj: by oszczędzić na tworzeniu modeli 3D dla 8 siedlisk na frakcję, wzorem H5-6 będą tylko trzy: jednostek podstawowych, elity i czempionów.)

2. Czy będzie możliwe zniszczenie budynku, by wybrać innego czempiona w mieście?
Byłoby zbyt prosto, gdyby zniszczenie jednej budowli pozwalało na zmianę czempiona każdego dnia. Gdy wznosisz siedzibę czempiona, musisz mieć jasną wizję swojej strategii i jeśli zmienisz zdanie, będziesz mógł rzecz jasna to zrobić ale z poważnymi konsekwencjami. Wszystkie budynki z danego "poziomu budowli" będą musiały być zniszczone, by wznieść nową strukturę. Wybierajcie mądrze, radni!

3. Ile miast będę mógł podbić?
Tak wiele, ile jest na mapie.

4. Czy rodzaj terenu będzie miał wpływ na punkty ruchu?
Tak, jak zawsze miały. Twój bohater będzie się szybciej poruszał po drogach, a wolniej wśród gór i skał.

5. Czy będą zestawy artefaktów?
System zestawów artefaktów powróci w Heroes 7. Oczekujcie na więcej informacji!

6. Czy powróci Łza Ashy (Graal)?
Twój bohater będzie mógł przemierzać świat Ashan i odkryć jego najrzadsze artefakty, dawno zakopane pod ziemią. Podczas jego przygód odkryjesz nowe elementy układanki i wypełnisz swoje zadanie odnalezienia Łzy Ashy.

7. Czy możesz opowiedzieć dokładniej o systemie karawan?
Jest bardzo podobny do tego z gry H5 Dzikie Hordy, z usprawnieniem w celu uniknięcia "zakorkowania się" wejścia do miasta. Masz wiec dostęp do siedliska w odległym miejscu i możesz nająć stworzenia: zostaną automatycznie wysłane karawaną do twojej obecnej lokacji. Karawany na trasie przejazdu mogą zostać zaatakowane lub przyłączone do armii właściciela.

8. Czy pojawia się tygodnie stworzeń neutralnych (pojawianie się ich na mapie)?(
Wciąż nad tym debatujemy, ale czemu nie?

9. Czy mapa przygód i bitewna będą różnorodne?
Oprócz oferowania zróżnicowania dotyczących wyglądu, Heroes 7 zapewni różne rozmiary map, zarówno przygód jak i bitewnych. Będziesz mógł zagrać i stworzyć olbrzymie jak i malutkie mapy, by dostosować je do swojej wizji i udekorować je tysiącami różnych opcji

10. Co z tempem gry? Czy będą możliwe szybkie walki?
Jedną z nauk wyciągniętych z Heroes 6 jest ta, że gra wydawała się zbyt wolna, szczególnie podczas ciągłych bitew. W Heroes 7 zdecydowaliśmy się zmienić to i podarować graczowi lepszą satysfakcję z tego płynącą, bez jednoczesnego wynaturzania konceptu (ma to cały czas być gra turowa). Szybkie walki także powrócą.

11. Jaka jest maksymalna ilość graczy?
Heroesi są od dawna grą dla 8 graczy i postanowiliśmy tak to zostawić. 8 graczy i barw dla obu lokalnych i sieciowych gier wieloosobowych.

12. Możesz nam powiedzieć coś więcej o trybach gry?
Wszelkie klasyczne tryby będą obecne w Heroes 7 i mamy nadzieję na dodanie czegoś fajnego do tej formuły. Więcej szczegółów kiedy indziej.

13. Czy będzie ulepszenie trybu wieloosobowego?
Będzie. Uważamy, że gra wieloosobowa w sieci ma ogromny potencjał w grach Heroes i chodzi nam po głowie kilka pomysłów, by ją usprawnić.

14. Czy będą osiągnięcia?
Oczywiście

15. Czy gra będzie posiadać Heropedię? (Bohateropedię? :P)
Już teraz posiadamy olbrzymią ilość informacji o stworach, mapach, kampaniach, itp. Mamy nadzieję gdzieś to upchnąć!

16. Co z jednostkami neutralnymi? Będzie można pograć gryfami?
Niestety, na chwilę obecną nie możemy ujawnić zbyt wielu informacji na ten temat. Skoro jednak Iwan jest z rodu Gryfa, czy sądzisz, że wyruszyłby do walki bez gryfów w swoich armiach? ;)

Będziesz poza tym miał dostęp do gryfów jako jednostek neutralnych poza kampaniami (i umieścić je na swoich mapach w jaki sposób będziesz chciał). Opróćz tego, mamy przyjemność przedstawienia wam pierwszej jednostki neutralnej w Heroes 7: Morskiej Elfki! ;)

17. Czy będzie samouczek?
Oczywiście, że będzie.

18. Czy frakcję będą posiadać szczególne wady lub zalety przeciwko innym frakcjom?
Każda frakcja będzie posiadać specyficzne atuty, ale są one bardzo określone i jest dość ważnym, by pamiętać, że nie przeszkodzą one tobie pokonać dowolną frakcję, jeśli wiesz, jak grać.

19. Co z walkami morskimi i poruszaniem się po wodach?
Będziesz mógł oczywiście uczestniczyć w walkach morskich, ale na tę chwilę nie wiemy jeszcze, czy zaokrętowanie się/zejście na ląd zużyje wszystkie twoje punkty ruchu czy też nie. Pozostawiliśmy sobie sposobność, by dostosowywać ten aspekt do rozgrywki, aż do samego końca tworzenia gry.

20. Czy czempioni będą mieć różne koszty?
Tak, będą wymagać różnych surowców i różnie kosztować. Na tę chwile jest za wcześnie, by podać wam dokładne dane - balans będzie trwał aż do niemal samego końca produkcji.

21. Czy bohaterowie będą mieć wpływ na jednostki wojenne?
Będziesz mógł rozwinąć specyficzną umiejętność i wznieść budowlę, by wzmocnić swoje jednostki wojenne.

22. Co z systemem mgły wojny?
Taki sam, jak zawsze.

23. Czy będzie więcej czarów do użycia na mapie przygód?
Nie mamy jeszcze określonej ostatecznej ilości czarów na mapie przygód, ale mogę potwierdzić, że już teraz ich ilość przewyższa te z Heroes 6.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt