Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Loch

Mroczne Elfy są mieszkającymi pod ziemią buntownikami, pochodzącymi pierwotnie z elfich lasów, którzy zawarli pakt z tajemniczą rasą Bezimiennych. Są zabójczymi spiskowcami skrywającymi się w ciemnościach, a ich cały naród naznaczony jest znamieniem Malassy. Zmuszeni do ciągłego słuchania szeptów świata, Mroczne Elfy wiedzą, że granica między przytomnością umysłu, a szaleństwem jest bardzo cienka... niczym ostrze sztyletu.

Gdy Wysoki Król Arniel postanowił uzurpować sobie władzę wszystkich lokalnych elfich królów i uczynił swój tytuł dziedzicznym, królowa Tuidhana odmówiła przystania na tak oburzające warunki. Ogłosiła swe królestwo Tarladu, położone przy północno-zachodniej granicy Świętego Imperium, niepodległym od Wysokiego Króla.

Chciwi rycerze Imperatora Liama Sokoła wykorzystali tę okazję i napadli na ziemie Tuidhany. Przytłoczona imperialnymi atakami, Tuidhana poprosiła Irollan o pomoc, lecz Arniel pozwolił, by jej kraina cierpiała, a jej ludzie umierali. Zdesperowana, chcąc za wszelką cenę chronić swój lud, Tuidhana zwróciła się do nielicznych pozostałych przy życiu Bezimiennych. Byli oni skłonni jej pomóc, lecz za odpowiednią cenę. W zamian za ich pomoc, jej naród miał się nawrócić na wiarę w Malassę, Smoczą Boginię Ciemności. Tuidhana przyjęła tę propozycję i tak narodziły się Mroczne Elfy.

Z nowoodkrytymi mocami, podarowanymi im przez jej sojuszników - Bezimiennych, Tuidhana potwierdziła swą niepodległość. Jej królestwo zostało uznane - z mieczem na gardle - przez elfy i ludzi. Nastał czas trudnego pokoju między leśnymi i mrocznymi elfami. Minęło dwadzieścia lat tego względnego zawieszenia broni, kiedy to pewien straszliwy wypadek zmienił stan rzeczy ze złego na gorszy... Popełniono przestępstwo podpalając Brythiggę, Matkę Drzew. Została po niej jedynie czarna blizna, a w miejscu tym nic już nigdy nie urosło. O tę ohydną zbrodnię oskarżono Mroczne Elfy.

Zostały one zmuszone do opuszczenia swych domów, a Bezimienni poprowadzili je pod ziemię, do granic krain Krasnoludów. Lokalne potyczki z Krasnoludami przerodziły się w otwarty konflikt, zwany też Wojną pod Górami, która doprowadziła Mroczne Elfy na skraj wyginięcia. Widząc grożący ich rasie koniec, trzy główne klany Mrocznych Elfów postanowiły odłożyć na bok dzielące ich różnice i stanąć za wspólnym Władcą Klanów, zakładając podziemnie królestwo Ygg-Chall. Nie wiadomo jednak jak długo to zjednoczenie ma szansę trwać...

Temat muzyczny:

Klany Lochu:
Mroczne Elfy są podzielone na kilka klanów, lecz najważniejsze są trzy: Nocny Czerep, zazwyczaj bezkonfliktowy i neutralny; Piętno Cienia, koncentrujący się na szeptach Malassy i sekretach; oraz Blizna Duszy, klan zafascynowany bólem, cierpieniem i szaleństwem. Ten ostatni był reprezentowany w Heroes V, gdzie znakiem charakterystycznym było zniewolenie Minotaurów. To również ten klan zawarł pakt z demonami.
W Heroes VI poznaliśmy odmianę Lochu z klanu Piętna Cienia. Minotaury były tam wolne, a tajemnice Bezimiennych były jednym z motywów przewodnich. W Heroes VII zaś poznajemy historię nie trzeciego z klanów, jak można by sądzić, ale małej grupy, Ostrzy Erebosa, zwanej tak na cześć Bezimiennego buntownika, a potem wielowiekowego więźnia swego własnego ludu.
Cechy:
Całun Malassy
Poprzez ich kontakt ze Smoczą Boginią Ciemności Mroczne elfy wraz z ich sojusznikami zyskały umiejętność zlewania się z cieniami. Są wtedy nieuchwytni i niewidoczni, ukazując się dopiero, gdy są gotowi by zaatakować.
Mistrzowie Cienia
Mroczne Elfy preferują Magię Ciemności - "obcą" magię tajemniczych i niezgłębionych cieni. Ich magowie specjalizują się w podstępie i ukrywaniu, a najpotężniejsi z nich potrafią nawet czerpać moc z siły woli swych wrogów.
Płaszcz i sztylet
Ponad wszystko inne wyznawcy Malassy cenią informacje - ich zdobywanie, przetwarzanie i ukrywanie. Mroczne elfy są narodem pragmatyków. Dla nich łapówki i zabójstwa są często tańszymi rozwiązaniami niż tworzenie armii.
Stal i Cienie
Podstawowe oddziały Mrocznych Elfów to szybcy harcownicy, noszący lekką zbroję, uzbrojeni w zakrzywione miecze, sztylety i kusze. Do elity należą potężni sojusznicy - Meduzy, Minotaury i Bezimienni. Zaś najpotężniejszymi oddziałami są mroczne bestie - Czarne Smoki i Jaskiniowe Hydry.


Czy wiesz, że...
  • Bezimienni mają imiona. Najbardziej znani to Jorgen i Erebos (obok). Problem językowy pojawił się ze względu na błędne tłumaczenie angielskiego słowa "Faceless". Dzieci Malassy wszak nie mają twarzy, ale imiona posiadają. Tylko rzadko komukolwiek je wyjawiają.
  • Mroczne Elfy po raz pierwszy pojawiły się jeszcze w starym uniwersum fabularnym - w Might & Magic VIII, na Jadame, gdzie stanowiły jedną z ras tworzących przymierze przeciw Niszczycielowi. Były tak jednak zwane ze względu na ich ciemną skórę, a nie zamiłowanie do magii ciemności.
  • Nie wszystkie mroczne elfy są w stanie znieść słuchania nieustających szeptów. Ci, którzy sobie z tym nie radzą wspomagają się paleniem specyficznych rodzajów grzybków, które działają jak znieczulenie.


Więcej o Lochu:
© 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt