Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Sylvan

Elfy to istoty pełne wdzięku i cierpliwości, żyjące w ścisłej harmonii z ziemią i lasem. Są zestrojeni z Sylanną, Smoczą Boginią Ziemi. Jej charakter myślicielki i jej starożytna mądrość są odzwierciedlone w ich podejściu do życia i wiary. Czują się odpowiedzialni za ochronę lasów i żywych istot, nie powstrzymując się przed karaniem tych, którzy im zagrażają.

Kilka lat przed Drugim Zaćmieniem Wysoki Król Arniel, pod wpływem grupy pochlebców, uznał, że elficka władza jest zbyt zdecentralizowana i że tradycyjny sposób wybierania nowego najwyższego władcy (poprzez wspólną wizję druidów) był niewiarygodny. Jego rozwiązaniem tego "problemu" była uzurpacja władzy wszystkich lokalnych elfickich królów, odebranie druidom ich autorytetu i uczynienie własnego tytułu dziedzicznym.

Spośród wszystkich buntowników, którzy się mu postawili, najbardziej i najtragiczniej znaną jest Królowa Tuidhana. Konflikt między nią a Arnielem urósł do rozmiaru otwartej wojny, której kulminacją był dzień, w którym do cna spłonęła Brythigga - Matka Drzew, będąca jednocześnie pierwotną siedzibą władzy królewskiej. Została po niej jedynie czarna blizna w ziemi, gdzie już nigdy nic nie urosło. Król Arniel, który wówczas tam przebywał, spłonął żywcem wraz z drzewem.

Miejsce, gdzie rosła Brythigga wymazano z map i po dziś dzień nie chodzi tam żaden elf. Nową Matkę Drzew wyświęcono i ukryto w głębiach lasu, lecz o tym nikt z elfów nie może mówić z obcymi.

Minęły całe wieki, lecz napięcie między elfami i narodem Tuidhany, obecnie znanym jako Mroczne Elfy, wciąż trwa. Obecny Wysoki Król Alaron powoli odbudowuje silniejsze więzi z innymi narodami.

Temat muzyczny:

Kasty Sylvanu:
Wśród Leśnych Elfów Irollanu wyróżnia się trzy główne kasty. Są to Łowcy, specjalizujący się w walce na dystans i z ukrycia; Tancerze Miecza, eksperci sztuk walki i technik walk mieczami; oraz Druidzi, mistrzowie magii Ziemi i Ducha. Żadna z tych kast jednak nie próbowała dotąd nigdy zyskać bardziej znaczących wpływów nad innymi. Sylvan jest więc harmonijnym połączeniem wszystkich podgrup i choć armie mogą mieć bardzo zróżnicowany skład, ze względu na ilość i różnorodność gatunków zamieszkujących lasy Irollanu, to jednak nie wyróżnia się osobnych odmian tej frakcji.

Warto jednak pamiętać o dwóch istotnych grupach, które oddzieliły się od Leśnych Elfów. Są to oczywiście wszystkim znane Mroczne Elfy oraz znacznie mniej znane Morskie Elfy - pochodzący jeszcze z Shantiri odłam elfów czczących zarówno Sylannę jak i Shalassę; naród odkrywców, kupców i... piratów.
Cechy:
Zemsta Natury
Elfy nigdy nie przebaczają tym, którzy niszczą Naturę. Gdy jej wróg zostanie naznaczony, elfy nie powstrzymają się przed niczym, by go całkowicie unicestwić, a jego ciało zamienić w nawóz.
Strażnicy Harmonii
Większość elfów schronienia szuka u Smoczycy Ziemi. W zamian za nie stali się oni strażnikami Ziemi i całego życia, czy to roślinnego czy zwierzęcego, które ją zamieszkuje.
Mistrzowie partyzantki
Mobilność jest kluczem do elfickiej taktyki. Są mistrzami wycofywania się i zwabiania wrogów na dogodną dla siebie pozycję. Tam łucznicy i druidzi ostrzelają ich z ukrycia, przemieszczą się i ostrzelają ponownie. Im więcej zamieszania spowodują swym gradem strzał i zaklęciami, tym lepiej.
Leśna sztuka wojenna
Elfickie armie są złożone z szerokiej gamy sojuszniczych stworzeń duchowych. Są to: Rusałki i Nimfy z gatunku "duszków", Drzewce i Driady z głębin lasów, Słoneczne Jelenie i Księżycowe Łanie. Wszystkie te stworzenia z własnej woli dołączają do elfów w ich bitwach.


Czy wiesz, że...
  • Podczas Pierwszego Zaćmienia elfy stały się pierwszym celem ataku legionów Demonów. To właśnie one wezwały inne narody Ashanu do wspólnej walki podczas Wojny Krwawego Księżyca.
  • Z języka elfickiego pochodzą wszystkie imiona Smoczych Bogów. Słowo "Ash" (od którego pochodzi imię Asha) oznacza ład i harmonię, "Ur" (Urgash) oznacza chaos, "El" (Elrath) - słońce i światło, "Mal" (Malassa) - ciemność, "Ar" (Arkath) - ogień, "Syl" (Sylanna) - las i ziemię, "Shal" (Shalassa) - morze i wodę, a "Yl" (Ylath) oznacza wiatr i powietrze. Stąd np. imię "Arniel" można przetłumaczyć jako "ogniste światło".
  • Heroes VI było jedyną częścią, w której nie pojawiły się leśne elfy - jeśli nie liczyć Króla Arniela z intro do Shades of Darkness. Sylvan był też frakcją, która zebrała najwięcej głosów fanów w obu frakcyjnych głosowaniach przy tworzeniu Heroes VII.


Więcej o Sylvanie:
© 2003-18 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt