Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
9.IV.2015link
Ubi-Nox przedstawił główne założenia systemu umiejętności.Możemy się z niego dowiedzieć jak kształtuje się koncepcja zdolności w H7. Wizualnie będą one ułożone na planie koła na wzór Heroes 5, ale za sprawą dowolności przy ich wyborze i restrykcji frakcyjnych najbliżej im będzie do systemu z poprzedniej odsłony. Jednak nie martwcie się, Ubisoft nie zapomniał o tradycjonalistach, będzie istnieć możliwość przywrócenia losowości znanej ze starszej części. Pewną nowością jest opcjonalny system autoskillowania, w którym komputer za nas rozwinie umiejętności bohatera (Ubisoft w służbie niezdecydowanym). Tłumaczenie artykułu można przeczytać na łamach naszego portalu:



Wygląd koła umiejętności przedstawiony na zrzutach nie jest ostateczny. Pojawiły się liczne głosy, że w obecnej formie nie jest wystarczająco czytelny, wiec zostaną podjęte prace nad uczynieniem go bardziej przejrzystym.

Według zapowiedzi od jutra zaczną pojawiać się artykuły omawiające poszczególne umiejętności i zdolności. Poznawać je zaczniemy od Okrzyków wojennych.
Nicolai
Wasze komentarze (16)
9 kwi - 22:20

Wyznawca Pustki
Dobrze, że dla chętnych pozostawiono możliwość swobodnego rozwoju. Mi się to podobało w H6.
9 kwi - 22:29

Bacus
Autoskillowanie? To chyba pierwsze Heroesy dla mnie!
9 kwi - 22:32

Kammer
Nikoś kazał komentować.

Jestem bardzo ciekaw, czy ten system przebije ten z Piątki, który uważam za najdoskonalszy ze wszystkich, z jakimi mieliśmy do czynienia.
9 kwi - 22:36

Nemomon
Do wszystkiego można się przyzwyczaić, kilka gier i od razu koło zrobiłoby się czytelniejsze. I tak z której strony by to koło nie obrabiać, to i tak jest ono czytelniejsze jako pierdyliard umiejek z H6, z których de facto korzystało się może ze czterech.

Co do artykułu, w pierwej akapicie popraw to (daj spację po kropce i zamień "które" na "których"): "dłuższych rozgrywek.W grze są dostępne Zdolności Arcymistrzowskie, które nie można"

tutaj: "że specjalizacja to słuszna strategia, może to być prawdą jeśli masz jakiś" zamiast przecinka dałbym średnik, aczkolwiek może dlatego, iż staram się używać na siłę średników.

"ofensywna, druga defensywna, a trzecie zrównoważona." <-- "trzecia"

"Każdy poziom doświadczenia dostarcza Ci jednego punktu. Możesz zbierać je, ale nie przynosi to żadnych korzyści." <-- wcześniej (oraz później) pisałeś "twojego" z małej litery, więc się zdecyduj, czy używasz wielkich liter, czy małych.

Wyraz "Was" też bym pisał z małej litery, bowiem nie odnosisz się do konkretnej osoby, tylko jakiejś nieokreślonej grupy. Z drugiej strony, skoro przez cały artykuł zwracałeś się do jednej osoby, to tak dziwnym jest na sam koniec zwracać się do grupy.
10 kwi - 00:02

Nicolai
@Bacus: A wiesz, że jak tłumaczyłem ten akapit to pomyślałem właśnie o Tobie? Może przez to tyle błędów wkradło się do tekstu xD W każdym razie ja coś czuję, że za to możesz dziękować Acidowi. Jest VIPem to pewnie poszedł do do Le Batona czy kogo tam trzeba i powiedział "bo wiesz, ja mam w fandomie... specyficznych ludzi i oni mają wymagania... specyficzne".
@Kammer: Ja Ci nic nie kazałem.
@Nemomon: Cii... bo przez Ciebie Alamar poczuje się zbędny. A tak na serio to dzięki za uwagi, już poprawiłem co trzeba.
10 kwi - 00:32

Kurek
Nie podoba mi się to, że bohater ma dostęp do takiej małej ilości szkół magii. Np. nekromanci nie znają już magii ziemi, a archonci nie wiadomo czemu, potrafią posługiwać się ogniem. Czarodzieje potrafią tylko pierwotną i wody, Magowie bitewni nie znają pierwotnej....
Można tak jeszcze długo wymieniać! Czy nie lepiej było w HVI, gdzie każda FRAKCJA miała dostęp do kilku szkół magii, które można z nią skojarzyć. Szamani znali wszystkie magie z wyjątkiem pierwotnej (nie kojarzy się z dziką naturą), demony nie znały magii wody i światłości, bo pochodzą z piekła ;p
PS
Bohaterowie mocy z Twierdzy nie powinni znać magii w ogóle, bo to przecież barbarzyńcy!
10 kwi - 03:05

Idai
Witam, grotę znam już od lat, w związku z VII wydaniem mojej ukochanej gry, zdecydowałem się przyłączyć do społeczności. W zw. z powyższym jeszcze raz wszystkich Witam.

Co do obaw KURKA wydaje mi się, że magiczni bohaterowie nie będą mieli wcale małego dostępu do szkół magii. Zauważ, że w kole umiejętności można osiągnąć tylko 3 arcymistrzostwa. Każdy rodzaj bohatera ma 3 ulubione umiejętności i tylko w nich osiągnie arcymistrzostwo. Nie oznacza to jednak, że nie będzie miał dostępu do innych szkół. Nie osiągnie w nich jednak wyższego poziomu niż mistrzowski lub ekspert. Spodziewam się, że zdolności bojowe u magów będą zatrzymywały się zasadniczo na ekspercie, a większość szkół magi dobije do mistrza.

Na przykładzie Zaklinacza widzę to tak:
Główne umiejętności: Metamagia, Magia Pierwotna, Magia Ziemi i w nich może zdobyć arcymistrza.

Taki mag obok tych trzech szkół, może potencjalnie mieć w swoim kole jeszcze trzy jakiekolwiek szkoły magi np. woda, ogień i powietrze, które może opanować mistrzowsko.

Jako, że Zaklinacz był nieukiem w swoim potencjalnym kole ciemność i światło może opanować tylko na poziomie eksperta.

I tak podzieliłem pizze na 8 kawałków (siedem szkół i metamagia), a jeszcze trzeba wyciąć dwa kawałki. Niechaj ma np. walkę i obronę.

Bardzo mi podoba się taka pizza :)
10 kwi - 10:04

Bacus
@Nicolai: O jak miło, że o mnie myślisz :P a Acidowi na pewno podziękuje przy najbliższej dogodnej okazji!

Dzięki Acid!

10 kwi - 10:35

Acid Dragon
Zapewniam, że nie mam z tym nic wspólnego :P.

Zresztą tak całkiem serio, wśród VIPów jestem w obozie "random skills", uważając obecny system za nieoptymalny pod względem różnorodności i wartości "rozrywkowej". Jednakże doceniam fakt, że pod względem ilości wyborów i "ulepszania" bohatera umiejętnościami obecny system i tak dostarcza więcej możliwości niż chociażby w Heroes III.
10 kwi - 10:48

MinosKing
Nicolai to bardzo ciekawa wiadomość:d

Koło umiejętności wydaje się ciekawą opcją, może to i lepiej że każdy bohater będzie miał inne oddzielne umiejętności znajdujące się nim.

PS: Acid Dragon jak zawsze skromny;]
10 kwi - 12:37

XaRRo
Znowu wybieranie skilli? Coś czuję, że znowu znajdą się "jedyne sensowne buildy" i w końcu nie będziemy rozwijali postaci inaczej, bo nie będzie to miało sensu.

Jeden plus, że różne klasy mają dostęp do innych drzewek(czy tam: kawałków pizzy), więc zamiast 1 builda dla wszystkich może być 1 na klasę :P

Na całe szczęście będzie możliwość losowania. O ile nie będzie się dało zdobyć wszystkich umiejętności jedną postacią.
10 kwi - 14:20

Wolfheart
ciekawie to się zapowiada. mam nadzieję że Ubisoft nie zrobi kaszny
10 kwi - 14:44

Nicolai
Pełna dowolność jest dobra pod jednym warunkiem... umiejętności są na tak wysokim poziomie zbalansowania, że wszystkie są równie przydatne. a to się jeszcze w HoMM nie zdarzyło. Co do samego systemu umiejętności to jest on prosty jak budowa cepa. W sumie jest to wariacja na temat tego z H4 z tą różnicą, że zdolności potrzebują pewnego stopnia zaawansowania, a zamiast tabeli klas są zdolności arcymistrzowskie. Nie ma żadnych powiązań czy systemu talentów rasowych. Także wrzucenie tego do skillwheela jest jak dla mnie trochę na wyrost, bo zwykła tabela też dawałaby radę. Co do tak ograniczonego wyboru (ledwie dziesięć umiejek na klasę) to mam mieszane uczucia. Szkół Magii będzie zapewne siedem. Więc albo Czarodzieje będą mieć dostęp tylko do części z nich, co jest słabe, albo będą mieć je wszystkie i to też będzie słabe, bo będą mieć aż trzy sloty na pozostałe umiejętności.
10 kwi - 15:03

Degraf
@KUREK - widocznie Ubisofczanie mają inne skojarzenia frakcji ze źródłami magii niż Ty ;p
10 kwi - 16:46

Kurek
@Idai
Obyś miał rację!
10 kwi - 20:19

Warmonger
Brzmi sensownie - dużo możliwości i strategii do wyboru. Jednak moim zdaniem gra pozbawiona losowości nie może być ciekawa.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt