Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Armie i Stworzenia

Zróżnicowanie w sile jednostek


Jak już zapewne wiecie, w Heroes VII istnieją 3 poziomy jednostek. Stworzenia podstawy są najtańsze, najliczniejsze i niezbyt silne, zaś czempioni - wprost odwrotnie - są nieliczni, kosztowni oraz bardzo silni. Stworzenia elity są gdzieś pomiędzy tymi dwoma skrajnościami.

W Heroes VII istnieje więcej niuansów odnośnie zróżnicowania w sile stworzeń. Generalnie istnieje jeden rodzaj stworzenia z podstawy i jeden z elity, które są zauważalnie silniejsze niż pozostałe rodzaje ze swych poziomów. To trochę przypomina system poziomów jednostek z poprzednich części Heroes (H5 i wcześniejsze) i ma na celu zwiększenie różnorodności oraz żywiołowości w grze.

Poza tym, różnica w sile między najsłabszymi jednostkami podstawy i najsilniejszymi czempionami jest większa niż w poprzedniej części. Oddział gwardzistów bez wsparcia nie będze mógł powalić tytana - olbrzym będzie zabijał ich tuzinami z każdym ciosem. To sprawia, że czempioni stają się jeszcze cenniejsi i bardziej epiccy.

Strategia militarna


W Heroes VII możesz grać po swojemu, z całą pewnością - możesz szkolić bohaterów tak, by dopasować ich do twojej ulubionej strategii. Jednakże każda frakcja ma swoje mocne i słabe strony, więc dobrym pomysłem jest wykorzystać siłę, jaką Asha daje wszystkim swym swym dzieciom. Każda frakcja ma również określonych wrogów, a w większości wypadków również śmiertelnego wroga, który jest ich koszmarem. To wprowadza nowy wymiar do gry: fakt, że musisz wiedzieć przeciw komu walczysz, by jak najlepiej dostosować swoją strategię.

Przykładem jasnej sytuacji jest walka Przystani przeciw Nekropolii. Wszystko, co zwiększa morale twych oddziałów będzie skuteczne w przeciwdziałaniu mocom nieumarłej armii, a twoje zaklęcia z magii światła będą ranić jej oddziały jak nikogo innego. To znaczy, że możesz wykorzystać mocne strony swojej frakcji i dzięki temu przechylić szalę wygranej na swoją korzyść.

Jednakże walka z armią Lochu będzie znacznie mniej komfortowa. Mroczne Elfy są doskonałą bronią przeciw twojej armii, gdyż są esencją samej ciemności. Będą osłabiać moc twego światła, unikać twoich potężnych odwetów i stosować sztuczki, przeciw którym rzadko będziesz móc się uchronić. Więc jako gracz, który będzie musiał zmierzyć się z Lochem, powinieneś/powinnaś dostosować swoją strategię, rozwój miast oraz bohaterów.

Czempioni - szczytowe osiągnięcie twojej taktyki


W Heroes VII każda frakcja ma dwa rodzaje jednostek z poziomu czempiona, lecz w każdym mieście może zamieszkać tylko jeden z nich. Co prawda, mając dwa lub więcej miast można mieć dostęp do obu, lecz najczęsciej będzie lepiej, jeśli zdecydujesz się na jeden rodzaj czempiona.

Istotne jest, że jako twoja najsilniejsza jednostka, czempion jest ukoronowaniem przyjętego przez ciebie stylu gry. Ogólnie mówiąc, istnieje wielka różnica między dwoma wyborami. Na przykład, Niebianin jest jednostką wspierającą. Będzie chronił twe oddziały i wskrzeszał je, więc ten wybór mówi jasno: chcesz by twoje jednostki elity przejęły ciężar bitwy na siebie, a czempioni mają je chronić i wzmacniać. Z kolei wybór Mistrza Miecza oznacza, że dzięki czempionom masz zamiar zadawać duże obrażenia i z pewnością tak też będzie.

Siedliska


Jednostki można najmować w ich siedliskach. Wiele z nich można budować w miastach. Gdy zapłacisz za wzniesienie nowego siedliska, będzie ono "produkować" oddziały co tydzień, a ty będziesz mógł/mogła wykupić te jednostki, by dołączyły do twej armii. Dzięki niektórym innym budynkom możesz zwiększyć tygodniowy przyrost jednostek, jak i dzięki pewnym zdolnościom bohatera, a nawet niektórym artefaktom. Oczywiście zwiększenie przyrostu jednostek na niewiele się zda, jeśli nie będziesz posiadać zasobów do ich wykupienia.

Istnieją także siedliska zewnętrzne. Są to lokacje na mapie przygody, które dają te same możliwości, co siedliska w miastach, lecz najpierw muszą zostać zdobyte, gdyż najczęściej będą chronione przez oddziały neutralne. Gdy tego dokonasz, zostaną one skojarzone z twoim miastem lub fortem (jeśli są częścią strefy kontroli), a ich przyrost jednostek zostanie dodany do ogólnej puli strefy kontroli (po więcej szczegółów na temat stref kontroli zajrzyj do artykułu o nich). Można także najmować jednostki bezpośrednio na miejscu, na mapie przygody, lecz tylko tyle, ile jest w ich siedlisku, a nie z całej puli.

W Heroes VII siedliska można również ulepszać (przyp.red.: chodzi zapewne o siedliska w miastach, nie na mapie przygody), by szkoliły ulepszone wersje zamieszkujących je stworzeń, lecz jest to kosztowne i użyteczne nie na wszystkich rodzajach map.

Stworzenia Neutralne


Są tak nazywane, ponieważ nie są obecne wśród stworzeń jakiejkolwiek frakcji. Są najczęściej spotykane jako oddziały na mapie przygody, lecz czasami można je nająć do własnej armii z konkretnych siedlisk. Są zróżnicowane w sile - od typowych jednostek podstawy do czempionów. Ich rekrutacja może być pożyteczna, jeśli masz niewystarczający przyrost własnych stworzeń oraz posiadasz zasoby, by wykupić tych najemników. Albo po prostu masz na to ochotę. W końcu któż by odmówił oddziałowi złotych smoków?
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt