Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Leśne Elfy

Leśne Elfy wyznają Sylannę, Smoczą Boginię Ziemi. Jej natura myślicielki oraz starożytna wiedza są odzwierciedlone w podejściu elfów do życia i wiary. Są nieufni wobec machin i miast, preferują swoje własne pradawne drogi życiowe i rzadko sprzymierzają się z innymi nacjami. Ziemie elfów nie są oazą spokoju - flora, fauna a nawet same elfy stanowią zagrożenie dla nieostrożnego podróżnika.

Lasy Irollanu są obfite w naturalne surowce, tak wiec elfy rzadko są zmuszone handlować z przybyszami... chyba że mają taką zachciankę. Rzeki i jeziora pełne są ryb, a lasy zwierzyny, ziół oraz owoców. Elfy nauczyły się pielęgnować te plony na swój sposób, więc przybysz nie jest w stanie odróżnić elfiej farmy od otaczających ją lasów. Las IrollanIrollan - Yon-Chall w języku elfów oznacza "Odległy Dom" obfituje też w sporą ilość gwiezdnego srebra, które spadło tam w erze mitycznej.

Miasta elfów wznoszą się nad ziemią, wśród konarów specjalnie wyhodowanych drzew. Różne poziomy leśnych miast połączone są drabinami czy mostami linowymi. Im wyżej elfy mieszkają nad poziomem ściółki, tym wyższą pozycję zajmują w społeczeństwie - pospólstwo na dole, a szlachta i królowie w koronach drzew. Wprawdzie na gruncie zbudowane są kuźnie i podobne tego typu budynki, ale elfy przede wszystkim polegają na samych drzewach jako formie obrony, niż na tradycyjnych murach.

W Irollanie najważniejsze są cztery miasta, służące za stolice w danej porze roku: Syris ThallaSyris oznacza "najwyższy pałac, stolicę"; Thal - zielony; Van - złoty; Loth - liść; Wyn - biały (Nowa Zieleń - na zachodzie) podczas wiosny, Syris Vaniel (Złote Słońce - na południu) latem, Syris Lothran (Krwawy Liść - na wschodzie) jesienią i Syris Wynna (Biały Wicher - na północy) zimą. Zmiana stolic następuje podczas przesileń i równonocy.

Elfami rządzi Król Elfów zwany Wysokim Królem, choć istnieją i inni podlegli mu królowie. Wybierany przez jednogłośną decyzję druidów. Wysoki Król rządzi do swej śmierci, a jego słowo jest prawem. Intrygi na dworze królewski nie karane są śmiercią - raczej upokorzeniem, banicją czy odebraniem statutu rywalom.

Język elfów zwie się Monlin - Pieśń Ziemi. To właśnie z niego pochodzi większość nazw na Ashanie, w tym dni tygodnia czy nazwa kontynentu - Thallan (Zielona Polana). Każdy z elfów posiada dwa imiona - jeden używany wśród obcokrajowców, inny wśród swoich rodaków.

W skład armii elfów wchodzą najszybsi biegacze i najlepsi strzelcy - służą za zwiadowców i oddziały zaczepne. Elfia taktyka zakłada wciągniecie przeciwnika w pułapki, gdzie następnie ma zostać przygwożdżony ostrzałem z trzech stron.

Główne oddziały armii są ciężko uzbrojone i opancerzone. Elfia kawaleria to jednak lekka jazda, przekładająca szybkość i manewrowość ponad siłę uderzenia. Używa płonących strzał lub oszczepów zamiast lanc czy innego cięższego oręża.

Elfy posiadają też sporą flotę. Ich statki rzeczne są szybkie i lekkie... i pełne łuczników. Podobnie okręty. Jednak elfy nie lubią oddalać się od brzegu poza linię horyzontu. Ci którzy tak czynią są albo kupcami, albo piratami... albo Morskimi Elfami.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt