Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Dzisiaj dostaliśmy artykuł na temat surowców w Heroes 7. Poza standardowymi już: Złotem, Drewnem i Rudą...

...opisano też cztery rzadkie zasoby, które można znaleźć na Ashanie... i pod nim.
Kryształy Smoczej Krwi - krew samych Smoczych Bogów, która została przelana nad Ashanem podczas Wojen Stworzenia. Ich moc jest wszechstronna i niezrównana. Są wykorzystywana w wielu magicznych budowlach i pozwalają hodować magiczne stworzenia.
Kryształy wydobywa się z dość rzadko występujących Kryształowych Grot.


Gwiezdne Srebro - jest lekkim i niezwykle wytrzymałym metalem, który spadł z nieba podczas Ery Mitycznej. Ten srebrzysty materiał, wydobywany z Kraterów Meteorytowych, emanuje błękitnymi refleksami. Jest najbardziej ceniony przez elfy, który wykuwają z niego swe eleganckie, lecz twarde kolczugi, zabójcze miecze, sztylety czy ostrza włóczni oraz groty strzał. Gwiezdne Srebro jest też poszukiwane przez czarodziei, którzy powszechnie stosują je do produkcji tytanów.

Stal Cienia - jest magicznym metalem o tajemniczym pochodzeniu, znajdowanym w najgłębszych czeluściach Ashanu. Legendy wspominają, że pojawiła się wtedy, gdy Bezimienni zniknęli z Ashanu i że to oni stworzyli ten dar - lub przekleństwo - z własnej krwi dla tych, którzy w przyszłości będą poszukiwać ich starożytnych podziemnych miast.
Stal Cienia jest zadziwiająco twarda i łatwo podatna na zaklinanie magią, co czyni ją dobrym wyborem na zbroje i tarcze. Nie dziwi więc, że mroczne elfy i krasnala wybierają ją na swe wyroby.
Czeluście Stali Cienia są z oczywistych powodów dużo rzadsze na powierzchni, niż w podziemiach.
Smocza Stal - jest to stop, stworzony przez krwawych kowali, starożytny zakon niegdyś wygnany ze Świętego Imperium. Owo połączenie Kryształów Smoczej Krwi i żelaza przybiera niespodziewany czerwony odcień podczas łączenia. Ten proces jest skomplikowany i tylko krwawi kowale potrafią go dokonać, co czyni ich Krwawe Kuźnie rzadkimi i cennymi miejscami.
Smocza Stal jest łatwa do zaklinania, dlatego jest wyjściowym materiałem dla potężnych broni i pancerzy.
Alamar
Wasze komentarze (46)
24 wrz - 20:50

rtx
Nazwy są dziwne.
Aczkolwiek na 90% i tak skończy się na 'niebieskim badziewiu', 'sreberku do kanapek', 'fioletowym badziewiu' oraz 'czerwonym badziewiu'.
24 wrz - 20:50

Bychu
Walić nazwy, w tym wypadku nawet je mogę wybaczyć, byleby była sensowna ilość surowców.
24 wrz - 20:52

rtx
100% racji! ;)
24 wrz - 20:54

Garett
Z opisu Stali Cienia wychodzi, że nie uświadczymy Bezimiennych w H7, a szkoda bo byli najciekawszą rasą i w dodatku jedyną oryginalną.
24 wrz - 20:55

Warmonger
Czyżby rtęć i siarka okazały się zbyt toksyczne jak na normy Unii Europejskiej? Autor tych pomysłów jest chyba fanem heavy metalu. Ale cóż, przynajmniej ładnie wyglądają.
24 wrz - 20:58

Alamar
@Garett
To tylko legenda... na dodatek nieprawdziwa. ;)
Stal Cienia niby powstała z krwi Bezimiennych i niby oni wyginęli... ale choć ich liczba znacznie się zmniejszyła po Pradawnych Wojnach z aniołami, to jednak nadal żyli - po prostu mało kto niewtajemniczony ich widział. Co nie znaczy, że w ogóle zniknęli z Ashanu.
24 wrz - 21:00

rtx
Od miesiąca wiadomo, że to nie miały być jedyne słuszne surowce. Ale i tak od zawsze w tej serii brakowało mi jakiegoś przetopionego metalu w stanie stałym.
24 wrz - 21:10

Nicolai
@Garett: Biorąc poprawkę na to, że w H6 już była Stal Cienia to podejrzewam, że chodzi o to, że tam gdzie umiera Bezimienny pojawiają się grudy tego metalu. Jednak słuszna uwaga, tak można było zrozumieć ten tekst.
24 wrz - 21:13

Nemomon
Też mi będzie brakować Bezimiennych. Przyjemnie mi się nimi grało w H6. Cóż.. zobaczymy... może następna ankieta na Ubi będzie o Bezimiennych...

Co do surowców, to ich opisy lekko są nieciekawe. Wszystko, poza Krwią, jest wykorzystywane do tworzenia broni i pancerzy... już mogli coś innego napisać zamiast we wsio trzech powtarzać to samo.

I nie podoba mi się, iż Stal Cienia będzie przede wszystkim w podziemiach, a czasem może i w "nadziemiach". Może to znacznie dyskryminować gry, które nie będą grane wraz z podziemiami. Co prawda nie spodziewam się raczej edytora map czy generatora map losowych, a jak już będą scenariusze bez podziemi, to pewnie jakąś jedną kopalnię Stali dadzą, ale mimo wszystko nie wydaje mi się, iż pomysł do ograniczania pojawiania się konkretnych kopalni jest dobry. Zwłaszcza, że te kopalnie jednak będą potrzebne do rozbudowywania miasta i jednostek (a więc nie będą surowcami bez których można się obejść, vide mithril w WoG-u).
24 wrz - 21:17

Alamar
To tylko opisy, a nie jak rzeczywiście będzie wyglądać w grze. Także mniej drewna w Hereshu czy na pustyniach nie oznacza, że w grze na terenach pustynnych czy jałowych tartaków nie będzie. Podobnie z innymi kopalniami.

Co do Bezimiennych - to patrz wyżej. To tylko legenda, a nie stwierdzenie faktu.
24 wrz - 21:32

Matikun
Niemniej jestem na 99% pewny, że Bezimienni nie pojawią się u Mrocznych Elfów, ewentualnie jako nautral, ale i na to są marne szanse.
24 wrz - 21:41

Zehir-12
"Nie dziwi więc, że mroczne elfy i krasnala wybierają ją na swe wyroby". Wydaje mi się, że jeszcze usłyszymy o krasnalach w h7 XP Oby były w dodatku. A poza tym jeden z ich klanów nazywał się bodajże klan ponurej stali, mam rację? :P
24 wrz - 21:43

Zehir-12
A ogólnie co do surowców no to wiadomo. Złoto, drewno, ruda jest. Kryształki z h6 mi pasują. Gwiezdne srebro? Jak najbardziej! Było już w M&M X i doskonale pasuje na surowiec moim zdaniem. Co do stali to ciekawy pomysł, tylko szkoda że aż dwa rodzaje :P Mogli by zostawić tą stal cienia, a to ostatnie jakoś inaczej nazwać.
24 wrz - 21:43

Nicolai
@Matikun" A skąd wiemy?
24 wrz - 22:03

Alamar
@Zehir-12
Grimsteel - klan wojowników
24 wrz - 22:04

Zehir-12
Ale w h5 był też klan Ponurej Stali. Tak ja był klan Zimowej Wichury xD A skąd wziąłeś to Grimsteel???
24 wrz - 22:08

Alamar
*facepalm*
24 wrz - 22:14

Nicolai
@Zehir-12: Wejdź w translate.google.pl i wpisz "grim steel".
24 wrz - 22:17

Zehir-12
Ok :P sorry xD Zdarza się taką gafę strzelić :P Dzięki za pomoc
24 wrz - 22:29

Degraf
I przy takim newsie smuteczek bo krasnoludy nie przeszły :( Tyle rodzajów metali dawałoby naprawdę pole do popisu podczas gdy "wydepilowani ludzie" to tylko tarcicą i kamieniem będą się bawić na poważnie :(
24 wrz - 22:41

Matikun
@Nicolai
Ponieważ magiczne istoty, którym źródłem życia była energia z dominium ich smoczych rodzicieli - Słoneczne Rumaki, Blaski, Namtaru tudzież Bezimienni przestały istnieć w jednej chwili z niewiadomych powodów. I nawet jeżeli jacyś przetrwali, to na pewno nie na taką skalę, żeby być jednostką u mrocznych elfów, w końcu trzeba wyjaśnić ich brak w HV.
24 wrz - 22:58

Alamar
@Degraf
Kurduple, a dokładniej klan Stronghammer, może i się specjalizują w obróbce metali, ich stopów i kamieni szlachetnych, ale to mroczne elfy mają dostęp do złóż tych rzadszych metali, w tym i najrzadszego - Stali Cienia.
24 wrz - 23:09

Degraf
@Alamar - tyle, że mi chodziło o wariacje metalurgiczne. Mroczniaki będą bardziej siedzieć w Stali Cienia, Diabełki są spoza świata wiec będą też kręcić się w około jednej wariacji, Golasy też spośród tych rodzajów stali nie mają raczej czego szukać. No po prostu zmarnowany potencjał IMO.
25 wrz - 00:16

Nicolai
@Matikun: Źródło proszę. To, że nie pojawili się w H5 nie oznacza, że po prostu zniknęli. Po prostu nie pojawili się w tej grze, bo jeszcze nie istniała ich koncepcja. Nie trzeba dorabiać do tego wyjaśnienia fabularnego. Od biedy można powiedzieć, że ich populacja została przetrzebiona podczas Zaćmienia czy coś... Nie musieli zniknąć tak po prostu. Co do Bezimiennych to oni są tak samo zależni od Malassy jak Anioły od Elratha, więc raczej nie zniknęli ot tak. A Namtaru? Od ich istnienia nie zależało nieżycie Nieumarłych? A poza tym one pojawiły się w DM.
25 wrz - 16:41

Matikun
Nie wiem czy dla ciebie jest to wiarygodne źródło, wygrzebałem o to:http://www.tawerna.biz/czytaj_artykul_516_konni-i-czempioni-jako-kultowe-jednostki.html

Ale i tak uważam, że w sumie nie ma co się doszukiwać logiki w Ashan ;P.

Aha, no i opis kopalni Ciemnaza wskazuje, że Bezimienni ZNIKNĘLI z Ashanu, nie powymierali, ale zniknęli, nie interpretujmy tego inaczej, po prostu zniknęli, żeby nadać choć odrobinę logiki światowi Ashan.
25 wrz - 17:22

Nicolai
@Up: To jest wnioskowanie post factum fana serii, a nie jakieś oficjalne źródło. Dlatego trzeba je traktować jako domysły... zwłaszcza jak zawiera błędy, bo Namtaru pojawiły się w DM tak jak mówiłem:
http://www.messiah.acidcave.net/bestiariusz.html
a Kawalerzyści nie zostali powołani do życia przez Gryfów co widzimy w H7. Dlatego resztę tych wywodów należy potraktować z przymrużeniem oka. Poza tym w H6 mamy dwa artefakty ze Stali Cienia (Pożeracz Dusz i Bezimienny Kostur):
http://www.h6.acidcave.net/artefakty_prawa_reka.html
a jak wiemy wtedy Bezimienni istnieli, więc ta wersja genezy Ciemnaza jest fałszywa. Poza tym tam wyraźnie jest powiedziane, że to jest tylko LEGENDA, a jak wiemy legendy często mijają się z prawdą. Wprawdzie mamy jakąś tam informację, że Bezimiennych już nie widać, ale przecież już raz, w H6, uważano, że ta rasa zniknęła co okazało się być nieprawdą.
Poza tym czy tłumaczenie na siłę składów armii to nie jest nadawanie logiki tylko nadgorliwość. To, że dana istota nie pojawi się w zestawie siedmiu istot nie znaczy, że jej nie ma. Przykładowo w Irollan żyją Gryfy, a nigdy nie widzieliśmy jednostki leśnych Gryfów. Czy w związku z tym wytłumaczysz, że ta populacja wyginęła? No nie. Albo Hydry, pojawiły się w H5, ale nie było ich w H6. Też będziemy dorabiać teorie? No nie.
25 wrz - 17:39
annder
Co do opisu Stali Cienia - stal (jakakolwiek by ona nie była) nie jest metalem! Owszem, składa się miedzy innymi z metalu (żelaza i ewentualnych dodatków stopowych), ale ma też do 2,11% węgla. To trochę tak jakby mówić, że stal jest pierwiastkiem bo przecież ma w sobie pierwiastki. Proponuję określenie "jest magicznym materiałem".
25 wrz - 18:47

Alamar
Widocznie Stal Cienia (Shadowsteel w oryginale) jest metalem w Ashanie.
Tak, wiem jaka jest różnica między stopem a metalem, ale co Ci poradzę na to, że twórcy Ashanu wymyślili na siłę takie, a nie inne nazwy?
25 wrz - 18:50

Nicolai
@annder: Ale to tylko nazwa i nie przesądza o tym, że to stal w chemicznym znaczeniu tego słowa. Takie rzeczy zdarzają się i u nas, przykłady? Miedziankit czy łacińska nazwa rtęci (żywe srebro).
25 wrz - 18:52

Nerevar
Primo - pretensje do Ubi, że to tak określili.
Secundo - w jaki sposób stwierdzisz, że Stal Cienia to nie jest metal, noszący taką a nie inną nazwę?
25 wrz - 19:09

Matikun
Z każdą kolejną częścią Ashan jest coraz bardziej pokręcony, niech już przejdą na nowy kontynent :).
25 wrz - 20:33

Garett
@Matikun: A najlepiej niech wrócą do Starego Uniwersum! :P
25 wrz - 21:14

Matikun
@Garett: Na to bym niestety nie liczył ;).
25 wrz - 21:37

Nerevar
Ubi nie jest w stanie dojść do ładu z własnym uniwersum - wy naprawdę chcecie, by mieszali w Starym?!
25 wrz - 21:53

Bluearga
Fajne nazwy i w ogóle... Ale do czego to właściwie? Skoro każde z tych miejsc jest "rzadkie" to raczej nie będą to "normalne" surowce tylko... Surowce premium? Może kupowane za SMSy do tego? Wyczuwam kolejną klapę na miarę H6...
25 wrz - 21:59

Nerevar
To już jest czepianie się na siłę dla samego czepiania się. :P
26 wrz - 00:15
annder
@Nerevar: Przyznaję jeśli by uznać, że Stal Cienia nie jest stalą, a zwykłą nazwą własną ze słowem "stal", to wszystko ma sens. Pytanie tylko po co...
26 wrz - 01:31

Nicolai
@Nerevar: Przyczepię się, ale jak na moje nie na siłę. Po co nam tyle różnych metali to na dodatek ufrakcyjnionych? Przecież to tak mało oryginalne. Poza tym co Przystań zrobi z Ciemnazem? Bo raczej nie zbroje. Czy surowce, które na starcie będą dla niektórych frakcji bezużyteczne nie są pozbawione sensu? Zbieranie Irydu tylko po to, by go wymienić na targu trochę mija się z celem.
Do tego te rzadkie surowce będą podobno potrzebne do zrekrutowania Czempionów. Jak mówicie? Który z nich będzie potrzebny Drzewcom? Albo Cyklopom? I co z nimi zrobią? Jakie to wszystko pokręcone, a to wszystko przez te piękne zróżnicowanie. Kryształ i trzy metale. Nie mogli dać rtęci, siarki i jednej stali? Albo cokolwiek innego, ale bardziej zróżnicowanego?
26 wrz - 13:16

Nerevar
De facto to nadal czepianie się na siłę - na tej samej zasadzie można się pytać, po co Aniołom klejnoty, kryształy Behemotom i co Hydry robią z siarką. Albo dlaczego jaskina cyklopów wymaga całej masy kryształów. Fakt, że mogli to zróżnicować, ale czepianie się braku logiki odnosi się do całej serii - więc to już tradycja ;P
26 wrz - 17:39

Nicolai
@Matikun: Spójrz jeszcze w drugi opis jednostek Przystani:
"I remember the Sun Riders of old, on their magical golden horses… Not many of them left in this day and age."
Więc Słoneczne Rumaki też nie wyginęły, czyli żadnego magicznego pomoru nie było.
26 wrz - 18:35

Matikun
Ale zostało ich bardzo niewielu, tak jak Bezimiennych i zapewne Namtaru i Blasków też. Te stworki (oprócz Bezimiennych) to były po prostu nieudane pomysłu, które trzeba wyplewić z Ashan :P.
26 wrz - 23:19

Nicolai
Namtaru to dobry pomysł ;)
27 wrz - 14:45

Matikun
Mam nadzieję, ze dobrze zrozumiałem ironię? To jest jednostka, która dla mnie była największą porażką w HVI obok tysięcy jednakowych duszków. Mam nadzieję, że w VII zobaczymy w roli czempionów Kościanego Smoka i Kostuchę albo coś nowego :).
27 wrz - 19:49

Nicolai
@Matikun: Nie, to nie była ironia, Namtaru mi po prostu podchodziła ;)
27 wrz - 20:56

Fandor
Smocza krew do specjalnych budowli dla wszystkich, niby rzadsza ale jednak bliższa przez powyższe złotu, drewnu i rudzie. Gwiezdne Srebro dla Sylwanu i Akademii, Stal Cienia dla Lochu i Fortecy, Smocza Stal, dla przystani, albo dla wszystkich innych frakcji, chyba wolałem stare surowce.
Namtaru to dobry pomysł zamiast kiepskiej parodii smoków, ale patrząc na obecne rozwiązanie, pewnikiem obie te jednostki uświadczymy w grze.
27 wrz - 21:50

Alamar
>>>Namtaru to dobry pomysł zamiast kiepskiej parodii smoków

Kościane Smoki z H2, a już szczególnie te z H4, chciałyby zamienić z Tobą słówko na osobności. (Te z H3 i H5 schowały się jednak ze wstydu).
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt