Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Ubisoft najwidoczniej rozpoczął Tydzień Akademii, przedstawiając nam podstawowe jednostki armii czarodziei - konstrukty (oraz ducha ognia). Poznajcie więc:
  • Kabiry - psotne duchy ognia spotykane też w kuźniach krasnali, przezywane niekiedy Gremlinami;
  • Gargulce - latające konstrukty z Domu Materii podobno powstałe, gdy wielki czarodziej Masfar chciał dać nowe ciało dla ducha swej zmarłej córki... nic z tego nie wyszło;
  • Golemy - stworzone przez Dom Materii z miasta Al-Imral na wzór golemów Imperium Shantiriańskiego... choć o wiele gorszej jakości.
  • Alamar
    Wasze komentarze (29)
    17 lis - 20:54

    Sovelias
    Błąd w opisie golemów :) gorszej gorszej
    17 lis - 20:58

    Alamar
    To akurat podkreślenie, jak bardzo magowie z Srebrnych Miast nie znają się na sztuce tworzenia konstruktów. ;)
    Poprawione.
    17 lis - 21:10

    Setillos
    Kocham Was!!
    Kabir jest boski, a to co z nim zrobiliście jest przepiękne. :D
    17 lis - 21:14

    Laxx
    Cabiry są takie słodkie, kupcie mi jednego ^^
    17 lis - 21:21

    Dru
    Mogli by w końcu dać jakieś niepublikowane jeszcze materiały bo od sierpnia niewiele nowego pokazali...
    17 lis - 21:27

    Setillos
    @Dru
    Mnie tam Cabiry w zupełności wystarczają. ;]
    No, ale jednak prawdą jest, że nie tylko miłością do tych małych stworzonek może żyć człowiek... OK, może!
    Oczywiście chcę także zobaczyć więcej z Akademii (i Cabirów).
    17 lis - 21:28

    łowca
    Mam nadzieję że kabiry nie będą szczypać swoich przeciwników tymi szczypcami. Albo stukać tymi OGROMNYMI młotkami.
    17 lis - 21:56

    Zehir-12
    Te szczypce i młotki to zapewne narzędzia do naprawy golemów :P Albo kto wie? Może i w tej części nawet do naprawy gargulców? :D
    17 lis - 22:16

    Darkem
    Mam mieszane uczucia co do Cabirów. Niewątpliwe są świetnym konceptem, projekt jest bardzo ładny, historyjka w tle także mi pasuje, ale... czy na pewno jest dla nich miejsce w Akademii? Przecież aż się proszą by trafić do miasta ogni... krasnoludów. Forteca, w przeciwieństwie do miasta magów, cierpi na brak interesujących jednostek.
    17 lis - 22:17

    Darkem
    *Kabirów
    17 lis - 22:22

    Agon
    Fajne te cabiry, ale zgadzam się z Darkemem - nie pasują do Akademii. Jako odmianę zamiast gremlinów, mogliby dać niziołki.
    17 lis - 22:25

    Tarnoob
    Stwory bardzo podobają mi się oprócz jednego.

    Dlaczego golemy nie mogą wreszcie wyglądać normalnie, jak człowiek i z normalnymi proporcjami, tak jak to było w Heroes II, III i IV oraz MM7? Dlaczego Ubi (i ich studia) musi serwować nam jakieś karykatury, których nawet nie da się ulepić z gliny, wyrzeźbić ani zbudować z klocków lego, tak żeby stały na miejscu i się nie przewracały? W ’Heroes’ V dostaliśmy jakieś paskudy, a teraz jest powtórka z rozrywki. W dodatku te świecące elementy wypełniające puste przestrzenie... Dla mnie to kicz, pójście na łatwiznę i znak, że nie dało się albo nie chciało zrobić normalnej anatomii ze stawami. Czekam na dzień, aż Ubi zrobi grę z grafik Heroes I-IV i MM6-9 w 3D. Skoro oddają aż tyle pod głosowanie, to to też by mogli - wielu fanów mogłoby się ucieszyć.

    Gargulec jest piękny - zupełnie inny i śmielszy niż te z Heroes I-IV i MM6-7, ale o niebo lepszy od fruwającej drukarki z ’Heroes’ V. Widać w nim klasę i elegancję. Wygląda trochę jak wiktoriański steampunk lub cyberpunk (albo coś podobnego) i kojarzy się z filmem ’Roboty’. Usunąłbym tylko tę statuetkę ze szczytu głowy - to zupełnie niepraktyczny, niebojowy i kiczowaty nawyk autorów od części piątej - najpierw u rycerzy, potem u kuszników, teraz jeszcze u gargulców. -_-
    17 lis - 23:03

    AmiDaDeer
    Golemy mi się o wiele bardziej podobają niż nawet te z H3-4. W H2 były jeszcze w porządku, ale ogólnie w czasach świetności NWC zapomniano chyba, że golem ma przede wszystkim bronić, a nie być idealnym odwzorowaniem człowieka. Forma z H7 doskonale wpisuje się właśnie w kategorie obronne, bez zbędnych walorów estetycznych.
    17 lis - 23:52

    Nicolai
    Jest mi w stanie powiedzieć czemu rzemieślnik spod którego długa wyszedł Gargulec zadał sobie trud modelowania piersi w obsydianie? Czy mają one jakąkolwiek wartość bojową?
    PS. Czyżbyśmy mieli się jutro spodziewać kolejnego odcinka Mody na Gryfów?
    18 lis - 00:08

    Irydus
    Golemy są właśnie spoko, bardzo fajnie je zrobili. Co do gargulca - tutaj mam trochę mieszane uczucia :P z jednej strony fajnie, że nie wygląda jak ten z H5, z drugiej, jak na mój gust zbytnio zalatuje steampunkiem.
    18 lis - 04:35

    Tarnoob
    Irydus: moim zdaniem to dobrze, że lekko zalatuje steampunkiem, a nawet cyberpunkiem. W dodatku to bardzo szczególny rodzaj steam/cyber: wiktoriański, który się chyba nawet jakoś odrębnie nazywa, ale to już trzeba pytać speców od bitewniaków - bo właśnie na prezentacji klubu bitewniaków dowiedziałem się o istnieniu takiego gatunku.

    Akademia i magowie zawsze zalatywała lekko technologią - steampunkową, a w MM7 nawet lekko cyberpunkową przez Ressurectrę. Przecież już w Heroes II są golemy dość podobne do robotów, w Heroes III i IV są wprost nazwy takie jak "warsztat" i "fabryka", a miasto wygląda jak pracownia św. Mikołaja. :-)
    18 lis - 04:42

    Tarnoob
    Cechy gargulca zalatujące steampunkiem i cyberpunkiem:
    - zawiasy
    - połysk - jak w karoserii albo zbroi Ironmana. W niższych technologiach, w średniowieczu i fantasy nie lśnią żadne większe powierzchnie oprócz srebrnych i ewentualnie złotych lub podobnych zbroi. Lakiernictwo to jednak wyższa technologia chemiczna i fizyczna - tutaj zastąpiona połyskiem kamienia.
    - wąskie, świecące oczy - jak u Robocopa i pewnie wielu superbohaterów, postaci ze StarWars, i tak dalej.
    - niebieskie, świecące linie - przypominają przewody na płytce elektronicznej
    - czarno-żółty kolor, który co prawda jest ostrzegawczy w naturze, ale obecnie się kojarzy m.in. ze znakami ostrzegawczymi, BHP, taśmami, różnymi fabrycznymi i drogowymi blokadami, oznakowaniem dużych maszyn lub miejsc dla nich, itd.
    18 lis - 08:49

    Nicolai
    Co do Gargulca to ja tego nie nazwałbym steampunkiem. Według mnie nie wpasowuje się w tę estetykę i takie detale jak połysk czy kolor to trochę za mało, by wpasować je do tego nurtu. Według mnie to jest po prostu wiktoriańskie rokoko jak w Przystani z H6, Dużo ornamentów, palmet czy moresek, a to wszystko ze złota i połysku.
    18 lis - 11:12

    Warmonger
    Podoba mi się pomysł przeniesienia Kabirów do Fortecy... czy też raczej Kronverk, które wciąż jest na etapie koncepcji.
    18 lis - 11:15

    Darkem
    Patrząc na projekty dochodzę do wniosku, że tym razem gargulec będzie bardzo mobilnym oddziałem do (stosunkowo) szybkiego ataku, golem będzie pełnił rolę obrońcy (tanka), a Kabir zajmie się leczeniem istot mechanicznych (i zapewne atakiem dystansowym).

    Wręcz przepadam za stylem szkiców prezentowanych przez Ubi/Limbic, szkoda, że w następnym artykule pojawi się pewnie tylko jeden w tym stylu, gdyż i Dżin i Rakszasa oparte są na projektach przygotowanych w czasach H6 (tak samo jak Golem).
    18 lis - 13:09

    Nerevar
    >Jest mi w stanie powiedzieć czemu rzemieślnik spod którego długa wyszedł Gargulec zadał sobie trud modelowania piersi w obsydianie?

    Cóż, u nas dla zaspokojenia pewnych potrzeb robi się (niekiedy bardzo realistyczne) lalki, może niewyżyci magowie bawią się z gargulcami?
    18 lis - 14:51

    Sobieski
    >Jest mi w stanie powiedzieć czemu rzemieślnik spod którego długa wyszedł Gargulec zadał sobie trud modelowania piersi w obsydianie?

    Równie dobrze można się spytać, po co Gargulcowi usta i nos (i oczy skoro jest to mechaniczne, więc nie musi widzieć). Po prostu na siłę szukasz dziury w całym.
    18 lis - 16:31

    Xesasi
    Hmmm a nie widzicie, że gargulce, aż do złudzenia przypominają harpie? Może magowie chcieli udowodnić swoim kolegom, że zamiast bawić się krwią demonów lepiej było by zrobić mechaniczna armie i na dowód tego zrobili 1:1 obsydianową wersje harpii.
    18 lis - 16:48

    Nicolai
    @Sobieski: Patrząc na Golema należy uznać takie pytania za adekwatne ;)
    18 lis - 17:35

    Andruids
    Omg, czemu Alamar tak się jara moją przeróbką 0_o'
    18 lis - 18:08

    Bacus
    Cabir wygląda uroczo, ale jeśli częściej spotykało się je w kuźniach Krasnali, to tej nacji mogli go zostawić jako pewne urozmaicenie.
    Golem wyglądałby idealnie, gdyby nie niepotrzebne zdobienia i światła.
    Gargulec wygląda spoko, ale tak jak w H5 nie przypomina mi stereotypowego gargulca. Przekombinowane toto i jakieś dziwne.
    Ogólnie fanem Akademii nigdy nie byłem i na tę chwilę nic nie zapowiada, abym zmienił zdanie co do tej frakcji.
    19 lis - 00:02

    Douger
    Baardzo na plus te jednostki.
    19 lis - 18:18

    Alamar
    @Droid
    Po prostu nie miałem czym zapełnić galerii, a ten obrazek był pod ręką. :P
    20 lis - 17:37

    Bluearga
    Czy tylko mi te Kabira strasznie się nie podobają? Wiem, że były opierane o słynne salamandry ogniste ale no... Po prostu są zbyt słodkie :P To już wolałam gremliny, serio, jakoś tak bardziej klimatyczne były niż te jaszczurki.

    Natomiast gargulce mnie dosyć zaskoczyły... Ciekawy design nie powiem, aczkolwiek z wyglądu bardzo przypominają kamienne harpie. Chwila... One są w ogóle z kamienia? Wyglądają bardziej na metalowe istoty :P
    Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
    © 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt