Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Hobbicus
   Kastore
   Kuririn
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Dzisiaj o godzinie 19 odbędzie się na Twitchu pokaz bety Heroes 7 z udziałem twórców gry - Julienem "Marzhinem" Pirou (głównym projektantem) i Xavierem Peninem (główny projektant gry).


Aktualizacja: Twitch dobiegł końca. Dla osób, które z różnych powodów nie obejrzały streama, a chcieliby, mogą nadrobić zaległości. Niestety nie dowiedzieliśmy się zbyt wielu nowych rzeczy. Większość przedstawionych informacji krążyła już w Internecie od jakiegoś czasu. Jedynymi nowościami była informacja jak działa Metamagia oraz to, że podczas awansu decydujemy pomiędzy dwiema umiejętnościami, a dwiema zdolnościami.

Alamar, Nicolai
Wasze komentarze (46)
21 maj - 16:05

Zehir-12
Mogli by pokazać machiny oblężnicze, jak działają ich poziomy, jak się je kupuje (w sensie czy w razie zepsucia da się kupić machiny innej rasy) i nowe modele liszów i wampirów, ewentualnie więcej obiektów na mapie i8 jakieś jednostki neutralne, a o lochu i sylwanie możecie sobie pomarzyć :P
21 maj - 16:05

Ursus
Czy pokażą Sylvan?
21 maj - 16:07

Zehir-12
No i przede wszystkim jakąś nową mapę XD ja osobiście nie będę mógł niestety
<na szczęście> być na bieżąco, więc zobaczę co tam wyciągniecie z najważniejszych informacji :P i zadawajcie dobre pytania! Nie takie na które odpowiedzi już ZNAMY.
21 maj - 16:28

Nicolai
Mam nadzieję, że stream będzie krótki, bo debata...
@Ursus89: Nie, w becie będzie tylko Przystań i Akademia.
21 maj - 18:08

Minastir
Mam nadzieję też że jakość obrazu będzie lepsza niż ostatnio ...
21 maj - 18:30

Viking
@Nicolai też spróbuję obejrzeć chociaż kawałek. W końcu to obywatelski obowiązek.
21 maj - 19:00

Ursus
Też obejrzę.
21 maj - 20:06

Aayren
Ha! Metamagia arcymistrz daje 50% na dodatkowe zaklęcie w turze, czy mi się przeoczyło? Jeśli tak, to jest to POWAŻNA zdolność.
21 maj - 20:13

Alamar
...póki masz manę. Tak, dobrze zrozumiałeś.

Ogólnie nic nowego nie powiedziano, jedynie pokazano grę z systemem umiejętności losowych - tak samo jak w H5, tyle że bohater jest ograniczony do pizzy ze swojej klasy.

I czy mi się wydawało, czy w menu startowym nie można ustawić bohatera losowego?
21 maj - 20:29

Alamar
A przy okazji, Czarodziej Akademii będzie miał cztery magie: wody (AM), pierwotną (M), powietrza (E) i ciemności (E), zaś drugą umiejętnością AM będzie... Cnota.

Ech, o czym twórcy myśleli, tworząc te klasy?
21 maj - 20:30

Nemomon
Obejrzałem jednym okiem tego strema, ale dużo tam nie zobaczyłem. Ktoś robił screeny tych nowych umiejętności?
21 maj - 21:27
lukkkk
Moja pierwsza myśl: jaka brzydka jest ta gra! Ekrany miast w końcu są takie, jakie być powinny. Ale sam model zamku na mapie, wygląd wszystkiego przy oddaleniu i ogólnie wygląd modeli pozostawia jednak dla mnie trochę do życzenia. Bo wiecie, wymagania techniczne gra ma całkiem spore, ale .....nie widać tego w grze. Wiem, niby te wymaganai sprzętowe tylko do bety są takie duże. Ale obawiam się, że twórcy nie zdążą tego dostosować przed premierą. Mam nadzieję jednak, na miłe rozczarowanie.
21 maj - 21:28

Zehir-12
Dobrze widzę? Tyris ma premię +100% do przyrostu kawalerii? Jeśli tak to to nie jest aż tak źle, w porównaniu z 3 dodatkowymi jak to było w H6, tutaj może to być nawet + 5 czy 6, ale wiadomo przydałaby się do tego też jakaś premia do statystyk jednostki :P

Gildia magii - Czyli będziemy mogli sami wybrać magię na której nasza gildia się będzie koncentrować? Z jednej strony fajne, a z drugiej trochę to psuje tą frajdę, że trzeba liczyć na szczęście w przypadku miast które mają np. głównie jakieś 2 magie i teraz tylko liczyć, że trafi się nasza :P

A tak to cóż interfejs moim zdaniem jest po prostu cudowny i jedyne co bym zmienił to ten nędzny ekran rekrutacji :/
21 maj - 21:31

Zehir-12
Meh..chyba jednak warto będzie zainwestować w nowego kompa, żeby udźwignął tą grafikę na w miarę wysokim poziomie :P I mógłbym wtedy zagrać w M&M X w systemie 64-bitowym, gdzie jest troszkę lepsza grafika i więcej efektów dźwiękowych ;) Ale wszystko zależy od tego jak pod względem TECHNICZNYM będzie wyglądać H7. Jeśli będzie to wykwintna potrawa z dodatkiem masy "niesmacznych przypraw" (bugów) to raczej odmówię...
21 maj - 21:37

Yogoort
@Zehir-12 noż z pod palców mi to wyrwałeś - ekran rekrutacji POTWORNY po prostu, nawet arty jak w H6 byłyby lepsze niż taki marny zestaw ikon i tyle. Najlepszym i tak był ekran z H5. Ogólnie cała gra mnie osobiście bardzo się podoba na tym co zaprezentowali Panowie...którzy tak na dobrą sprawę nie wiedzieli jak to robić :D Jak nie wiedzieli co powiedzieć to pokazywali EK :D Cóż ja tam już wczesniej byłem zdecydowany na zakup bo kupuję i cieszę się z każdej nowej części Herosów bo każda ma coś dobrego do zaoferowania więc to takie filmiki tylko sycą mą ciekawość nie zachęcą bardziej a tym bardziej nie odwiodą od zakupu. Mam do Was pytanie czy ktoś zamawiał może H7 na gram.pl ? Ja do tej pory nie dostałem klucza do zamkniętej bety a Wy ?
21 maj - 21:43

Minastir
To że podczas awansu decydujemy pomiędzy dwiema umiejętnościami, a dwiema zdolnościami było już wiadome od dawna, było to w artykule wyjaśniającym działanie 'skillwheela', za wyjątkiem metamagii nie dowiedziałem się nic nowego -_*
----
@Zehir-12 o gildii magów, z tego co zrozumiałem ten wybór polega na tym że dostaniesz na pewno jeden czar na każdym poziomie gildii z wybranej przez ciebie szkoły magii, moim zdaniem jest to dobre w przypadku kiedy jest 7 szkół magii i prawdopodobieństwo jest mniejsze niż przy 4, że dostaniesz jakiś czar który będziesz mógł użyć
21 maj - 23:07

Nicolai
Interfejs mi strasznie nie podchodzi. Przez ciemne kolory i przeładowanie informacjami sprawia wrażenie ciężkiego, a przerost formy nad treścią nie pomaga. Zobaczcie sobie jak przełącza się między Bohaterami, są oni przedstawieni jako koraliki na kółku wokół obecnej postaci. Po co? Drzewo rozwoju miasta też straszy.
22 maj - 01:05

Idai
Od której min. jest o metamagii. Ewentualnie może ktoś streścić.
22 maj - 01:23

Minastir
@Idai Proszę bardzo, screeny dotyczące metamagii i jej opisy ;)

http://i.imgur.com/YhyhIGi.jpg
22 maj - 10:08

Tallos
@Yogoort Kutfa, jakie chamstwo!

A ogólnie, widzę zmianę podejścia do umiejętności frakcyjnych. W HoMM5 często były one must have i mogły zmienić oblicze gry. W MMH7 są one tak przeciętne, że nie wiadomo, czy je w ogóle wybierać.
22 maj - 11:51

XaRRo
Póki co jedyna rzecz, która mi totalnie nie podchodzi, to ekran rozwoju miasta.
22 maj - 12:39

Yogoort
22 maj - 21:00

Zehir-12
Haha teraz mi się coś dopiero rzuciło w oczy. Dlaczego bohaterka akademii, która ma specjalność w magii wody, nie może mieć w niej umiejętności arcymistrzowskiej, a może np. w magii pierwotnej? xd
23 maj - 17:45

Minastir
@Yogoort > Mam do Was pytanie czy ktoś zamawiał może H7 na gram.pl ? Ja do tej pory nie dostałem klucza do zamkniętej bety a Wy ?
---
Ja zamawiałem bo można później anulować zamówienie jakby co, i ja klucza jeszcze też nie dostałem.
23 maj - 18:38

Kurek
O NIE!!!
Wszystkie klasy postaci wyglądają tak samo >:O!
Paladyn, rycerz i windykator wyglądają identycznie!!!
Błagam niech ktoś mi powie, że to nie prawda...
23 maj - 20:16

Alamar
Nieprawda jak już. :P

Masz tylko cztery modele bohaterów w danej klasie - mocy i magii z dalszym podziałem na mężczyzn i kobiety... i to wszystko.
23 maj - 21:10

Nicolai
@Alamar: O dziwo, tam błędu nie ma. Masz takie zdanie "Niech ktoś powie, że to nie jest prawda". "Jest" wywalamy, bo możemy i mamy te zdanie ;)
23 maj - 21:11

Yogoort
@Minastir ja dostałem w piątek po południu (tzn jest do pobrania klucz bety przy zamówieniu na koncie gram.pl). Co prawda na blogu H7 jest info, że w uplay się pojawi dopiero w poniedziałek. Także teraz zarejestrować kod bety i trzeba czekać do poniedziałku żeby pobrać klienta (co IMO jest totalnie bez sensu bo mogli go udostępnić wcześniej żeby na spokojnie pobrać - przynajmniej większość danych).
23 maj - 21:20

Yogoort
to co zauważył Zehir-12 jest po prostu przerażajace - jak mogli zaprojektować w tak durny sposób bohatera?!?!?!?!? Mam nadzieję, ze to zmienią i że to jest przypadek jednostkowy - to jest totalnie bez sensu, że bohater posiadający specjalną cechę skoncentrowany wokół konkretnej szkoły magii nie może rozwinąć tejże magii do poziomu arcymistrza - widząc takie coś po raz pierwszy zacząłem się poważnie obawiać o tą produkcję. Bo przecież wszystkiego nie można zostawić w rękach fanowskich modów (na które liczę ogromnie).
23 maj - 21:22

Minastir
@Yogoort aaa dzięki, nie wiedziałem jak to działa ;) na dodatek beta rozpocznie się o 19 w pon
24 maj - 19:13

Nemomon
@Nicolai: Kłóciłbym się, czy możemy to "jest" wyrzucić. Można by nie łączyć "nie" z "prawdą" jedynie wtedy, gdyby zdanie miało na celu zaprzeczać wyrazowi "prawda" i specjalnie chcieć go zaakcentować np. "To nie prawda, tylko fałsz!". Aczkolwiek nawet wtedy pominięcie wyrazu "jest" jest kłopotliwe.
24 maj - 19:16

Nemomon
@Nicolai: A co do Twojego przykładu, to się mylisz. Poprawnie to powinno być zapisane tak:

"Niech ktoś powie, że to nieprawda (że to tylko jest fałsz)".
24 maj - 20:08

Zehir-12
I dla tego cały system klas bohaterów wydaje się być nonsensem, skoro to klasa ma decydować o tym jaką "umiejkę" możemy rozwinąć do arcymistrza, a nie specjalizacja. Mogli już zostać chociaż przy systemie reputacji, albo zrobić coś w stylu H4, czyli przy odpowiednich umiejętnościach nasz bohater zmieniał by nazwę i wygląd, a nie że jak bardzo czarodziej chciałby mieć przykładowo arcymistrza w magii ciemności to nie będzie mógł, bo to nie jego "klimaty"
24 maj - 20:09

Zehir-12
Już pomijając fakt, że cnota powinna być umiejętnością absolutnie dodatkową i nie przypisaną do żadnej klasy...
24 maj - 22:06

Yogoort
@Zehir-12 dlatego musimy wręcz grzmieć by to przeprojektowali, przerobili i zmienili puki jest na to jeszcze czas, podstawę mają - teraz kwestia poukładania tego wszystkiego w sensowną całość. "Beta" rusza jutro, ma też być forum pod nią - trzeba się będzie naprawdę przysiąść do tematu na zasadzie wyłapania wszystkiego co tylko się da, a nie traktować te dwa tygodnie jako test wydajności, czy pójdzie i żeby sobie pograć parę miesięcy przed premierą. Do licha trzeba ich cisnąć - klocki stworzyli tylko jak narazie to je marnie poskładali, trzeba im wskazać właściwy kierunek. Jakoś strasznie się zawziąłem na tą część Herosów, cały czas wierzę, że to może być jedna z lepszych części no ale na Litość Ashy - widząc takie pierdoły w tym systemie bohaterów to aż witki opadają.
25 maj - 08:05

Tallos
Chyba nieco panowie z tym hejtem na klasy przesadzacie. Mi tam się on podoba, ja w ogóle jestem fanem systemu klasowego. A to że specjalista nie może osiągnąć arcymistrza - no cóż, to tylko jedna zdolność, i to nie zawsze powiązana z magią (vide ziemia). Zresztą, w HoMM5 też byli bohaterowie z czapy, jeszcze sprzed zmiany niektórych elementów gry (vide łowczyni Dirael, wyspecjalizowana w niepreferowanej magii Sylwanu i ze zdolnością początkową, której nie mogła wykorzystać).
A że wygląd jest ten sam... Fakt, mogliby chociaż kolor zmienić, ale ogólnie tragedii nie ma. Zwłaszcza jak się okarze, że trzy klasy mocy/magii bardziej przypominają podklasy niż pełnoprawne profesje.
25 maj - 08:57

Alamar
Specjalizacje bohaterów w H5 były tworzone dla szkół magii, które podczas bety zostały zmienione (np. w Lochu zamiast Magii Ciemności dano Magię Przywołania - ze względu na balans). Problem w tym, że owszem, Nival zmiany wprowadzał, ale ZAWSZE zapominał uaktualnić resztę gry - stąd bohaterowie mają specjalizacje do starych szkół magii, a umiejętności czy przyrost jednostek Lochu dotyczył sytuacji sprzed bety.

Stworzenie w Heroes 7 6 klas na każdą z frakcji jest... nietrafionym pomysłem. Przypisanie na stałe im WSZYSTKICH umiejętności jest pomysłem jeszcze gorszym. Po pierwsze, jak było to nawet widać na stremie, każdy bohater/klasa ma już z góry przez gracza ustaloną optymalną ścieżkę rozwoju, przez co każda gra będzie niemal taka sama. Po drugie te 6 klas oznacza, że nie będziemy wybierać bohatera, który nam się podoba (portret, specjalizacja, inne względy) ale takiego, który będzie miał "najlepsze" skille. Przy dwóch klasach czy klasach zaawansowanych, takiego problemu nie ma, bo każdy bohater danej frakcji ma "równe" szanse na ustalony przez gracza rozwój.

Do tego dochodzi jeszcze wspomniana wyżej niekompatybilność między specjalizacją bohatera a umiejętnościami, które może się nauczyć. Skoro bohater specjalizuje się w magii wody, to logicznym jest, by posiadał tę umiejętność na jak najwyższym poziomie... ale widocznie nie dla Ubisoftu.

PS
Dlaczego trzy klasy mocy/magii mają się "okarać"? :P
25 maj - 09:05

Alamar
PS2
@Yogoort
"The avalanche has already started, it is too late for the pebbles to vote."

@Nicolai
Miałbyś rację... gdyby tam owo "jest" było lub to co wspomniał Nemomon, ale tego brak. :P
25 maj - 10:29

Tallos
@Alamar
wiem, z czym związana jest ta niespójność z H5.

Co do tej tragiczności przypisania umiejętności na stałe do klasy, to się nie zgadzam. Paradoksalnie zwiększa to liczbę opcji - wezmę sobie inną klasę i nie ma pokusy, by wybierać te same umiejętności, co zawsze. Co do wyboru bohatera nie pod specjalizacje, a drzewko, to może miałoby to znaczenie przy specjalizacjach o wadze tych z H5 - na razie wyglądają one na strasznie słabe.

Jeśli Ubi miałoby patrzeć, kto ma jaką specjalizację, to musieliby robić oddzielne drzewka dla każdego pojedynczego herosa.
25 maj - 10:33

Tallos
... albo bardzo ograniczyć specjalizacje. No i, jeszcze raz: przy słabościach specjalizacji nie ma co się na nich skupiać.
25 maj - 12:31

Yogoort
@Tallos własnie jest o co rozdzierać koszule bo takie projektowanie jest nielogiczne! Skoro mają na desce projektowej jakiegoś bohatera, dają mu specjalność w pewnej dziedzinie a jednocześnie nie pozwalają mu posiadać w tej dziedzinie najpotężniejszej zdolności, nawet jeżeli ona nie jest zbyt potężna, to jednak dla tego bohatera powinna podkreślać jego specjalizację. Poza tym w rękach kazdego innego bohatera ta najpotęzniejsza zdolność może być słaba ale da takiego herosa który ma specjalizację w tym kiernku może być naprawdę mocna - także po prostu projektowanie takie jak tutaj się zaprezentowało w przypadku tej nieszczęsnej bohaterki hydraulika jest po prostu NIELOGICZNE i GŁUPIE.

Jeżeli chodzi o przypisanie zdolności do danej klasy to popieram Alamara, ograniczy to kombinacje bo jedne będą po prostu grywalne a inne nie - koniec kropka, nie będziesz brał za każdym razem innego bohatera ot tak z ciekawości (nooo może pierwsze kilka rozgrywek podczas których się wyklaruje ten top 2-3) bo nim nie będzie Ci się skutecznie i przyjemnie grało. Żeby ten system miał ręce i nogi to powinny być dwa kawałki pizzy przypisane dla danej klasy bohatera do poziomu grandmaster, jedną na grandmaster wybiera sobie gracz sam, reszta która nie jest rozwijalna do maxa już powinna być wybierana tylko i wyłacznie przez gracza(lub drogą losową) z ograniczeniami że bohater typu Might nie może rozwijać magii do poziomi master, lub Bohater Przystani nie może wcale się nauczyć magii ciemności itd. itp - takie LOGICZNE ograniczenia i przypisania a przy tym duża dowolność w kreacji bohatera.
25 maj - 13:37

Nemomon
W H3 też człowiek nie przebierał w postaciach, tylko na każdy zamek miał jedną konkretną postaci do gry i nią grał. Z kolei w H6 wszystkie te specjalizacje były o kant rzyci potłuc, więc równie dobrze można było grać losowym. Z tego, co pamiętam, to chyba tylko SoD jakieś ciekawe wniósł.

Innymi słowy - będziecie wybierali bohatera w H7 w taki sam sposób, w jaki wybieraliście w poprzednich częściach =P. Ale zgadzam się, iż specjalistka w magii wody żeby nie mogła osiągnąć arcymistrza w magii wody to trochę głupie. Z drugiej strony.. może ona dopiero się uczy tej magii wody....
25 maj - 15:28

Vusapion
@Yogoort
Twój pomysł z dwoma przypisanymi umiejętnościami Arcymistrza i resztę sobie sam gracz wybiera jest bardzo dobry. Sam w jednym ze wcześniejszych artykułów napisałem nieco inny system, a mianowicie, że 8 kawałków jest przypisanych (z czego 2 Arcy) gracz wybiera sobie 1 Arcy i jedna umiejętność jest losowa.

Klasy bohaterów to dobry pomysł, a może inaczej po prostu inny i nie wiadomo jak się sprawdzi. Jednak całkowicie wybrana pizza jest błędem, bo poza wyborem zdolności, gracz nie jest wstanie wpłynąć na bohatera i praktycznie pójdzie zawsze wytyczoną ścieżką z drobnymi odstępstwami.

6 klas na frakcję jest złudnym wyborem, bo jak się na 90% okaże będzie 1 klasa magii i 1 klasa mocy którą będzie gracz zawsze grał, tylko czy wcześniej nie było inaczej? Wiadomo, że zawsze każdy miał swojego ulubionego herosa w każdej frakcji i grał praktycznie tylko nim, więc nieco szerszy wybór teraz będzie w węższej całości.

Skillpizza to jedno, ale dla mnie ogromną głupotą są zdolności bohaterów odnośnie stworzeń. Jak można dać zdolność większego przyrostu? To jest po prostu kpina. Żadnych bonusów jak w 3 i 5 części, a podobno biorą najlepsze rzeczy ze wcześniejszych części. Takie zdolności to sobie mogą za przeproszeniem w miejsce gdzie światło się sięga włożyć.

I jeszcze jedno maksymalnie 30 poziom jest optymalny, ale czemu ma być ograniczeniem? W 3 części mogliśmy osiągnąć bardzo wysoki poziom, a i tak nie sądzę, żeby ktoś przekroczył 40 poziom. Można zaprojektować grę tak, żeby wyższe poziomy przychodziły z trudnością, ale coś takiego jak w Heroes6 gdzie na dużych mapach w połowie gry można było osiągnąć 30 poziom było nieporozumieniem. Czemu nie można zwiększyć ilości poziomów, choćby do 50 który byłby prawie nie do zdobycia i zaprojektować tak, żeby przeciętnie kończyć grę na dużej mapie z 30 poziomem.
25 maj - 20:59

Alamar
>>>W H3 też człowiek nie przebierał w postaciach, tylko na każdy zamek miał jedną konkretną postaci do gry i nią grał.

Tyle że tą postacią mogłeś zostać: arcymagiem, który zna wszystkie szkoły magii, taktykiem, który zna atak, obronę i łucznictwo czy też zwiadowcą z logistyką i znajdowaniem drogi. Miałeś wiele możliwości dla swego wybranego bohatera.

W Heroes 7 Twój wybrany bohater (z na stałe przypisaną klasą) zawsze będzie miał tą jedną, optymalną dla Ciebie, ścieżkę rozwoju i nigdy nie zostanie np. arcymagiem, bo nawet Czarodziej z Akademii, który niby zna wszystkie szkoły magii, może w grze poznać tylko cztery z nich, a jedynie w dwóch zdobyć mistrzostwo.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt