Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Kuririn
   Mad Hatter
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News

Nadszedł czas na oficjalne pokazanie, w jakiej dziurze mieszkają ciemniaki. Wstępne tłumaczenie wszystkich grot ;) i innych "cudów" architektury amatorów grzybków możecie przeczytać w naszym dziale. Poniżej zaś kilku unikalnych budynkach Lochu:
  • Gildia Szpiegów: umożliwia szpiegom misję "plądrowania" losowej kopalni wskazanego gracza.
  • Komnata Intrygi - umożliwia szpiegom misję "sabotażu" losowego siedliska w mieście wskazanego gracza (obniżenie przyrostu stworów o połowę).
  • Tygiel Jadu Duszy - na początku bitwy zatruwa wszystkie wrogie stworzenia w obszarze kontroli miasta (40 obr. od Ziemi na 3 tury).
  • Wieża Obserwacyjna - na 3 bitwy zwiększa Inicjatywę bohatera o 10.
  • Czarny Rynek - umożliwia zakup i sprzedaż artefaktów.
  • Alamar
    Wasze komentarze (17)
    18 sie - 19:38

    Alamar
    Jak może zauważyliście, większość nazw budynków wywodzi się bezpośrednio z Heroes 6 (a nawet z Heroes 5) - nie wiem, czy pogratulować twórcom nawiązań, czy posiekać ich na plasterki za brak wyobraźni/lenistwo (niepotrzebne skreślić). :P

    Cóż... przynajmniej nie jest to jedna wielka plama fioletu:
    http://www.h6.acidcave.net/loch_budowle.html
    ...ale bez czaru Latania czy smoka-przewoźnika lepiej do Lochu nie wchodzić, bo daleko raczej nie zajdziemy.

    Miasto wygląda znacznie lepiej niż reszta (np. Sylvan ze zjeżdżalnią), są nawet i mieszkańcy w postaci Powsinóg/Bezdusznych, ale naprawdę nie mam pojęcia, jak w ogóle mieszkańcy poruszają się miedzy poszczególnymi budynkami, o różnych poziomach nie wspominając.
    18 sie - 19:45

    Morgan Grin
    Ja mam jedno pytanie: gdzie są fortyfikacje? :P
    A tak to jestem bardzo zadowolony. Jak na razie najładniejszy ekran miasta.
    18 sie - 20:32

    Nicolai
    Dużo lepiej niż w H6, ale tak jak już wcześniej pisałem... tym razem przesadzili w drugą stronę. Zamiast fioletowej plamy dostaliśmy podziemną tęczę. Mamy tutaj praktycznie całą paletę barw... biel, czerń, zielony, złoty, pomarańczowy, czerwony, różowy, fioletowy, niebieski i turkusowy. Nie za dużo tego wszystkiego jak na jedno miasto?

    Sam ekran estetyczny, tylko pod względme urbanistycznym leży i kwiczy. Budynki rozrzucone w losowych, często absurdalnych, miejscach bez najmniejszych szans dotarcia do nich. Moim faworytem jest Świątynia Grzechotania. Jak nieporadne węże wielkości Smoków mają tam wleźć?

    Skoro już o siedliskach mowa to z większością jest taki problem, że ciężko odgadnąć jakie jednostki w nich można nabyć. Bowiem wszystkie struktury są zaprojektowane na jedną modłę i wyglądają jak podziemne pałace. No spójrzcie na tę Świątynie Grzechotania. Czy tak wygląda leże jednych z najstraszliwszych bestii Otchłani? Albo zgadnijcie, który budynek zwie się Kolumna Oczu... No jest problem, bo strukturę, która jest właściwą odpowiedzią, ciężko nazwać Kolumną, a i Oczu też jakoś tam nie ma. Tak samo Otchłań Chtonian. To co byście obstawili jako strukturę o tej nazwie to Depozyt Chtonian, Otchłań to te budki obok. Co jeszcze? Zamarznięta Rzeźba mocno na siłę, bo nie pasuje do podziemi i po co ona Meduzom skoro już nie czczą Shalassy? I jeszcze jedno... Kuźnia Bezdusznych, Komnata Szeptów i Rafineria Stali Cienia wyglądają jak jeden budynek, a nie trzy osobne.

    Ale dosyć czepiania się drobnostek... Przejdźmy do jechania po konkretach :D Jakby ktoś uważał, że cztery jednostki zapożyczone z H6 to za mało, to mam dla niego dobrą wiadomość. "Jednostkami wojennymi" będą Bezimienny i Czyhający. Niby nawet to pasuje do wyjaśnienia fabularnego czemu Bezimienni nie uczestniczą bezpośrednio w bitwach, ale chyba nie po to gracze w głosowaniu odrzucili tę jednostkę, by i tak została przemycona do gry. No i z jakiej paki najwięksi mistrzowie Magii Ciemności mają robić za jednostkę wsparcia? Przecież ich profesja antytezą wsparcia jest :P To już Meduzy jako eks Koralowe Kapłanki bardziej pasowałyby. Last, but not least... po kiego grzyba te całe jednostki wojenne jak w 90% to są odgrzewane kotlety?

    To teraz budynki specjalne... Gildia Szpiegów pozwala na plądrowanie wrogich kopalni. Fajnie, ale co to znaczy? Jak to działa? Byłoby miło jakby to wytłumaczyli. Reszta specjałek całkiem OK. Nie są ani za słabe, ani za mocne.
    18 sie - 20:49

    Alamar
    >>> Mamy tutaj praktycznie całą paletę barw... różowy
    Różowy? Gdzie?
    Może jestem ślepy po doświadczeniach z 50 cieniami purpury, ale różu nie dostrzegam, a przynajmniej nie bez wpatrywania się.

    Co do kolorów, to jednak dominuje fiolet, ale też i pozostałe kolory przypisane w Ashanie mrocznym elfom: czerń oraz złoto. Nie jest tak tragicznie, ale i tak niekiedy budynki zlewają się z tłem i niewiele widać (jak np. hydry nad ich siedliskiem).

    >>>Moim faworytem jest Świątynia Grzechotania. Jak nieporadne węże wielkości Smoków mają tam wleźć?
    Tak samo jak w Heroes 5? :P
    Jak widać, ten problem istnieje w Ashanie od początku. Tym razem przynajmniej część struktur jest umiejscowiona na ziemi/na skałach, a nie wszystko wisi na stalaktytach, do których nie ma dojścia.

    >>>Zamarznięta Rzeźba mocno na siłę, bo nie pasuje do podziemi i po co ona Meduzom skoro już nie czczą Shalassy?
    A kto Ci w ogóle takich bzdur nagadał? Meduzy czczą ciemną stronę Shalassy - Niszczycielkę. Masz zresztą nawet całe DLC do Heroes 6 na ten temat: Pirates of Seven Seas i Meduzę Himiko.

    >>>Gildia Szpiegów pozwala na plądrowanie wrogich kopalni. Fajnie, ale co to znaczy? Jak to działa?
    Tak samo jak zdolność bohatera "Plądrowanie" w Heroes 6? :P W końcu po co marnować "dobrą" rzecz z "dobrej" gry, skoro można ją skopiować w nowej formie? :P
    18 sie - 21:02

    pawllo
    Ekran fajny, aczkolwiek ciekawi mnie jak np. taka Hydra złazi sobie na dół. I co Meduza ma wspólnego z zamrożoną rzeźbą? Ani nie czci Smoczycy wody i lodu, ani sama nie zamienia nikogo w rzeźby bo nie ma takiej zdolności. Reszta budynków ujdzie.
    ... Z drugiej strony nie było by problemu gdyby w głosowaniu na ekran Lochu wygrałaby opcja która przegrała. Tam prawdopodobnie wszystkie budynki byłyby ustawione na ziemi i nikt by się nie musiał zastanawiać np. Jak niby ten potwór włazi tak wysoko? :p ;)
    18 sie - 21:08

    Nicolai
    >>>Różowy? Gdzie?
    No tym płomieniom na kapitolu jest bliżej do różowego niż fioletu na moje :P

    >>>A kto Ci w ogóle takich bzdur nagadał? Meduzy czczą ciemną stronę Shalassy - Niszczycielkę. Masz zresztą nawet całe DLC do Heroes 6 na ten temat: Pirates of Seven Seas i Meduzę Himiko.
    Al, nie musisz mnie douczać fabuły H6. Znam ją. A kto mi takich bzdur nagadał? Ano... Ubi:
    http://www.heroes7.acidcave.net/warianty_armii_lochu.html#jednostki
    "(...) lecz część z nich nawraca się na wiarę w Malassę. Wszakże czym jest to, co znajduje się w najgłębszych otchłaniach oceanów jesli nie Ciemnością?"
    18 sie - 21:16

    Nicolai
    Mam jeszcze jeden tekst dotyczący Meduz, który sam sobie zaprzecza i pokazuje, że chyba sam Ubi nie wie kogo czczą Meduzy z klanu Oshiro:
    http://www.heroes7.acidcave.net/cesarstwo_lotosu.html
    "Ocalałe nagi musiały uznać Władców Klanów za swoich nowych panów. Ich kapłanki otrzymały dar Malassy, zaś przyjmując znamię Ciemności odrzuciły nauki Shalassy, a podążyły za jej niszczycielskimi aspektami jako Niszczycielki, bogini mrocznych głębin. Kapłanki nag stały się Meduzami."
    18 sie - 21:54

    pawllo
    Oj, bo im ta Meduza wogóle nie wyszła taka jaka miała być xD
    18 sie - 21:55

    Yogoort
    To co można będzie robić dzięki Komnacie Intrygi i Gildii Szpiegów, marzyło mi się już wcześniej i miałem nadzieję, że dostaną taką możliwość wszystkie frakcje a nie tylko marne szpiegowanie.
    18 sie - 22:20

    Ursus
    Loch znów będzie najlepszą frakcją.
    18 sie - 22:34

    Fandor
    Mam wrażenie takie od 6 części, że Ubisoft olewa ekrany jeszcze bardziej niż to pokazuje) wiem, że ogólnie olewa MM ale te ekrany tak wyjątkowo, widzę obrazki, na których wszystko się zlewa, w H1-4 każdy budynek jakby żył, wyróżniał się czymś, nie był tylko częścią ekranu, ale osobnym bytem. Ubisoft daje nam jeden, kiepski byt dla każdego miasta.
    18 sie - 22:34

    łowca
    Ta wieża obserwacyjna wygląda jak podziemne oko Saurona.
    18 sie - 22:39

    Nicolai
    @łowca: I co więcej, ta Wieża Obserwacyjna w przeciwieństwie do Kolumny Oczu... jest kolumną... z okiem.
    19 sie - 02:35

    Lords' Supper
    Ogólnie to jestem zadowolony ale zawsze mam jakieś ale w kwestii szczegółów a jak wiadomo sam diabeł w nich tkwi więc:
    - dla tych co martwią się o Hydry, to są węże, a z tego co mi wiadomo to one potrafią pełzać do skałach (czasami nawet na pozór pionowych ^^)
    - Grzechocząca Świątynia mówicie? Ja myślałem, że tam będą mieszkać Meduzy:P albo tam gdzie jest Soulless Forge,
    - Chtonian Deposyt? Hydry mogły by tam mieć legowisko,
    - To nienazwane coś za Kręgiem Cieni mogłoby być legowiskiem Smoczków nawiązującym do H3,
    - Tygiel Jadu Duszy się trochę zmienił i szczerze mówiąc myślałem, że ten budynek będzie zwiększał przyrost Strider'ów moich kochanych, bo wiecie opary z krwi i cieni i taka tam hemofilia,
    - Labirynt mogliby już bardziej powiększyć:P Z tyłu jest tyle niezagospodarowanego miejsca,
    A teraz plusy:
    - muzyka jest bardzo klimatyczna
    - ekran sam w sobie jest ok i nie przeszkadza mi "bogata" paleta barw
    - plus za nawiązanie do H3 i H5
    Zastanawiam się czy gdyby wygrała Gwiazda Głębin zamiast Bezimiennych Wspomnień to czy mielibyśmy ekran taki jaki jest prezentowany na oficjalnej stronie w tle, bo wydaje mi się ciekawszy.
    Ogulnie nie jest tragicznie ale na pewno zawsze mogłoby być lepiej.
    Jest późna godzina i naszła mnie ochota na zaprojektowanie mojej wizji ekranu miasta.
    19 sie - 02:40

    Lords' Supper
    A i tak BTW: To fajnie by było pozmieniać nazwy, tak żeby i po polsku lepiej brzmiały.
    Dziwi mnie Piętno Malassy. Mogli dać Tysiąc Twarzy, nawiązując do line-up'u tak jak to jest w przypadku Sylvanu. No i ciekawi mnie kiedy poznamy nazwy w mieście Zdechlaków, bo według mnie czekamy już za długo:P
    19 sie - 08:05

    Alamar
    @Lords' Supper
    1. Apostrofy!
    2. Polskie nazwy pochodzą z Heroes 6 i mam nadzieję, że jednak ulegną poprawie.
    3. To "nienazwane coś za Kręgiem Cieni" wygląda dla mnie jak Zamek/Mury.
    22 sie - 11:31

    Farben
    Nie czepiałbym się tak byle jak rozłożonych budynków oraz pozornych problemów z dotarciem do nich. W końcu całe miasto jest w podziemnej pieczarze, myślę że można spokojnie założyć, że to co widać gołym okiem to tylko wierzchołek góry lodowej, można sobie tylko wyobrażać ile tam jest tuneli i przejść podziemnych (podziemne przejścia pod ziemią:) ) niewidocznych z tej perspektywy.
    Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
    © 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt