Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Modowanie Heroes VII może być szansą dla tej gry. I choć pojęcie Ubisoftu o modowaniu zdaje się mocno zmierzać w kierunku zmodyfikowanych map, tak niektórzy fani mają inne zdanie i wolą modyfikacje zmieniające globalnie całą grę. Na szczęście jest to możliwe i takim czymś jest właśnie AC Mod, wprowadzający dla każdej frakcji dwie dodatkowe, alternatywne jednostki z zestawu dotychczasowych neutralnych. Koncept prosty, ale modyfikuje znacząco rozgrywkę i pozwala na zastosowanie nowych taktyk na polu bitwy. W sumie więc każda frakcja ma teraz wybór 7 z 10 jednostek. Jeśli macie ochotę wypróbować np. Nekropolię z dwoma strzelcami lub Przystań z trzema jednostkami latającymi, to zapraszam:

Acid Dragon
Wasze komentarze (62)
16 kwi - 19:26

Darkem
Wspaniałe! Rzucam wszystko i testuję,
16 kwi - 19:31

Belegor
Hmm...a czy to będzie współgrało z nowszymi patchami, czy mogą wystąpić błędy?
16 kwi - 19:32

Dark Dragon
@Belegor - powinna współgrać z 1.8 bez problemu :P.
16 kwi - 19:33

Acid Dragon
Mod jest dostosowany do najnowszego patcha.
16 kwi - 19:36

Belegor
Czy ten mod nie będzie gryzł się z kampanią?
16 kwi - 19:44

Drwal
Acid moduje, wracają stare czasy.
16 kwi - 19:44

Acid Dragon
Nie powinien. W kampaniach miasta są z reguły z góry ustalone na podstawie niezmodyfikowanych archetypów. Wyjątkiem mogą być mapy - o ile takie w ogóle istnieją - na których występują standardowe miasta na 1 poziomie. Przez "standardowe miasto" mam na myśli miasto, przy którym nie zmieniono żadnego ustawienia, np. dostępności budynków, wybudowanych budynków lub nawet nazwy.

Czyli w skrócie - zmiany w miastach nie powinny dotyczyć kampanii. Natomiast faktem jest, że takie Lilim w kampanii teraz mogą być groźniejsze, bo zadają więcej obrażeń. Z drugiej strony - już kiedyś zadawały, zanim Ubisoft to zmienił w którymś patchu, więc nie jest to aż tak nadzwyczajne.
16 kwi - 19:44

J. M. Sower
Doprawdy, cudna to nowina dla moderów :D Czułem, że dodanie takich modów globalnych będzie możliwe. To ograniczenie modów do wybranych map jest trochę niewypałem. Ciekaw jestem tylko jak bardzo można się tu popisać.
16 kwi - 19:51

Acid Dragon
@J. M. Sower Teoretycznie można zrobić bardzo wiele - z dodaniem nowych jednostek i frakcji włącznie. Zresztą przedsmak tego mieliśmy w pierwszej kampanii Zaginionych Opowieści Axeoth, która jest tak naprawdę modem z nową jednostką (Białym Tygrysem) i nowymi frakcjami (Rezerwat, Azyl, Infernopolia :P). Lekkim problemem jest jednak sieć zależności. Mam wrażenie, że w H7 wszystko zależy od wszystkiego i trzeba trochę ogarnąć system plików gry, żeby o wszystkim pamiętać. Plus oczywiście stworzenie nowego modelu 3D i animacji 3D w formacie H7 jest co najmniej wyzwaniem.
16 kwi - 19:53

Nicolai
@J. M. Sower: Pliki globalne mają taką sama strukturę jak scenariusze, więc teoretycznie wszystko to co da się zrobić w mapie, można przenieść do gry jako całości ;)
16 kwi - 19:59

Warmonger
Ja wiedziałem, że tak będzie! BTW, gratulacje :)
16 kwi - 20:00

Mav
Wow, brawo! :D
16 kwi - 20:22

Fandor
Gratulacje i wielkie dzięki Acid, 1 mod, a już bardziej mnie zachęciłeś do zakupu H7 niż Ubi.
16 kwi - 20:25

witchking
Gratuluje. Widzę, że szansa dla 7 jest właśnie w modach. Mam kilka uwag do jednostek, nie przekonują mnie demony w Nekropolis, ale rozumiem powody i mam nadzieje, że w przyszłości da się to rozwiązać lepiej np. modelami z H6.
16 kwi - 20:30

Nicolai
@witchking: Właśnie odkryłeś czemu szukałem sposobu na wyciągnięcie modeli z H6, chciałem je podrzucić Smokowi do moda, ale niestety nie są one plug & play, byłoby trzeba trochę nad nimi posiedzieć nim stałyby się zdatne do użytku, ale kto wie co nam przyniesie przyszłość ;)
16 kwi - 20:35

Acid Dragon
Niewykluczone, że się kiedyś uda. Ja też wolałbym Demony pozostawić we własnym gronie, a zamiast tego mieć np. Ghule i "ludzkie" Namtaru. Acz moją bieżącą decyzję trochę ratuje Heroes IV i Lost Tales of Axeoth, które też miało "Infernopolię". Co prawda tylko na ostatniej mapie, ale zawsze.
16 kwi - 20:36

Godzilla B
A czy ten mod obejmuje ulepszenia jednostek ?
16 kwi - 20:37

Nicolai
@Godzilla: A czy nie chciałbyś się na własnej skórze przekonać?
16 kwi - 20:39

Drwal
@Nicolai nie każdy ma w tym momencie dostęp do HVII. Ta wiedza nie jest tajna więc można spokojnie odpowiedzieć.
16 kwi - 20:39

Acid Dragon
Jak napisane jest na stronie modu - nie (z wyjątkiem Gryfów).
Aczkolwiek alternatywne jednostki są najczęściej silniejsze niż "nieulepszone standardowe", a czasami nawet silniejsze niż te ulepszone (np. Żywiołaki Światła są lepsze od Kirasjerów).
Wg mnie trochę to przypomina model rozwoju miasta z Disciples II.
16 kwi - 20:53

Godzilla B
@Acid Dragon a czy są planowane wersje moda z zupełnie nowymi jednostkami?
16 kwi - 20:57

dvoytek
@Acid Dragojn
Wow. Już wypróbowuję. A jeśli chodzi o ulepszenia, to można jeszcze wcisnąć sukkuba przed lilima. Tekstury i model są już w edytorze. Wystarczy dać portret, wymyśleć jakieś statystki i zabrać ogień z animacji bicza(bo Lilim ma bicz rozdzielony na 3 i płomień też jest rozdzielony).
Nie jest to dużo roboty, ale mam to już przygotowane(poza statystykami).
Jeśli chcesz to mogę Ci przesłać paczkę z sukkubem.
16 kwi - 20:58

Acid Dragon
Nie.
Chyba, że ktoś zdecyduje się zainwestować w ten projekt kilkadziesiąt tysięcy euro, żeby stworzyć zupełnie nowe modele, tekstury i animacje.

Natomiast sądzę, że to dopiero początek modowania gry. Być może uda się przenieść jakieś jednostki z Heroes VI. Być może powstaną jakieś bardzo dobre modyfikacje istniejących (jak Biały Tygrys, który powstał na bazie Pantery Cienia). Być może będzie można wykorzystać większą ilość jednostek neutralnych, które dojdą w ewentualnym dodatku do gry. Zobaczymy.
16 kwi - 20:58

dvoytek
I sorry za literówkę w nicku, ale już nie mogę edytować :P
16 kwi - 20:59

Acid Dragon
@dvoytek Sprawdzę tego sukuba, dzięki za informację. Jasne, przyślij jeśli coś już masz gotowego.
16 kwi - 21:01

witchking
Życzę powodzenia w dalszych próbach;) i jestem pod wrażeniem.
16 kwi - 21:03

Nicolai
@dvoytek: W sumie to mógłbyś też dorzucić nieulepszonego Niszczyciela. Jak wyciągnąć model z H6 już wiemy, a animację można dać praktycznie tę samą co w H7.
16 kwi - 21:08

witchking
Jak już dorobię się H7 to zerknę czy nie da się przerobić istniejących modeli na tyle by nadawały się na ulepszenie. Największym problemem zdają mi się tekstury. Niestety nie mam z nimi dużego doświadczenia.
16 kwi - 21:10

dvoytek
@Nicolai: Tylko te kości importowanych modeli z szóstki są dziwne. Sprawdzę, czy działa na nim animacja, ale jak nie(a pewnie nie) to trzeba by było przypisać szkielet niszczyciela z Heroes 7 do modelu z H6.
16 kwi - 21:13

Nicolai
@witchking: Ogólnie to część jednostek na siły dałoby się rozróżnić na Podstawkę i Ulepszenie na podstawie tekstury. Tak było w H6 z chociażby Algidami.
16 kwi - 21:29

witchking
@Nicolai myślę, że od takiego rozwiązania trzeba zacząć. W przyszłości można popróbować innych rozwiązań.
16 kwi - 21:43

Godzilla B
Czy mod będzie dostępny na Steamworkshop ?
16 kwi - 21:53

Matheo
To jest absolutny hit! Brawo.
16 kwi - 22:15

Acid Dragon
Próbowałem znaleźć sposób na dodanie modu na Steam workshop, ale nie znalazłem. Jeśli ktoś zna taką możliwość, bardzo proszę o kontakt.
16 kwi - 22:16

Nicolai
@Godzilla: Limit pytań został przekroczony, prosimy doładować konto premium ;)
16 kwi - 22:22

Godzilla B
@Nicolai nie
16 kwi - 22:28

Nephretes
Miałem się właśnie dopytać skąd demony w nekropolii, ale zdążyłem przeczytać, że spowodowanej jest to brakiem innych jednostek neutralnych, choć ja bym to raczej traktował jako główny powód i nie straszył Infernopolią.

Jeśli ktoś przetrze szlaki i doda zupełnie nową jednostkę do H7, a nawet i importowaną z H6, będzie można się więcej zastanawiać i będzie to miało większy potencjał. Na ten moment gratuluję pierwszego poważniejszego moda do siódemki, ale nadal zamierzam omijać tę grę szerokim łukiem.
16 kwi - 22:32

Kammer
Co powiecie na Oazę w H7?
16 kwi - 22:34

Nicolai
@Nephretes z tego co wiem to @Kurek planuje wrzucić do swojego Conflux Feniksa z H6, więc jeszcze chwila, jeszcze moment i ścieżki zostaną przetarte.
16 kwi - 22:38

Belegor
Ja się zastanawiam, czy komputer potrafi korzystać i wybiera również alternatywy, czy AI w tej odsłonie jest na to zbyt...ograniczone.
16 kwi - 22:50

Nicolai
Zgaduję, że w jakimś tam stopniu SI jest przygotowane na gmeranie w jednostkach, wszak silnik scenariuszy pozwala na tworzenie nowych scenariuszy z niestandardową armią i rozbudową, więc zaprzeczyliby sami sobie jakby przeciwnik nie był względnie elastyczny pod tym kątem.
16 kwi - 23:24

Nephretes
Moje umiejętności w grafice nie są jeszcze na tyle zaawansowane. W pełnym 3D wyszło by mnóstwo niedoróbek :P Z pewnością chciałbym natomiast robić grafiki do bardziej zaawansowanych gier i mogłoby być to ciekawe.

W każdym razie nie kiwnę palcem dopóki ktoś nie pokaże jest to możliwe i przede wszystkim w naszym zasięgu.
17 kwi - 00:00

Acid Dragon
@Belegor - Co prawda nie rozegrałem setek map, ale wydaje mi się, że komputer generalnie w przypadku alternatywnych budynków wybiera niestety pierwszy z brzegu. Albo tańszy. W każdym przypadku nie zauważyłem jeszcze by komputer budował alternatywne budynki.

Inaczej sprawa się ma w przypadku siedlisk zewnętrznych. Tu bardzo chętnie najmuje również alternatywne jednostki do swojej armii. Prawdopodobnie dzięki temu, że alternatywne jednostki są teraz przypisane do właściwych frakcji i nie są już "neutralne".
17 kwi - 00:46

dvoytek
@Nephretes
Zupełnie nowa jednostka z własną animacją ;)
https://www.youtube.com/watch?v=jDedZj_arMg&feature=youtu.be
17 kwi - 01:05

Sobieski
Mam pytanie w drugą stronę. Skoro jednostki neutralne stały się frakcyjne, to czy zastąpione jednostki frakcyjne stały się neutralne, czy po prostu liczba jednostek w grze zmniejszyła się o 12 sztuk?
17 kwi - 01:15

Nicolai
To są alternatywy, stare jednostki są wciąż dostępne w zamku i można je zrekrutować.
17 kwi - 01:15

Acid Dragon
Mod nie zastępuje żadnych jednostek. Mod udostępnia alternatywne na tej samej zasadzie, na której jest do wyboru dwóch alternatywnych czempionów. Ale jeśli ktoś dalej chce grać ze starymi, to może. Może też wybrać jedną starą, jedną nową - wg uznania. Efektywnie każde miasto ma teraz 10 jednostek, z których można wybudować 7 siedlisk. Nic z dotychczasowej rozgrywki nie jest tracone.
17 kwi - 01:25

Sobieski
Czyli można wybrać:
- 3 z 4 w podstawie,
- 3 z 4 w elicie,
- 1 z 2 w czempionach?
17 kwi - 01:56

Acid Dragon
Prawie. To trochę bardziej skomplikowane. Każde miasto ma dwie dodatkowe jednostki. Jedną jest silna jednostka elity. Więc np. w Lochach można wymienić Minotaura na Żywiołaka Ciemności, a w Nekropolii Wampira na Lilim. Z drugą jednostką jest różnie - to może być standardowa jednostka podstawy (Loch), silna jednostka podstawy (Przystań) lub standardowa jednostka elity (Sylvan). Konkretną listę zobaczysz na stronie do której linkuje nius.
17 kwi - 10:28

Bychu
2/10, przyjdź jak będziesz miał mode... A, to pasuje... Świetna robota Acid, udzielam Ci pisemnej pochwały! ^^
17 kwi - 15:55

MinosKing
Interesujący mod Smoku :D Brawo ty ;)
17 kwi - 20:23

Górski Krasnolud
Gratulacje! :) Miejmy nadzieję, że ten mod zainspiruje następnych grotowiczów do tworzenia swoich modyfikacji. :)
18 kwi - 07:46

Morgan Grin
Fantastyczna robota Acid Dragonie! <3 Skoro pierwsza bariera została pokonana, to tylko kwestia czasu, gdy dostaniemy Sanktuarium w siódemce :D
A czy dałoby radę wyciągnąć z moda Tygrysy i dodać je jako jednostki neutralne?
18 kwi - 09:24

Andruids
@Morgan Grin bariery dopiero są przełamywane. W modzie nie ma tak naprawdę nic nowego, a tygrysy są przecież jednostkami neutralnymi od jakiegoś czasu (tylko nie w podstawowej kampanii).
18 kwi - 10:00

Morgan Grin
@Andruids: Bariera została przełamana w sensie globalnego modu, bo do tej pory modyfikacje nie mogły "opuścić" jednego, danego scenariusza :P
Podobnie z tygrysami. Wiem, że w dodatkowej kampanii się pojawiają, ale chętnie zobaczyłbym je w normalnej grze.
18 kwi - 10:49

Andruids
@Morgan Grin Co rozumiesz przez "normalną grę"? Na mapie, gdzie jednostki stacjonarne są losowane, jest szansa, że tygrysy się pojawią. Kiedy będziesz robić nową mapę, tygrys będzie w puli jednostek, które możesz na niej umieścić. Możesz edytować każdą mapę i wstawić tam tygrysa. Tak samo ifryta, druida, złotego smoka i cyklopa, jeśli brakuje Ci którejkolwiek z tych jednostek.
18 kwi - 10:55

Andruids
Ups. Chyba jednak trzeba każdorazowo eksportować białego tygrysa z Lost Tales. Mój błąd. https://mmh7.ubi.com/pl/blog/post/view/modding-in-axeoth
18 kwi - 12:38

Acid Dragon
Biały Tygrys występował tylko w Lost Tales, ale teraz jest właśnie "w normalnej grze". Można go spotkać w miastach i siedliskach zewnętrznych.
18 kwi - 21:28

Tata
Bardzo ciekawa modyfikacja
20 kwi - 00:26

Idai
Wszystko piknie, ja bym jedna zamienił ifryta z żywiołem powietrza. Ifryt zawsze mi bardziej pasował do magów, poza tym fajnie by wyglądał obok dżina. Jeden rzuca klątwy atakując drugi obrywając.

Żywioł powietrza z kolei świetnie reprezentuje Ojca Niebo, a ifryt w twierdzy jakoś tak bez uzasadnienia.
23 kwi - 17:24

Karule
Bardzo dobra robota, brawa! ;)
23 kwi - 18:39

Aayren
Kiedyś kupię nowego laptopa, a gdy to zrobię, kupię sobie zaraz H7 (to będzie pewnie w czasach H8 albo H9) i nie czekając na nic zainstaluje sobie tego moda. Trochę to dograć i będzie on po prostu nieodłączną częścią gry. To myślę zadowalająco wysokie wyrazy uznania :)
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt