Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Ech. Z nieukrywanym - lecz nie niespodziewanym - rozczarowaniem informujemy, że rozwój Heroes VII dobiegł końca. Przedwcześnie, bo niemal dokładnie rok od premiery gry i ledwie dwa miesiące od premiery dodatku, Ubisoft zdecydował o zakończeniu wsparcia dla siódmej części legendarnej serii. Oznacza to, że nie powstanie już żaden dodatek ani żaden patch. Co więcej, Ubisoft informuje również o zakończeniu 4-letniej współpracy ze studiem Limbic Entertainment.

Niestety, ale po słabej premierze podstawowej wersji gry, zebraniu raczej złych ocen oraz pozbawionemu promocji dodatkowi z katastrofalnymi wynikami sprzedaży, taki finał był do przewidzenia. Teraz Heroes VII powoli przechodzi do historii i kończy pewną epokę gier Mocy i Magii.

Na koniec zespół "Might & Magic" dziękuje Wam, wszystkim fanom z Rady Cieni, którzy przyczynili się do rozwoju gry, jak i twórcom z Limbic i - co jest, być może, jedynym promieniem nadziei - zaprasza nas do ponownego odwiedzenia Ashanu w przyszłości.

Teraz, kiedy gra już zyskała ostateczną formę, co o niej myślicie? Czy jest słusznie najgorzej ocenianą - wg ocen na Steamie - częścią Heroes? Czy wszystkie patche i dodatkowa zawartość coś zmieniły?
Acid Dragon
Wasze komentarze (50)
5 paź - 21:09

Alamar
Najgorsza część na pewno nie, bo ten "zaszczyt" przypada szóstce - za wszelkiego rodzaju uproszczenia, jedyny "słuszny" rozwój bohatera oraz za konieczność ciągłego połączenia z netem.

Heroes 7 naprawiło wiele błędów popełnionych przy H6, ale fatalny i wymuszony przez Ubisoft start gry przekreślił jakiekolwiek nadzieje na stworzenie dobrej gry. Widać po wydaniu dodatku (tudzież po łatkach 2.x), jaką grą H7 mogło być od początku, gdyby tylko dano jej więcej czasu przed premierą... i gdyby od razu wzięto pod uwagę opinie graczy co do pewnych aspektów siódemki (rozwój bohaterów choćby), a nie uparcie trzymano się własnych, nietrafionych pomysłów, z których ostatecznie zrezygnowano.

Kuriozum zaś stanowi SI w H7, nad którym pracowała "aż" 1 osoba - zresztą były fan, Oakwarrior. Widać po kolejnych patchach, że starał się jak mógł i SI jest mimo swej głupoty coraz lepsze. Jednak wątpię, by ktokolwiek, poza jakimś geniuszem z doświadczeniem, był w stanie napisać SI samodzielnie w tak krótkim czasie, który trzeba dodatkowo poświęcić na przetestowanie wszelkich zachowań SI.
5 paź - 21:25

Alamar
5 paź - 21:35

Drwal
Średnia gra z fatalnym marketingiem,w dodatku z bagażem porażek z przeszłości. To nie mogło pójść dobrze.
A ponieważ było ostatnio raczej źle, to nie ma wielkiego żalu.
5 paź - 21:40

Ursus
Kurde, szkoda. No, ale przecież mamy VCMI i HotA :D
5 paź - 21:45

Fandor
Podstawka pokazała, że gra ma potencjał moderski, może Oakwarrior będzie chciał rozwijać jeszcze AI albo podzielić się wiedzą to jest szansa, że za parę lat gra przynajmniej modersko osiągnie poziom H3 i będzie grywalna z większą ilością jednostek, miast i chociaż przeciętnym AI.
5 paź - 21:53

Górski Krasnolud
Jedna z fajniejszych części w jaką grałem. Będe miał do niej sentyment z jednego, bardzo ważnego dla mnie powodu - obserwowałem jej rozwój już jako fan. :) Achhh, pamiętam ten wieczór, kiedy ogłoszono Heroes VII, rozpoczęto głosowanie na frakcje, składy armii... to było coś niesamowitego, mimo, iż głosy nigdy nie szły po mojej korzyści... ta złość kiedy wygrała Furia Lasu, a nie Perfekcyjna Równowaga Ziemi, jednak mimo wszystko dobrze to wspominam. :) Kiedy Inferno przegrało był to już dla mnie trzeci cios, na tyle mocny, że z parę miesięcy w ogóle nie obchodził mnie rozwój siódemki. :) Zmieniło się to jednak, kiedy zobaczyłem Twierdzę, to była pierwsza rzecz, jaka w siódemce mnie urzekła i znowu moje "oczekiwanie na siódmą część" zrodziło się na nowo, potem znów poczułem zawód z powodu modeli 3D Sylvanu, Loch też mnie w pierwszej chwili nie przekonywałem i w końcu obiecałem sobie, że nie kupię siódemki... co zakończyło się jej zakupieniem w Edycji Kolekcjonerskiej. :D Jednak dużo pomniejszych elementów było po mojej stronie i bardzo lubię tą część. :)
5 paź - 21:54

Górski Krasnolud
przekonywał*
5 paź - 21:57

Nicolai
Czy najgorsza? Z całą pewnością nie... dlaczego więc ma najniższą notę na Steamie? Cóż... składają się na to trzy czynniki:
1) Oceny gier sprzed ery Steama są niedoszacowane, dlatego chociażby H4 wypada lepiej niż H7.
2) Siódemka to był już ten moment, w którym większość graczy odpuściło sobie serię i nową część była już na starcie spisana na straty. Dlatego też przegrała z dużo gorszą Szóstką.
3) Ujemny marketing. Cóż... ciężko wypromować grę jak się robi takie cyrki jak Ubi.
5 paź - 21:59

Alamar
4) Cena gry jak i dodatku. Niektóre "jedynki" są przyznawana nie za grę, ale właśnie za cenę.
5 paź - 22:02

Serd
@Alamar: nie Szóstka a Czwórka.
@Ursus: Oraz Erę 2.x i HD Moda :D
5 paź - 22:03

Turtle
Zaszczytne miejsce na podium. Część, której największy grzech to zmarnowany potencjał. Część, która ponownie zabierała mi nocki. Umarła tak młodo. Kabiry, salwa!
5 paź - 22:05

Nitj'sefni
@Serd: A grałeś w czwórkę? Mi osobiście spodobała się znacznie bardziej od szóstki.
5 paź - 22:09

Fandor
Ludzie nie doceniają 4 za inność, w 6 też w sumie jest to czynnikiem psującym, ale jednak znacznie więcej błędów i Ashan ją przekreślają. :D
5 paź - 22:10

Serd
@Nitj'sefni: Grałem. I wciąż grywam od czasu do czasu w 4-ke. I wciąż, ogólnie nie przekonała mnie do siebie.
5 paź - 22:13

Alamar
@Serd
Czwórka mimo wszystko była grywalna, a rozwój bohatera jest chyba najlepszy w serii, dzięki klasom zaawansowanym (rozwój z H5 ma skopany RNG plus ograniczenie poziomów). System czarów też jest bardzo dobrze przemyślany (czary masowe na poziomach 3-4). Mimo swych wad, gra jednak ma to coś, ma tez dość dużo map i doskonały edytor do tworzenia nowych. W H6 map masz tyle, co kot napłakał, a co do edytora, to powodzenia w jego obsłudze. Bohatera zaś zawsze rozwijasz tak samo i jedynie do 30 poziomu, co przy graniu na dużych mapach oznacza, że nie masz po co walczyć w połowie, albo i wcześniej, rozgrywki.
5 paź - 22:22

Nicolai
@Alamar: Czwórka? Grywalna? Chyba nie... H4 już samym wyglądem zniechęca. Do tego wiele mechanik i konceptów nie trzymało się kupy. H6 było przynajmniej pod tym względem mniej inwazyjne. Nie próbowano redefiniować armii czy sposobu prowadzenia walk.
5 paź - 22:29

Krotos
Szybko to zakończyli.
5 paź - 22:36

Alamar
A no owszem, grywalna. Możesz włączyć kiedy chcesz, a nie tylko jak masz dostęp do sieci. :P Gra też nie zawiesi Ci się w dowolnym momencie, bo skrypt nie zadziałał, czy też jedna jednostka weszła w drugą. Czary i umiejętności działają jak należy, a nie dopiero jak wczytasz sejwa (bądź też w ogóle). Mechanika może i nie jest przemyślana (jednoczesne kontrataki czy bohaterowie na polu walki), ale działa bez zarzutów. Tak więc Heroes 4 jest grywalne... jest po prostu inne od pozostałych tytułów w sadze i skupia się przede wszystkim na rozwoju bohatera, odwiedzaniu multum miejsc na mapie przygód, nie skupia się zaś na armii czy zamkach.

Grałem niedawno we wszystkie części po kolei i H4 nadal potrafiło wciągnąć, mimo swoich wad, czego nie mogę powiedzieć o H6 czy H5. Nawet H3 szybciej mi się znudziło niż H4 (o dziwo H1 i H2 w ogóle).
5 paź - 22:38

Nicolai
Ale Ty mylisz grywalność (przyjemność czerpaną z gry) ze stabilnością/optymalizacją :P Może i H6 ma więcej bubli w stosunku do H4, ale daje (przynajmniej mi) więcej frajdy :P
5 paź - 22:46

Nitj'sefni
Każdy ma swoje gusta. Dla mnie H4 (podobnie jak H7) pozostanie jedną z najlepszych części serii.
5 paź - 22:47

Alamar
@Nicolai
Jak dla kogo. :P
Poza tym pokaż mi definicję "grywalności".
5 paź - 22:54

Asderuki
Smutny to dzień. Nic więcej pisać nie będę.
5 paź - 23:04

Alamar
@Nicolai, Nitj'sefni
A jakieś rzetelne źródła jak np. PWN?
5 paź - 23:05

Lord Baffourd
<przegląda początek tekstu>

Proszę, żeby to był koniec Ashanu, proszę, proszę proszę

<patrzy na końcówkę "we are looking forward to seeing you again in Ashan">

Szlag by to!

Ale tak serio, zaleciało mi Disciplesem III. Zabugowana, choć obiecująca gra, porzucona przedwcześnie przez twórców, okazała się być nagrobkiem serii. Oby nie było tak w tym przypadku.

Choć Ashan można by było pogrzebać.
5 paź - 23:06

Nicolai
@Alamar: Wiarygodne źródła masz na dole mojego linku, artykuły naukowe ;)
5 paź - 23:36

Nicolai
@Alamar: A i tutaj masz artykuł naukowy określający playability jako growy odpowiednik user experience:
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0144929X.2012.710648
5 paź - 23:59

Kalohn
W mojej ocenie HVII jest na obecnym etapie najbardziej udaną odsłoną od czasów trójki. Natomiast upadek marki postrzegam jako wypadkową polityki Ubisoftu i "zmęczenia materiału", zatem nic odkrywczego. ;)

W najlepszym razie tytuł czeka co najmniej kilka lat śpiączki...
6 paź - 01:32

Andruids
@Kalohn Jest dużo ładniejsza i spójniejsza graficznie niż H5 i bardziej podobna do "Heroesów" niż H6. Poza tym ma świetne frakcje i zestawy jednostek. To naprawdę dobra gra i naprawdę dobre heroesy.
6 paź - 01:48

Zoltar
Osobiście nie spodziewałem się zakończenia prac nad tytułem tak szybko, tym bardziej biorąc pod uwagę świeżo wydany dodatek.Wydaje mi się, że jest to posunięcie wymuszone (może oddech Vivendi na karku, a co za tym idzie cięcie kosztów?) .Szkoda, bo gra ma olbrzymi potencjał i widać, że twórcy zaznajomili się z poprzednimi odsłonami serii i wyciągnęli z tego wnioski. O ile w dniu premiery był to gniot nie do grania (np. ciągnące się niemiłosiernie ruchy AI) tak każdy kolejny patch przynosił poprawę. Poprawę na tyle dużą, że grę można śmiało umieścić w pierwszej trójce najlepszych gier z serii (choć z pełną oceną powstrzymam się do zakupu dodatku).
Niestety jedyne co nam teraz zostaje to domysły czy i kiedy wyjdzie jakaś gra z uniwersum M&M oraz próby wykorzystania moderskiego potencjału HoMM VIII.

PS. Mam dziwne przeczucie, że kolejna gra z tego uniwersum nie będzie ani klasycznym M&M anie Herosami.
6 paź - 01:56

Nicolai
@Zoltar: Biorąc pod uwagę stan gry też jestem zaskoczony. Przecież temu tytułowi potrzeba jeszcze parę ładnych patchy, by wszystko działało jak należy. Co do następnego MM to problem jest taki, że na chwilę obecną rozwiązano zespół, a pracowników przydzielono do innych projektów, więc nie wiem jam to będzie wyglądać...
6 paź - 07:20

Warmonger
Czwórka była świetną grą. Spędziłem przy niej długie godziny MIMO tego, że niektóre rozwiązania były niedopracowane. Żałuję, że nie udała się lepiej, bo mogłaby być kolejnym hitem.
6 paź - 07:57

Yogoort
Szkoda, że koniec przyszedł tak szybko jednak to było oczywiste. Najnowsza część jest bardzo dobra dla mnie i na pewno nie piastuje miejsca najgorszej części, w sumie nie umie wskazać najgorszej części - każda mi daje inny rodzaj rozrywki i przy każdej potrafię się dobrze bawić. Szkoda tylko, że UBI i teraz nie zakończyła przygody z serią z podniesioną głową oddając modele z Heroes6 do dyspozycji moderów, tak aby mogli je zaimplementować do Heroes 7. Cóż może z czasem ktoś to zrobi, za co mocno ściskam kciuki.
6 paź - 07:58

Yogoort
Poza tym może będzie jeden aspekt pozytywny ? Może dodatek z Krasnoludami teraz szybko stanieje ? ;)
6 paź - 09:28

Dru
Skoro mowa o powrocie do Ashan, to wątpię by Ubi stworzyło kolejną strategię. Jeśli już, to kolejna gra w świecie M&M, to będzie jakieś RPG, gra akcji, czy coś w tym stylu. Tylko dziwi mnie dlaczego Ubi zaniechał pracy nad DM 2, skoro jedynka była dobra.
6 paź - 12:19

Tarnoob
;-(

„Szkoda szczempić ryja”, jak to mówił Stonoga już prawie rok temu. Heroes VII to część najlepiej zaprojektowana – znajdująca złoty środek między H5 a H6. Jednocześnie, tak jak H6 i H4, nie została dokończona, ech. :-(
6 paź - 13:57

Sir Galuf
Powiem szczerze: posmutniałem... :-(
6 paź - 16:37

RustDragon
Wracam do H4 i 3,2,1 nie ma co płakać jest co grać :)
Kiedyś zrobią nową serię...
7 paź - 10:03

Ursus
2 darmowe DLC i dodatek były, więć jakiś zysk H7 przyniósł.
7 paź - 12:57

Nicolai
@Ursus: DLC były robione po kosztach przez Marzhina (najpewniej w pojedynkę), a Próby wyszły, bo Limbic się zapędził i zrobił dodatek :P
7 paź - 13:01

Alamar
Ponieważ miał zakontraktowany dodatek jeszcze przed wydaniem Heroes 7.
9 paź - 17:02

Sydnej501
Mnie osobiście grało się na prawdę przyjemnie w H7. Jednak działania marketingowe Ubi dobiły tą grę. Jak będzie tak dalej to heroes skończy jak disciples czego bardzo żałuje bo są to 2 moje ulubione serie. Ehhhhh tyle zmarnowanego potencjału.
11 paź - 10:09

ARCHONT
Uważam to za tragiczną wiadomość świetna gra super potencjał myślę że po dodatku dużo zmienili, Uważam że Alamar ma racje Tragiczne SI bardzo dobiło grę i uważam to za największą wadę gry bo traci znacznie grywalność przez to. No szkoda niszczą Piękną serie gry.
11 paź - 16:56
lukkkk
To teraz tylko sprzedaż praw albo zbiórka na Kickstarterze by zrobić grę Demigod of Magic and Might - która będzie po prostu starym, dobrym, ręcznie malowanym heroes 2d. Gdzie mapa przygody nie będzie się silić na rzeczywistą wielkość budynków (tylko wszystko będzie umowne) a możliwości wyboru jednostek, będą mixem H7 i H4. Dla mnie było by bomba....a tak może już nigdy seria nie wstanie z kolan

jak Disciples
12 paź - 18:30

MinosKing
Cóż więcej mówić wielka szkoda że to koniec tej historii
14 paź - 12:52

LukiRebisz
Umarł król, niech żyje król!
Trzeba czekać z nadzieją na kolejną część i tańszą 7-kę ;-)
14 paź - 20:37

Turtle
Nie będzie kolejnych części...
15 paź - 12:16
witekgreg
Na greenmangaming jest promocja na wersje complete i trial by fire. 4.99 a z kodem VIP5 jeszcze taniej :D wreszcie normalna cena
15 paź - 12:16
witekgreg
w sensie 4.99 funta
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt