Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Forteca


Bart Brimstone


Rasa: krasnolud
Klasa: Władca Run
biografiaUrodzony w klanie rzemieślników i budowniczych, Bart Brimstone od dziecka fascynował się wodą i wierzył, że połączenie ognia z przeciwstawnym mu żywiołem może uwolnić wielką moc. Jednak inne Krasnoludy traktowały jego badania jako herezję, a w końcu wygnały Brimstone’a. Aby poszerzać swą wiedzę na temat wody i wszystkiego co z nią związane, Bart przystał do załogi Morskich Elfów i żeglował z nimi, aż w końcu zapałał gorącym uczuciem do morza i nieograniczonych możliwości, jakie w nim drzemią. Aby zdobyć fundusze na swoje eksperymenty zajął się piractwem i zbudował Ogniste Serce, pierwszy (i jedyny) w całym Ashanie okręt napędzany parą. zaklęcie

Płonąca Determinacja
Specjalizacja
Wszyscy znajdujący się w armii bohatera Obrońcy, Koboldy Zwiadowcy, Kapłani Run oraz zaawansowane odpowiedniki tych stworzeń zyskują zdolność o nazwie Wojna Morska.

Wiking

Umiejętności

Magia
Runiczna


Cnota

Armia

22

23

Komentarz historyczny: Najstarsza postać Might & Magic, której autorem jest Julien Pirou. Po raz pierwszy pojawiła się na fanowskich mapach do Heres II jego autorstwa. Oficjalnie zaistniał w Heroes VI Pirates of the Savage Sea, gdzie mógł udzielić wsparcia naszemu bohaterowi. Następnie pojawił się w Might & Magic X, gdzie mogliśmy go nająć jako towarzysza do naszej drużyny.

Brigid


Rasa: kobold
Klasa: Władca Run
biografiaBrigid była niegdyś krasnoludzką Kapłanką Run, jedną z niewielu kobiet, które piastują tę godność. Ale to było zanim król Hathor umocnił swą władzę nad Kościołem Arkatha i wygnał - w najlepszym wypadku - wszystkich, którzy nie podzielali jego wizji silnego i niezłomnego Grimheim. Brigid cieszyła się, że może rozpocząć nowe życie na odległym Półwyspie Agyn, gdzie przewodziła niewielkiej grupie pasterzy zamieszkujących nieopodal wolnego portu zwanego Morską Przystanią. Ale spokój nie był jej pisany, znalazła się bowiem wśród nieszczęsnych Krasnoludów, które zostały porwane przez obłąkanego czarodzieja Dagara i poddane okrutnym eksperymentom. zaklęcie

Kontrola Czasu
Specjalizacja
Koboldy Zwiadowcy oraz Koboldy Tropiciele w armii bohatera otrzymują +15 do Szczęścia oraz +15 Morale.

Kobold Mędrzec

Umiejętności

Magia
Runiczna


Magia
Pierwotna

Armia

23

23


Ebba


Rasa: krasnolud
Klasa: Wodziwoj
biografiaWśród najbardziej zdumiewających krasnoludzkich bohaterek wspomnieć należy o drobnej, ale bezwzględnej Ebbie, która wychowała się wśród niedźwiedzi. Gdy wróciła do swego ludu, niewielu zdołało poznać krasnoludkę w tym kłębku wściekłej furii. Ale Ebba szybko zdobyła nie tylko szacunek, ale też oddanie i uwielbienie nieugiętych krasnoludzkich wojowników.
Specjalizacja
Dzikość aktywuje się również wtedy, gdy stworzenie zostanie zaatakowane z dystansu.

Zdziczałe Dziecko

Umiejętności

Magia
Runiczna


Eksploracja

Armia

7

7

Komentarz historyczny: Ebba po raz pierwszy pojawiła się w Heroes V.

Erling


Rasa: krasnolud
Klasa: Rytownik
biografiaWśród zwiadowców z klanu Zimowego Wichru, Erling słynie z dwóch rzeczy: swej znajomości Run oraz swych tresowanych sów. Zwiadowcy Zimowego Wichru często tresują zwierzęta, takie jak norki czy borsuki, a czasami nawet wilki i niedźwiedzie, ale Erling od zawsze wolał towarzystwo sów. Jego zdaniem ptaki te są mądre, wierne, a zdolność widzenia w nocy czyni je bardzo przydatnymi w czasie zwiadu. Ashildr to siódma sowa Erlinga, która towarzyszyła mu już w wielu niebezpiecznych górskich wyprawach. zaklęcie

Płonąca Determinacja
Specjalizacja
Aury wszystkich sojuszniczych run obejmują obszar 5x5 pól.

Opiekun Run

Umiejętności

Magia
Runiczna


Magia
Ognia

Armia

23

23

Komentarz historyczny: Erling po raz pierwszy pojawił się w Heroes V. Ponownie mogliśmy go zobaczyć w Might & Magic X, gdzie mógł zlecić zadanie na awans klasowy dla Tropicieli.

Fredrik


Rasa: krasnolud
Klasa: Jarl
biografiaFredrik Lokesson, znany też jako Sokole Oko, to być może najstarszy żyjący krasnoludzki żołnierz: już od blisko czterystu lat jest zwiadowcą w wojskach Grimheimu. I choć w nagrodę za swe liczne czyny mógłby już zająć miejsce pośród starszyzny swego klanu, Fredrik żył w dziczy tak długo, że nie potrafiłby zasnąć pod dachem. Obecnie przewodzi grupie podobnych mu weteranów, którzy mówią o sobie Starzy, ale Jarzy. okrzyki

Naprzód

Utrzymać pozycję!
Specjalizacja
Bohater zaczyna z polem zwiadowczym o zasięgu +2.

Sokole Oko

Umiejętności

Magia
Runiczna


Okrzyki
Bojowe

Armia

22

7


Gerdi


Rasa: krasnolud
Klasa: Rytownik
biografiaGerdi Glintstone z klanu Wysokiego Płomienia w ciągu ostatnich lat zyskała liczne grono zwolenników. Zawsze była charyzmatyczna i posiadała dar wymowy, a ostatnio można ją spotkać jak opowiada tłumom o niebezpieczeństwach zagrażających krasnoludzkim granicom. Stojąc na straży wartości swego ludu, Gerdi nawołuje do rozprawy z wrogami. A według niej największym zagrożeniem są Mroczne Elfy. zaklęcie

Ognisty Pocisk
Specjalizacja
Atak bohatera zadaje dodatkowo +4 obrażeń na każdy poziom postaci.

Waleczność

Umiejętności

Magia
Runiczna


Obrona

Armia

22

23


Haegeir


Rasa: krasnolud
Klasa: Wodziwoj
biografiaHaegeir Mordisson przewodzi obecnie klanowi Ponurej Stali, choć jego wesoła powierzchowność niekoniecznie odpowiada wyobrażeniu klanowego wodza. Niech cię to jednak nie zwiedzie: Haegeir nie zyskał sobie miana "Niedźwiedzie Serce" tylko ze względu na rubaszne usposobienie. Jego najstarszy druh i towarzysz broni, Hathor zwany "Grotołazem", powiedziałby, że Haegeir to prostoduszny krasnolud, który najbardziej lubi robić to, na czym się zna. A zna się w głównej mierze na żarciu, piciu, kaleczeniu i zabijaniu.
Specjalizacja
Bohater rozpoczyna bój z kamieniem runicznym i krasnoludzką balistą. Jeśli nie ma własnych jednostek specjalnych wspierających ani zaczepnych na zakończenie bitwy dostaje odpowiadający im krasnoludzki oddział.

Miotacz

Umiejętności

Magia
Runiczna


Sztuka
Wojenna

Armia

7

23


Hangvul


Rasa: krasnolud
Klasa: Ogniodzierżca
biografiaHangvul, powściągliwy kapłan z klanu Wysokiego Płomienia, poszedł na wojnę z Mrocznymi Elfami, by bronić swego narodu. Ranny i pojmany przez wroga podczas ataku na jedną ze świątyń Malassy, Hangvul wycierpiał wiele lat tortur, stracił ramię oraz oko, ale jakimś cudem zdołał zachować zmysły. Uwolniony w końcu przez Hathora, jest dziś jednym z jego najżarliwszych zwolenników - i hołubi w sobie nienawiść do Mrocznych Elfów, która płonie jaśniej niż najsilniejszy ogień Arkatha. zaklęcia

Ognisty Pocisk
Regeneracja
Specjalizacja
Bohater zaczyna z umiejętnością Magia Ognia na poziomie nowicjusza i zaklęciem Ognisty Pocisk. Zaklęcie jest rzucane o jeden poziom wyżej, niż aktualny poziom tej szkoły.

Ognisty Pocisk

Umiejętności

Magia
Runiczna


Magia
Ziemi


Magia
Ognia

Armia

23

23

Komentarz historyczny: Po raz pierwszy pojawił się w Heroes V, gdzie spiskował przeciw królowi Tolgharowi. Pojmanie i tortury, o których mowa w jego biografii można zobaczyć w scenariuszu Krąg Nienawiści zawartym w H5:ToE.

Hedwiga


Rasa: krasnolud
Klasa: Tan
biografiaPodobnie jak reszta członków klanu Zimowego Wichru, Hedwiga Randversdottir, zwana "Srebrnowłosą", nad wygody kamiennych sal Grimheimu przedkłada odkrywanie nowych ziem i poznawanie nowych ludów. Ale jako tarczowniczka sumiennie wypełnia też swoje obowiązki polegające na zapewnieniu ochrony i eskorty innym Krasnoludom, które niechętnie opuszczają swe bezpieczne podziemne domostwa.
Specjalizacja
Obrońcy i Tarczownicy w armii bohatera są odporni na "Obezwładnienie" w wyniku wrogiego ataku.

Tarczowniczka

Umiejętności

Magia
Runiczna


Ekonomia

Armia

22

22

Komentarz historyczny: Po raz pierwszy pojawiła się w Might & Magic X, gdzie pełni rolę promotora Obrońców, przebywa w tawernie w Dolinie Naweańskiej.

Svea


Rasa: krasnolud
Klasa: Ogniodzierżca
biografiaSvea spędziła młodość w miastach Srebrnej Ligi, wchodząc w skład niewielkiego krasnoludzkiego poselstwa do krainy Czarodziejów. Ale gdy inne krasnoludy chodziły w tym obcym kraju z nosami na kwintę, usychając z tęsknoty za ojczyzną, Svea spędzała czas na zgłębianiu tajemnic tamtejszej sztuki magicznej. Dzięki swej nauce osiągnęła niezwykłą wśród Krasnoludów biegłość w Magii Powietrza. zaklęcie

Porażenie
Specjalizacja
Bohater ma +6 do Magii, gdy rzuca zaklęcia Magii Powietrza.

Mistrz M. Powietrza

Umiejętności

Magia
Runiczna


Magia
Ziemi


Magia
Powietrza

Armia

22

23

Komentarz historyczny: Svea po raz pierwszy pojawiła się w Heroes V.

Tolghar


Rasa: krasnolud
Klasa: Tan
biografiaTolghar Olafsson, zwany "Sprawiedliwym", to lojalny, szczery i zdolny żołnierz klanu Ponurej Stali. Odważny, ale i zawsze rozsądny w obliczu nieprzyjaciela, chwałę pozostawia innym. Prawda jest taka, że Tolgharowi brak wiary we własne umiejętności. Wielu uważa jednak, że byłby on dobrym przywódcą klanu, gdyby Haegeir zginął w boju, co kiedyś musi nieuchronnie nastąpić. Tolghar jest przerażony tą wizją, ale wie też, że nie będzie miał śmiałości odmówić takiej propozycji.
Specjalizacja
Bohater zaczyna z umiejętnością Dyplomacja na poziomie nowicjusza i zdolnością Konieczny Sojusz.

Pełnomocnik

Umiejętności

Magia
Runiczna


Przeznaczenie


Dyplomacja

Armia

22

7

Komentarz historyczny: Tolghar po raz pierwszy pojawił się w Heroes V, gdzie dzierży tytuł Króla pod Górą. Niestety jest on zwodzony przez swych doradców i rodzinę, w finalnym rozrachunku ginie podczas oblężenia Tor Hrall. Natomiast w scenariuszu Żelazny Tron jesteśmy świadkami jak zostaje on przywódcą klanu Ponurej Stali.

Vilma


Rasa: krasnolud
Klasa: Jarl
biografiaTarczowniczki stanowią szczególną kastę wśród krasnoludzkich niewiast. Gdy jakaś kobieta decyduje się zostać tarczowniczką, rezygnuje tym samym z prawa do zamążpójścia i posiadania dzieci, a także zrywa rodzinne i klanowe więzy krwi. W zamian staje się bezstronną obrończynią całej krasnoludzkiej społeczności, często stojącą też na straży prawa i porządku. Choć urodziła się w Tor-Lindhath, Vilma "Kamienna Tarcza" Bjornsdottir służy jako tarczowniczka w leżącym na południu mieście Sudgerd. Coraz częściej jednak odczuwa nieznośny ciężar samotności.
Specjalizacja
Wszystkie stworzenia sojusznicze, które w swojej turze przemieściły się nie atakując, przechodzą automatycznie do obrony.

Ostrożność

Umiejętności

Magia
Runiczna


Cnota

Armia

22

22

Komentarz historyczny: Vilma po raz pierwszy pojawiła się w Might & Magic X, gdzie mogliśmy ją nająć jako towarzysza do naszej drużyny.

© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt