Akademia
Bohaterowie Akademii są najbardziej wszechstronni ze wszystkich frakcji. Nie ma bowiem umiejętności, do której przynajmniej jedna z sześciu klas nie miałaby dostępu. Nie mają więc też żadnych "zakazanych" szkół magii. Ich umiejętność frakcyjna to
Metamagia, a oprócz niej zawsze spotkamy też
Magię Pierwotną. Ze względu na wspomnianą wszechstronność, bohaterów Akademii można rozwijać na kilka sposobów, aczkolwiek Metamagia premiuje rozwijanie jak najwięcej umiejętności magicznych (i zyskiwanie w ten sposób jak najwięcej zaklęć). W tym zaś przewagę mają - oczywiście - klasy magiczne, każda z dostępem do czterech różnych szkół magii.
|
Opis fabularnyMagowie ostrzy (ich miano pochodzi broni, której używają do wzmacniania swych czarów) są wojownikami Akademii. Posiadają moce magiczne, ale bardziej polegają na potędze swoich wojsk. Jako mistrzowie magii pierwotnej preferują nade wszystko czary ofensywne i wykorzystują w pełni potencjał magicznych piramid.
Opis fabularnyAlchemicy są najznakomitszymi handlarzami na pustyni, potrafiącymi sprzedać piasek za złoto, oraz jednymi z najlepszych uczonych Ashanu. Jako przeciętni magowie skupiają się tylko na magii pierwotnej i magii wody, pozostając głównie dowódcami armii.
Opis fabularnySzeryfowie są przedstawicielami prawa w Akademiach i zyskali na znaczeniu podczas Czystki Nekromantów. Chociaż potrafią dowodzić armiami na polu bitwy, skupiają się na obronie i są najbardziej biegłymi czarodziejami magii światła swej frakcji. |
|
Opis fabularnyMagowie Bitewni są mistrzami magii zniszczenia - ekspertami w używaniu Błyskawic i Ognia. Okazjonalnie używają również magii Ciemności. Są też niezłymi odkrywcami i dowódcami armii.
Opis fabularnyCzarodzieje są znani w Srebrnych Miastach jako wielcy odkrywcy. Są wspaniałymi nauczycielami Magii Pierwotnej, a także solidnymi zarządcami i dyplomatami. Ich wiedza o magii jest bardzo imponująca i warto zaznaczyć, że są jednymi z niewielu mistrzów Magii Wody na powierzchni Ashanu.
Opis fabularnyZaklinacze to obrońcy Srebrnych Miast. Władają niezrównanie Magią Ziemi, a także są biegli w Magii Światła i Magii Pierwotnej. Są również solidnymi odkrywcami, dyplomatami i nauczycielami.
Opis fabularnyJest to unikatowa klasa Solmyra i jest najbardziej zorientowaną magicznie klasą w Heroes VII. Solmyr ma dostęp do wszystkich szkół magii, poza Ziemią, i może osiągnąć najwyższą lub mistrzowską rangę w większości z nich.
Wadą specjalizacji w magii Solmyra jest brak umiejętności Mocy. Może poznać Eksplorację, Cnotę, i Przeznaczenie, ale tylko w ramach eksperta. |
| | | | | | | |
---|
Metamagia | AM | AM | AM | AM | AM | AM | AM |
Atak | M | - | - | E | - | - | - |
Obrona | - | - | M | - | - | M | - |
Dowodzenie | M | E | E | E | - | - | - |
Dyplomacja | - | M | AM | - | E | M | - |
Eksploracja | E | E | - | E | M | E | E |
Sztuka wojenna | AM | - | M | AM | - | - | - |
Okrzyki | M | M | E | - | - | - | - |
Magia Pierwotna | AM | M | M | M | AM | AM | AM |
Magia Powietrza | - | - | E | AM | E | - | AM |
Magia Ziemi | - | - | E | - | - | AM | - |
Magia Ognia | E | - | - | M | - | - | M |
Magia Wody | - | E | - | - | M | E | M |
Magia Światła | - | - | AM | - | - | M | M |
Magia Ciemności | E | - | - | E | E | - | E |
Przeznaczenie | E | E | - | M | M | - | E |
Cnota | - | AM | - | - | AM | E | E |
Ekonomia | - | AM | - | - | E | E | - |