Od Heroes III do VII
Poniższy artykuł został w oryginale napisany przez twórców Heroes VII i znajduje się tutaj. Tłumaczenie jest w miarę dosłowne, bez redagowania, więc wybaczcie lekko marketingowy charakter tekstu.Jak każdy spadkobierca długotrwałej dynastii, gra Heroes VII czerpie garściami z historii jej poprzedników, wliczając w to umiłowaną trzecią część sagi, która zasłynęła jako najlepiej oceniana wśród wszystkich. Te artykuł opowiada o niektórych aspektach gry, będącymi odzwierciedleniem swego pierwowzoru.
Obliczanie Obrażeń
System obliczania obrażeń jest bardzo podobny do tego z H3. Różnica między dwoma wrogimi sobie oddziałami jest oparta o ich punkty ataku i obrony. Różnica ta (między punktami ataku atakującego oddziału i punktami obrony broniącego się - przyp. red.) tworzy współczynnik, przez który mnożone są obrażenia zadawane przez atakujący oddział, a te następnie odejmowane są od punktów życia broniącego się.
W Heroes VII statystyki bohatera są zwyczajnie dodawane do tych u jednostek, co pozwala graczom na łatwe ogarnięcie efektów działania zaklęć, czy umiejętności (np. jeśli umiejętność bohatera daje +5 do ataku to jednostka otrzyma również +5 do ataku - i to wszystko).
Statystyki Bohatera
Gdy już omówiliśmy obliczanie obrażeń, wejdźmy teraz głębiej w statystyki bohatera.
W Heroes VII zdecydowaliśmy się w tej kwestii powrócić do korzeni i zredukować liczbę parametrów bohatera do 7. Ich znaczenie jest podobne do ich odpowiedników w Heroes III z dodatkiem obrażeń zadawanych przez bohatera (jako że bohater może bezpośrednio zaatakować cel).
- Moc (dodaje punkty do ataku jednostek)
- Obrona (dodaje punkty do obrony jednostek)
- Magia (zwiększa moc zaklęć)
- Duch (zwiększa maksymalną ilość punktów many)
- Dowodzenie (dodaje punkty do morale jednostek)
- Przeznaczenie (dodaje punkty do szczęścia jednostek)
- Obrażenia
Szczęście i Morale
Szczęście i morale są bardzo znaczące w Heroes VII. Mogą one nawet zmienić przebieg gry. Frakcje takie jak Przystań mogą uzależniać swoje zwycięstwo od ich wysokiego morale, które daje ich jednostkom dodatkowe ruchy, a więc także dodatkowe zadawane obrażenia. Nieumarli zaś mogą zagrać swymi osłabiającymi zdolnościami, by wywołać u wrogów negatywne morale, co może sprawić, że stracą całkowicie swoją turę.
Wysokie szczęście może spowodować zadanie krytycznego trafienia, a niskie szczęście może być powodem nieudanego ataku (krytycznego niepowodzenia) i obniżonych obrażeń.
Jednostki Wojenne
Pamiętamy wszyscy o baliście i namiocie medyka. W Heroes VII te same funkcje zostaną przywrócone, acz w stylu bardziej zależnym od frakcji i tym samym z innymi nazwami. Podobnie do koncepcji "katapult" wprowadzonej w Heroes VI, te jednostki mogą być machinami lub stworzeniami i są unikalne dla każdej armii. Bohaterowie mogą się specjalizować w ich używaniu oraz wnosić budynki, które je wzmacniają.
- Jednostka atakująca jest spadkobiercą balisty: to machina lub stworzenie zadające obrażenia z odległości.
- Jednostka wspierająca jest spadkobiercą namiotu medyka: wzmacnia lub leczy stworzenia w armii.
- Jednostka oblężeniowa jest spadkobiercą katapulty: atakuje mury miasta, by przebić się przez nie.
Magia
Gildie magii oraz pozyskiwanie nowych zaklęć w Heroes VII są dalece zainspirowane Heroes III i będą przedmiotem jednego z przyszłych artykułów. Już wkrótce.
Zdolności Jednostek
W Heroes VII jednostki mają na ogół mniej zdolności i są one częściej pasywne - podobnie jak to miało miejsce w Heroes III (np. ataki Meduz mają XX% szans na zamienienie przeciwnika w kamień). Niektóre są aktywowane przy krytycznym trafieniu, niektóre zaś działają cały czas. Ogólnie rzecz biorąc, gracz ma mniej do czytania i klikania, a więcej do myślenia.
Gra Wieloma Frakcjami
Jako że w Heroes VII nie ma już konwersji miast, gracz jest nakłaniany do tego, by grać więcej niż jedną frakcją - przez mieszanie ze sobą jednostek z różnych armii lub też przez dowodzenie więcej niż jednym bohaterem, podobnie jak w Heroes III, co jest interesującym wyzwaniem.
Zasoby
Jak już zostało to opisane wcześniej, Heroes VII wraca do 7 typów zasobów, podobnie jak w Heroes III, choć z innymi nazwami.
Edytor Map
Wraz z Heroes VII chcemy dać graczom tę samą swobodę w tworzeniu map i kampanii. W tym celu tworzony jest potężny i wszechstronny edytor map. Naszym celem jest dać możliwośc twórcom map - ze wszelkich poziomów doświadczenia i stylów gry - by mogli w pełni uwolnić swą kreatywność, podobnie jak to miało miejsce przy edytorze map w Heroes III. Ten właśnie jest naszym głównym punktem odniesienia (razem z edytorem z Heroes IV) w rozwoju naszego narzędzia, lecz mamy zamiar pójśc nawet dalej. Zamierzamy podzielić się z wami dalszymi informacjami o tym w przyszłości.
Oczywiście istnieje wiele więcej elementów z Heroes III i innych tytułów, które zamierzamy wziąć pod uwagę w Heroes VII. Naszym celem jest stworzenie gry zawierającej wszystko, co najlepsze z Heroes i mamy dla was nowe niespodzianki do ujawnienia wkrótce!
Wasz M&M Team.