Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Gildie Magii

Czym są Gildie Magii?


To budynki, które mogą być wzniesione i ulepszane przez graczy w ich miastach. Są dostępne we wszystkich miastach wszystkich frakcji (najwyraźniej wliczając w to Twierdzę - przyp. red.), aczkolwiek gildia w Akademii może zostać dodatkowo ulepszona poprzez wybudowanie Tajemnej Biblioteki, dzięki czemu będzie zawierała więcej zaklęć.

Co robią?


Nauczają zaklęć, rzecz jasna!
Gildie Magii można ulepszyć od poziomu 1 do 4 w zamian za złoto i różne rodzaje zasobów, w zależności od frakcji.
Każdy poziom gildii magii udostępnia cztery zaklęcia i ewentualnie jeszcze jedno, jeśli wybudowano Tajemną Bibliotekę. Tak więc wewnątrz w pełni ulepszonej gildii magii każdego miasta znajdzie się w sumie 16 zaklęć, a w Akademii tę liczbę można zwiększyć do 20.

Jakie zaklęcia mogą się w nich znaleźć?


Gildia magii w każdym mieście udostępnia losowy zestaw zaklęć, aczkolwiek twórca mapy może też ustalić konkretną listę.
Większość frakcji ma preferowane szkoły magii, jak i takie, które są u nich zabronione. Dlatego też np. gildia Przystani nigdy nie będzie nauczać zaklęć magii Ciemności, lecz zawsze na każdym poziomie nauczać będzie przynajmniej jednego zaklęcia z magii Światła.
Dodatkowo gracz może wyspecjalizować gildię w jednej szkole magii. Tak więc prawie każda gildia może być wyspecjalizowana w dwóch szkołach - jednej zależnej od frakcji i drugiej, zależnej od gracza.

Przypomnienie: w świecie Ashanu istnieje 7 różnych szkół magii:
Magia PierwotnaMagia CiemnościMagia OgniaMagia ZiemiMagia ŚwiatłaMagia PowietrzaMagia Wody

Jak można się nauczyć zaklęcia?


Gdy bohater odwiedza miasto natychmiastowo pozyskuje zaklęcia z miejscowej gildii magii. Jednakże nie wszystkie zaklęcia będzie mógł rzucać od razu. Ograniczeniem jest Wiedza Tajemna bohatera, czyli jeden z jego podstawowych parametrów.
  • Zaklęcia I poziomu nie wymagają niczego
  • Zaklęcia II poziomu wymagają 2 punktów Wiedzy Tajemnej
  • Zaklęcia III poziomu wymagają 5 punktów Wiedzy Tajemnej
  • Zaklęcia IV poziomu wymagają 8 punktów Wiedzy Tajemnej

  • Czy bohaterowie mogą się nauczyć zaklęć poza gildiami magii?


    Tak. Niektórzy bohaterowie mogą nauczać zaklęć innych. Jednakże ich uczniowie muszą posiadać wymagany poziom Wiedzy Tajemnej - tak samo, jak gdyby chcieli się nauczyć zaklęć z gildii. Niektórzy bohaterowie mają nawet zdolność nauczenia się zaklęcia poprzez obserwowanie jak rzuca je przeciwnik!
    Zaklęć można się również nauczyć poprzez odwiedzenie specjalnych lokacji na mapie przygody.

    Polowanie na zaklęcia


    Celem tego systemu jest sprawienie, by bohaterowie kolekcjonowali zaklęcia w trakcie swych przygód, próbując zapełnić swe magiczne księgi i zyskiwać w tym czasie coraz większą moc. Inwestowanie w umiejętności magiczne wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem jeśli w gildii nie znajdą się potrzebne zaklęcia, ale to właśnie jest częścią gry! A jeśli zabrakło ci jakiegoś zaklęcia w twym mieście... może czas wpaść z wizytą do miasta sąsiada?

    © 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
    Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt