Przystań
AmílcarRasa: człowiek Klasa: Kapłan biografiaŁatwo byłoby nazwać dumnego Amílcara z rodu Byka zwykłym samochwałą, co więcej gada niż czyni. Ale byłby to błąd, który można zrobić tylko raz przed gwałtowną śmiercią, bo niewielu jest takich, co stoczyło więcej wojen niż starzejący się Książę. Ledwie stał się mężczyzną, kiedy już wyruszył do boju, który później nazwano Wojną Złamanego Kostura. Stanął wtedy z Ciemnością twarzą w twarz tak blisko, że włosy kompletnie mu posiwiały, a on sam od tego czasu niewiele zaznał snu. Niestety, jego liczne zalety i wyborny talent taktyczny często zostają przyćmione przez jego awanturnicze, porywcze usposobienie. | Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Przywództwo na poziomie nowicjusza i zdolnością Taktyka. Taktyk | UmiejętnościPrawośćEkonomiaPrzywództwo | Armia 10 21 |
Komentarz historyczny: Był jednym z pretendentów do tronu Imperium podczas wojny dziesięcioletniej.
EdricRasa: człowiek Klasa: Egzekutor biografiaEdric, urodzony w Siedmiu Miastach, otrzymał imię na cześć krzyżowca Imperium, który uratował jego ojca, kiedy ten padł ofiarą pupila Gryfów, którego zamierzał zbadać. Anegdota ta spowodowała, że Edric wyrósł w fascynacji Gryfami, ale nigdy specjalnie nie podobało mu się jego "egzotyczne" imię, przynajmniej do czasu, kiedy dziwne zdarzenie na zawsze zmieniło jego życie. To właśnie imię ściągnęło na niego uwagę i ciekawość Tyris, pięknej, złotowłosej wojowniczki, która skradła Edrikowi serce. Młody Mag Ostrzy porzucił Siedem Miast, aby pojechać za ukochaną do Księstwa Jednorożca. Nie żałował tego ani przez moment. | Specjalizacja Zarządca: +5 do przyrostu Wilkorów i Srebrnogrzbietów w strefie wpływów tego miasta. Poskramiacz Zwierząt | UmiejętnościPrawośćOfensywa | Armia 10 10 |
Komentarz historyczny: To nawiązanie do bohatera Zamku z Heroes III.
EllaRasa: człowiek Klasa: Kapłanka biografiaTajemnicza Ella jest jednym z ostatnich Mistrzów Kowali Krwi z Hammer Fall. Kiedy rządcą miasta został Konrad Wilk, Ella i jej przyjaciel Ryan Czerwona Tarcza początkowo planowali manipulować młodym i energicznym rycerzem. Ella zmieniła zdanie, odpierając u boku Konrada atak Demonów na Kuźnię Krwi Czerwonej Tarczy. Od tej chwili Ella uznała, że Konrad zasługuje na szczerość i wtajemniczyła go w sekrety zakonu Kowali Krwi. Jest kobietą o ogromnej wiedzy i mądrości, a w dodatku z jakichś powodów wydaje się nie poddawać upływowi lat. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Magia Pierwotna na poziomie nowicjusza i zdolnością Odnowa. Katalizator | UmiejętnościPrawośćMagia | Armia 10 21 |
Komentarz historyczny: Pojawia się po raz pierwszy w trzeciej mapie kampanii Przystani, gdzie oczywiście staje w obronie Hammer Fall.
KrystoffRasa: człowiek Klasa: Inkwizytor biografiaKryzstoff włada małą baronią na spornej granicy między Księstwami Gryfa i Wilka. Jako człek drobnostkowy i skrupulatny, potrafi z pamięci wyrecytować większość psalmów do Elratha. Nie dajcie się jednak zwieść: pomimo kapłańskich szat, jakie przywdziewa, jest to człowiek czynu, a jego precyzja powoduje, że nader sprawnie włada zaklęciami. W efekcie czego białego orła, który ozdabia jego herb, dosyć często trzeba myć z czerwonej posoki wrogów. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater zaczyna z premią +4 do Magii. Tkacz Zaklęć | UmiejętnościPrawośćMagia | Armia 21 20 |
MelisandeRasa: człowiek Klasa: Rycerka biografiaMelisande jest odległą krewną dynastii władającej Księstwem Ogara. Niektórzy mówią, że mogła skorzystać z tego powinowactwa, aby załatwić sobie wysokie stanowisko w armii imperialnej - ale zamiast tego Melisande wstąpiła do zakonu Krzyżowców i porzuciła zielone ziemie Świętego Imperium na rzecz niegościnnych piasków Pustyni Sahaar. Nikt nie wie, czym się kierowała, ale ci sami plotkarze sugerują, że mogła brać udział w spisku politycznym, który zakończył się wielką kompromitacją. | Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Eksploracja na poziomie nowicjusza i zdolnością Teren rodzimy. Podróżnik | UmiejętnościPrawośćSztuka | Armia 10 20 |
OrnaRasa: anioł Klasa: Spowiednik biografiaChoć nie uchylała się przed walką w niezliczonych wojnach, Orna jest Aniołem, który koncentruje swoją energię na duchowych aspektach istnienia. Po Zdradzie Uriela, kiedy Anioły i Niebianie niemal wszczęli Wojny Starszych na nowo, Orna zdecydowała się poświęcić dalsze życie, aby zapobiec takiej groźbie w przyszłości. Założyła Zakon Relikwiarza, którego celem jest zbieranie i przechowywanie starożytnych artefaktów z dala od rąk, które chciałyby ich użyć w złych - albo, co gorsza, głupich - zamiarach. zaklęcia
| Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Magia Światła na poziomie nowicjusza i zaklęciem Leczenie. Zaklęcie jest rzucane o jeden poziom wyżej, niż aktualny poziom tej szkoły. Adept Uzdrowienia | UmiejętnościPrawośćCnotaMagia | Armia 21 20 |
Komentarz historyczny: Orna pojawiła się wcześniej w Heroes VI, gdzie pod dowództwem innej anielicy, Laurielle, broniła Auli Wspomnień. Ornę możemy także spotkać w Might & Magic X wewnątrz świątyni, którą znajdziemy w delcie Nevy. Oferowała tam naukę arcymistrzostwa Magii Światła.
SergueiRasa: człowiek Klasa: Egzekutor biografiaPodobnie jak hartuje się ostrze, tak samo temperament księcia Siergieja był hartowany przez lodowate wiatry stepów Gryfa. Ten surowy człowiek nie znosi słabości, nie cierpi kompromisów i pogardza podstępami. I choć niektórzy na dworze imperialnym uważają Siergieja za odpychającego, jego zalety jako dowódcy zaskarbiły mu szacunek Imperatorowej Kyli, co jeszcze bardziej rozjuszyło jego najdawniejszego rywala, księcia Heinricha z Wilka. okrzyki
| Specjalizacja Bohater zaczyna z premią +4 do Mocy. Gladiator | UmiejętnościPrawośćOkrzyki | Armia 10 20 |
Komentarz historyczny: Według genealogicznego drzewa Gryfitów człek ten był ojcem Sweltany i Pawła. Spotykamy go na trzeciej i czwartej mapie kampanii Przystani, gdzie też jest naszym głównym przeciwnikiem.
TyrisRasa: człowiek Klasa: Paladyn biografiaTyris pochodzi z otoczonego szacunkiem rodu jeźdźców i treserów koni. Jej przodkowie z pewnością byliby dumni na wieść, że była pierwszą kobietą, która wygrała turniej organizowany co 30 lat ku pamięci legendarnych zwycięstw turniejowych Ryszarda z rodu Jednorożca w pojedynkach przeciwko najlepszym wojownikom księcia Zygfryda z Wilka. Po tym zwycięstwie Tyris otrzymała tytuł rycerski i stopień oficera w armii Księcia Jednorożca. Podczas służby w Siedmiu Miastach spotkała Edrika, który miał później zostać jej mężem. | Specjalizacja Zarządca: +1 do przyrostu Kawalerów i Kirasjerów w strefie wpływów tego miasta.. Oficer Konnicy | UmiejętnościPrawośćPrzywództwo | Armia 12 12 1 |
Komentarz historyczny: To nawiązanie do rycerki z Heroes III i Heroes IV.
WilehelmRasa: człowiek Klasa: Inkwizytor biografiaGorliwość Wilhelma uczyniła go idealnym kandydatem na przywódcę nowej Inkwizycji, stworzonej do zwalczania rosnącego zagrożenia ze strony Nekromantów z Heresh. Niewielu wie, że jego późniejsze doświadczenia z Wojny Złamanego Kostura obudziły w nim skrywane zainteresowanie Magią Ciemności. Choć Wilhelm pozostaje lojalnym sługą Smoka Światła, równocześnie zdał sobie sprawę, że nie może pokonać czegoś, czego nie rozumie. Gdyby inni kapłani się o tym dowiedzieli, zwątpiliby w jego zdrowe zmysły. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater zaczyna z umiejętnością Magia Ognia na poziomie nowicjusza i zaklęciem Ognisty Pocisk. Zaklęcie jest rzucane o jeden poziom wyżej, niż aktualny poziom tej szkoły. Ognisty Pocisk | UmiejętnościPrawośćMagia | Armia 21 20 |
Komentarz historyczny: Daje się wodzić za nos rodzeństwu mrocznych elfów podczas trzeciej i czwartej mapy kampanii Lochu. Pojawia się też w finałowej kampanii Iwana, gdzie staje po stronie Jelenia.
YmorilRasa: człowiek Klasa: Paladyn biografiaYmoril Czerwona Tarcza, wywodząca się z Hammer Fall, to młoda kapitan wyszkolona osobiście przez Konrada Wilka. Ymoril w dzieciństwie straciła rodziców i to Konrad, który w tamtym czasie został mianowany rządcą miasta, przygarnął sierotę. Ymoril wyrosła na groźną wojowniczkę, ale jest również mądrą administratorką i cieszy się pełnym zaufaniem swojego przybranego ojca. | Specjalizacja Zarządca: +2 do przyrostu Strażników i Arbitrów w strefie wpływów tego miasta. Kapitan Arbitrów | UmiejętnościPrawośćObrona | Armia 14 16 1 |
Komentarz historyczny: Pojawia się w kampanii Przystani jako bohaterka drugorzędna.
MurazelRasa: anioł Klasa: Kapłanka biografiaMurazel żyła przez tysiąclecia - walczyła w Wojnach Starszych ramię w ramię z Archaniołami Michałem i Sandalphonem, była świadkiem i sędzią dziesiątków bitew i zdarzeń. Zawsze poważna, wręcz dostojna, przemawiająca, jakby wszystko w życiu było śmiertelnie ważne, ma obsesję na punkcie prawdy i wierności wydarzeniom, o których opowiada. Znana pośród Aniołów ze swej bezstronności i życzliwości wobec niższych ras, oskarża swoich pobratymców o zniknięcie ludu Shantiri, "skutek uboczny" wojny przeciwko Bezimiennym. Kiedy Pakt Zmierzchu przypieczętował krwią i magią rozejm między dziećmi Światła i Mroku, Murazel była jednym z pierwszych Aniołów, którzy opuścili podniebne miasta zamieszkiwane przez jej braci, aby żyć pośród ludzi. Nadal zafascynowana Shantiri i ich upadłą cywilizacją, Murazel wkrótce przeniosła się do miasta Hammer Fall, wzniesionego na starożytnych ruinach Shantiri na dalekim Wschodzie. Kiedy Archanioł Sandalphon zaprosił ją do uczestnictwa w Konklawe Nowego Świtu, wiedziała, że jej bezwzględna uczciwość uspokoi podejrzliwość ludzi, wciąż nieufnych wobec Aniołów od czasów Zdrady Uriela. Ponownie wrzucona w świat kłamstw, zdrad i mordów, Murazel szybko zaangażowała się w obronę słabych i starania na rzecz restauracji Świętego Imperium, o ile nie miało ono powtórzyć błędów z przeszłości. By to zapewnić, szuka człowieka, który godzien jest tronu. I to właśnie ona uznała Ivana za najlepszego kandydata. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater ma +6 do Magii, gdy rzuca zaklęcia Magii Światła. Mistrz M. Światłości | UmiejętnościPrawośćMagia | Armia 20 21 |
Komentarz historyczny: Członkini Rady Iwana. Murazel jest dostępna jako grywalna bohaterka dla wszystkich, którzy złożyli pre-order i otrzymali odpowiednie ULC.
AlezjaRasa: człowiek Klasa: Spowiednik biografiaAlezja, należąca do Zakonu Westy, urodziła się i wychowała w kosmopolitycznej Morskiej Przystani, leżącej na półwyspie Agyn. Jak każda prawdziwa Westalka wolała wykorzystywać moc światła, którą obdarzył ją Elrath, by leczyć i krzewić pokój, chociaż doskonale zdaje sobie sprawę, że nie zawsze można uniknąć walki. zaklęcie
| Specjalizacja Bohater rozpoczyna grę z Siostrą Uzdrowicielką. Jednostki tego typu znajdujące się w armii bohatera będą leczyć również wszystkie odziały sprzymierzone znajdujące się obok wskazanego im celu. Uzdrowiciel | UmiejętnościPrawośćMagia | Armia 20 10 |
Komentarz historyczny: Alesia po raz pierwszy pojawiła się w Might & Magic X, gdzie mogliśmy ją nająć jako towarzysza do naszej drużyny. Do Heroes VII dołączyła w patchu 1.5.
ChristianRasa: człowiek Klasa: Rycerz biografiaAlchemik, wędrowiec, rycerz, korsarz... Krystian imał się wielu zajęć. W czasie wojen Drugiego Zaćmienia okazał się być wiernym i sprawnym w swym rzemiośle żołnierzem. To oddany i zorganizowany dowódca, który wykorzystuje swe umiejętności i zaangażowanie dla każdej ważnej sprawy. | Specjalizacja Bohater rozpoczyna z balistą Przystani. Balisty Przystani w armii tego bohatera otrzymują +10 do Ataku. Dowódca Balisty | UmiejętnościPrawośćCnota | Armia 14 13 6 |
Komentarz historyczny: Bohater ten jest oczywistym nawiązaniem do bohatera z Heroes III (protagonista humorystycznej kampanii z Armageddon's Blade) i IV, który z kolei był wzorowany na prawdziwym człowieku - Christianie Vanover - jednym z twórców gier MM z epoki New World Computing. Na Ashanie mogliśmy go spotkać po raz pierwszy w Might & Magic X, gdzie pracował jako przewoźnik. Do Heroes VII dołączył w patchu 1.5.