Wcielenie Cnót
Zwiększa ilość zdobywanych punktów doświadczenia przez bohatera.
Nowicjusz:
Bohater zdobywa o 10% więcej punktów doświadczenia.
Ekspert:
Bohater zdobywa dodatkowo o 10% więcej punktów doświadczenia (łącznie 20%).
Mistrz:
Bohater zdobywa dodatkowo o 10% więcej punktów doświadczenia (łącznie 30%).
Bohater zdobywa o 10% więcej punktów doświadczenia.
Ekspert:
Bohater zdobywa dodatkowo o 10% więcej punktów doświadczenia (łącznie 20%).
Mistrz:
Bohater zdobywa dodatkowo o 10% więcej punktów doświadczenia (łącznie 30%).
poziom Nowicjusza | |||||
Oświecony Przywódca [Zarządca] Wszyscy sojuszniczy bohaterowie znajdujący się w strefie wpływów tego miasta otrzymują 20% więcej punktów doświadczenia. | Wojownik +2 do Mocy + 2 do Obrony | Smocza krew + 2 do Magii + 2 do Ducha | |||
poziom Eksperta | |||||
Mistyczne Przeczucie +5 do Wiedzy Tajemnej. Bohater ma 75% szans na nauczenie się zaklęć rzucanych podczas walki przez wrogich bohaterów. Wymagania Wiedzy Tajemnej poszczególnych zaklęć muszą jednak wciąż zostać spełnione. | Uczony +30% do maksymalnej Many. | ||||
poziom Mistrza | |||||
Mentor W chwili spotkania zwiększa poziom punktów doświadczenia pozostałych sojuszniczych bohaterów do 15% punktów doświadczenia bohatera i uczy ich wszystkich znanych przez niego zaklęć, o ile bohaterowie ci posiadają wymagane umiejętności. | |||||
Zdolność Arcymistrza | |||||
Mistrzostwo Magii Zaklęcia, w których bohater ma rangę co najmniej Nowicjusza, rzucane są na poziomie Mistrza. |
Wraz ze zniesieniem ograniczenia maksymalnego poziomu bohatera do 30. (ale nie w kampaniach i scenariuszach), umiejętność ta zyskuje na znaczeniu na dużych mapach. Pozwala ona na szybszy rozwój (do nawet 50% w strefie wpływów miasta) oraz na szybki awans bohaterów drugorzędnych.
Zdolności jednak lepiej pominąć. Jedyną wartą uwagi jest zdolność zarządcy oraz Mentor, ewentualnie jeszcze Uczony.
Zdolności jednak lepiej pominąć. Jedyną wartą uwagi jest zdolność zarządcy oraz Mentor, ewentualnie jeszcze Uczony.