Przystań
Rycerze i Kapłani Świętego Imperium wyznają Elratha, Smoczego Boga Światła, który obdarza ich magicznymi mocami swego żywiołu. Ich celem jest wieść żywot godny ideałom Elratha - Prawdzie i Czystości, kształtować świat na jego obraz i podobieństwo oraz rozprzestrzeniać jego uświęcone światło...
Pierwotnie Święte Imperium było zbiorem skłóconych plemion. Ronan Wielki, król plemienia Sokoła, zjednoczył je dzięki zdumiewającej kombinacji dowództwa, błyskotliwych negocjacji i zawierania okazyjnych małżeństw politycznych. Gdy już cały kraj był pod jego kontrolą, ogłosił powstanie Imperium Sokoła, osiadł w nim na stałe i uczynił jego funkcję cesarza dziedziczną.
Mniej-więcej w tym samym czasie Anioły, widząc zbliżający się koniec ich rasy, poszukiwały narodów do nawrócenia i swą uwagę zwróciły na Ludzi z młodego Imperium Sokoła - zagubionych z powodu zamieszek religijnych, jakie pojawiły się po wstąpieniu Sar-Elama do grona Smoków i po Wojnach Ognia.
Anioły zwróciły się do młodego chłopca Briana, prawnuka Ronana Wielkiego, i pomogły mu nawrócić jego kruche Imperium, zbolałe kapryśnością Smoka Powietrza na silny naród, oddany bogowi Aniołów - surowemu i nieprzebaczającemu Smokowi Światła.
Pierwotnie Święte Imperium było zbiorem skłóconych plemion. Ronan Wielki, król plemienia Sokoła, zjednoczył je dzięki zdumiewającej kombinacji dowództwa, błyskotliwych negocjacji i zawierania okazyjnych małżeństw politycznych. Gdy już cały kraj był pod jego kontrolą, ogłosił powstanie Imperium Sokoła, osiadł w nim na stałe i uczynił jego funkcję cesarza dziedziczną.
Mniej-więcej w tym samym czasie Anioły, widząc zbliżający się koniec ich rasy, poszukiwały narodów do nawrócenia i swą uwagę zwróciły na Ludzi z młodego Imperium Sokoła - zagubionych z powodu zamieszek religijnych, jakie pojawiły się po wstąpieniu Sar-Elama do grona Smoków i po Wojnach Ognia.
Anioły zwróciły się do młodego chłopca Briana, prawnuka Ronana Wielkiego, i pomogły mu nawrócić jego kruche Imperium, zbolałe kapryśnością Smoka Powietrza na silny naród, oddany bogowi Aniołów - surowemu i nieprzebaczającemu Smokowi Światła.
Święte Imperium jest państwem teokratycznym ze strukturą feudalną. W teorii Święty Cesarz dzierży władzę absolutną, lecz w praktyce kraina jest podzielona na sześc księstw: Gryfa, Wilka, Byka, Charta, Jednorożca i Jelenia, a także na niezliczoną liczbę baronii. Przez to cesarz musi spędzać wiele czasu na zarządzaniu swymi szlachcicami.
Często co najmniej jeden z tych regionów jest w trakcie jakieś rewolty, lecz rzadko bywały one poważne lub krwawe... do tej pory. Ponad osiem wieków po powstaniu, Święte Imperium stoi teraz w obliczu największego kryzysu, po zabójstwie cesarzowej Maeve z rodu Sokoła i jej dzieci przez wysłanników Demonów.
Obecnie przez całą krainę przetacza się straszliwa wojna domowa, gdyż wiele szlacheckich rodów dąży do zdobycia skrwawionej korony.
Często co najmniej jeden z tych regionów jest w trakcie jakieś rewolty, lecz rzadko bywały one poważne lub krwawe... do tej pory. Ponad osiem wieków po powstaniu, Święte Imperium stoi teraz w obliczu największego kryzysu, po zabójstwie cesarzowej Maeve z rodu Sokoła i jej dzieci przez wysłanników Demonów.
Obecnie przez całą krainę przetacza się straszliwa wojna domowa, gdyż wiele szlacheckich rodów dąży do zdobycia skrwawionej korony.
Przystań w Heroes V, VI i VII za każdym razem reprezentuje inne księstwo Świętego Imperium. Odpowiednio były to księstwo Gryfa, potem księstwo Sokoła a obecnie jest to księstwo Wilka. Odzwierciedla to też charakter frakcji - np. bardzo duże wpływy religii Światła w księstwie Sokoła (i wspomaganie armii przez dary Elratha - Blaski Chwały i słoneczne rumaki) czy bardziej przyziemne poleganie na orężu w księstwie Wilka.
Jeśli kiedyś wyruszymy fabularnie w czasy po historii o Mrocznym Mesjaszu, to być może czeka nas interesująca odmiana Przystani z księstwa... Jednorożca.
Jeśli kiedyś wyruszymy fabularnie w czasy po historii o Mrocznym Mesjaszu, to być może czeka nas interesująca odmiana Przystani z księstwa... Jednorożca.
Prawość
Dzięki swej wierze i grupowej sile ducha, armie Świętego Imperium mają silne morale, co na polu bitwy staje się wartościowym wsparciem, dzięki któremu wydają się zadawać cios dwa razy częściej niż ich przeciwnicy.
Dzięki swej wierze i grupowej sile ducha, armie Świętego Imperium mają silne morale, co na polu bitwy staje się wartościowym wsparciem, dzięki któremu wydają się zadawać cios dwa razy częściej niż ich przeciwnicy.
Honor i Obowiązek
Konni rycerze stanowią rdzeń jednostek uderzeniowych Imperium. Wspierani są przez ciężką piechotę oraz bronie dystansowe. Imperium może też liczyć na wsparcie stworzeń mitycznych, takich jak Anioły i Gryfy.
Konni rycerze stanowią rdzeń jednostek uderzeniowych Imperium. Wspierani są przez ciężką piechotę oraz bronie dystansowe. Imperium może też liczyć na wsparcie stworzeń mitycznych, takich jak Anioły i Gryfy.
Mistrzowie Obrony
Oddziały Przystani to idealni wojownicy w defensywie. Słyną z tego, że zmuszają wrogów do walki na ich warunkach i wybranym przez nich terenie. Często wygrywają na dłuższą metę poprzez wytrzymałość na ataki przeciwników i zachowanie wigoru wśród swoich oddziałów.
Oddziały Przystani to idealni wojownicy w defensywie. Słyną z tego, że zmuszają wrogów do walki na ich warunkach i wybranym przez nich terenie. Często wygrywają na dłuższą metę poprzez wytrzymałość na ataki przeciwników i zachowanie wigoru wśród swoich oddziałów.
Niosący Światło
Choć mają dostęp do większości szkół magii, bohaterowie Przystani głównie polegają na mocach Światła, "świętej" magii Elratha i jego ideałach Prawdy, Sprawiedliwości i Perfekcji. Światło opromienia wiernych, lecz oślepia i pali niegodziwców. Może też uzdrawiać oddanych mu, a nawet ich wskrzeszać.
Choć mają dostęp do większości szkół magii, bohaterowie Przystani głównie polegają na mocach Światła, "świętej" magii Elratha i jego ideałach Prawdy, Sprawiedliwości i Perfekcji. Światło opromienia wiernych, lecz oślepia i pali niegodziwców. Może też uzdrawiać oddanych mu, a nawet ich wskrzeszać.
- Przystań / zamek rycerzy jest jedyną frakcją, która dotąd pojawiła się we wszystkich podstawowych wersjach gier Heroes. Jeśli by doliczyć dodatki, to dołączyłyby do niej także Twierdza / barbarzyńcy i Loch / czarnoksiężnicy.
- Przed powstaniem Świętego Imperium istniały jeszcze dwa ludzkie plemiona, o których już się nie wspomina - plemię Lisa i plemię Borsuka. Odmówiły one pokłonu Ronanowi Wielkiemu i... zostały wybite do ostatniego człowieka.
- Anioły emanują ciekawą aurą, która nieco zmienia ich wizerunek w oczach patrzącego. Człowiek widzi ich jako pięknych ludzi ze skrzydłami, elf zobaczyłby w aniołach cechy elfickie, a ork widziałby cechy orkowe. Dlatego bez względu na to kto na nie patrzy, anioły zawsze zdają się wyglądem idealnie wpasowywać w każdy gust estetyczny i każdy kanon piękna.