Zaklęcia
Magia Pierwotna
Czary poza zwykłym systemem magii | |
Błyskawiczny Powrót [Mapa Przygód] Pozwala bohaterowi na natychmiastowy powrót do najbliższego miasta. Czar poznawalny dzięki specjalnemu budynkowi miejskiemu, niezależny od układu czarów w gildii. 10Punkty Many | Ujawnij skarb [Mapa Przygód] Pozwala na "przekopanie" obecnego kwadratu mapy w poszukiwaniu zakopanego skarbu. Czar poznawalny po odwiedzeniu pierwszego obelisku. 5Punkty Many |
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Błyskawiczne Posiłki [Mapa Przygód] Przywołuje oddziały z najbliższego miasta z Portalem Miejskim do armii bohatera (koszt: X Many/jednostkę). X / jednostkęPunkty Many Kontrola Czasu [Wzmocnienie / Osłabienie] Zwiększa Inicjatywę sojuszniczej jednostki lub zmniejsza Inicjatywę wrogiej jednostki. 5Punkty Many Fortuna [Wzmocnienie] Zwiększa Szczęście. 10Punkty Many | Teleportacja [Przemieszczenie] Przemieszcza sojuszniczą jednostkę na polu bitwy. 10Punkty Many Rozproszenie Magii [Wzmocnienie / Osłabienie] Usuwa z celu wszystkie efekty. 50Punkty Many | Implozja [Obrażenia] Zadaje celowi obrażenia równe % jego zdrowia. Przyciąga wszystkie jednostki w odległości do 3 pół w kierunku celu. 30Punkty Many Przyzwanie Żywiołaków [Przywołanie] Przywołuje oddział losowych żywiołaków. 50Punkty Many | Zatrzymanie Czasu [Osłabienie / Wzmocnienie] Cel traci swoją następną turę, zaś do końca rundy nie może być atakowany, zauroczony czarem lub zdolnością ani otrzymać obrażeń. 80Punkty Many Pożoga Duszy [Obrażenia] Zadaje wszystkim jednostkom na obszarze 4x4 pól obrażenia od Magii Pierwotnej. Obrażenia zwiększają się z każdą jednostką znajdującą się w zasięgu czaru. 50Punkty Many |
Magia Powietrza
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Jasnowidzenie Ylatha [Mapa Przygód] Odsłania okrągły obszar o promieniu X wokół wybranej strefy. 10Punkty Many Burza Strzał [Wzmocnienie] Wskazana, sojusznicza jednostka dystansowa otrzymuje X punktów premii do Ataku. 10Punkty Many Porażenie [Wzmocnienie] Zadaje X punktów obrażeń każdej jednostce znajdującej się w pobliżu wzmocnionej jednostki na początku tury. 10Punkty Many | Podmuch Wiatru [Przemieszczenie] Przesuwa wybraną jednostkę o X pól w linii prostej lub o Y po przekątnej (X > Y). 20Punkty Many Błyskawica [Obrażenia] Wybrany przeciwnik otrzymuje X punktów obrażeń od Magii Powietrza. 10Punkty Many | Cyklon [Przemieszczenie] Wszystkie jednostki we wskazanym obszarze zostają przemieszczone na losowe pola znajdujące się wewnątrz rejonu pola bitwy zawierającego wskazany obszar i strefę X*X wokół niej. Przemieszczony oddział będzie zwrócony w losowym kierunku. 30Punkty Many Błyskawiczny Refleks [Wzmocnienie] Wskazany sojusznik otrzymuje dodatkowe uderzenie na czas następnego ataku wręcz. Jeśli przeciwnik wykonuje kontratak to dodatkowe uderzenie jest wykonywane po nim. 35Punkty Many | Łańcuch Piorunów [Obrażenia] Zadaje X punktów obrażeń od Magii Powietrza celowi oraz kolejno X/2, X/4 i X/8 najbliższym jednostkom w łańcuchu. XPunkty Many Nawałnica [Wzmocnienie / Osłabienie] Na 3 tury tworzy Nawałnicę zajmującą 4x4 pola. W jej obrębie, strzelające oddziały otrzymują ujemną premię do ataku. Oddziały atakowane przez Nawałnicę otrzymują obrażenia, jakby były za zasłoną. 35Punkty Many |
Magia Ziemi
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Nagroda Sylanny [Mapa Przygód] Wskazany Tartak lub Kopalnia Rudy podwaja swoją produkcję na X dni. 10Punkty Many Kamienna Skóra [Wzmocnienie] Obrona wybranego stworzenia zostaje zwiększona o X. 10Punkty Many Regeneracja [Wzmocnienie] Na początku tury oddziału, jej pierwsza jednostka odzyskuje X Punktów Zdrowia (działa przez 3 tury) 5Punkty Many | Oplątanie [Osłabienie] Punkty ruchu wybranej wrogiej jednostki zostają zredukowane. 10Punkty Many Rozprysk Trucizny [Osłabienie] Na początku swojej tury, wrogie stworzenie otrzymuje obrażenia od magii ziemi. 15Punkty Many | Kamienne Kolce [Obrażenia] Każde stworzenie na wskazanym obszarze otrzymuje obrażenia od magii ziemi. 20Punkty Many Trzęsienie Ziemi [Obrażenia / Pole bitwy] Wszystkie możliwe do zniszczenia przeszkody oraz stworzenia kroczące otrzymują obrażenia od magii ziemi. 25Punkty Many | Trująca Chmura [Osłabienie] Tworzy Trującą Chmurę na obszarze 3x3 na czas 3 tur. Na początku tury bitewnej, chmura rozszerza się o 1 pole w każdym kierunku. szczegóły- Każde stworzenie stojące w obszarze chmury otrzymuje obrażenia od magii ziemi. Nie dotyczy nieumarłych i konstruktów. - Stworzenie wkraczające w obszar chmury, otrzymuje obrażenia od magii ziemi, ale kontynuuje swój ruch. Każdy oddział otrzymuje obrażenia tylko raz na turę bitewną. 50Punkty Many Rój Owadów [Osłabienie] Otacza wybrany wrogi oddział Rojem owadów, zadającym fizyczne obrażenia. Ten oddział, do końca tury będzie miał Szczęście obniżone o 30. Na początku tury oddziału dotkniętego tym efektem, Rój przeniesie się na inny wrogi oddział. 40Punkty Many |
Magia Ognia
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Błogosław. Arkatha [Mapa Przygód] Zadaje obrażenia wrogim oddziałom na początku bitwy. 20Punkty Many Ognisty Pocisk [Obrażenia] Zadaje obrażenia pojedynczemu celowi. 10Punkty Many Płonąca Determinacja [Wzmocnienie] Zwiększa Morale celu. 10Punkty Many | Wewnętrzny Żar [Wzmocnienie] Zwiększa Atak i Inicjatywę celu. 15Punkty Many Ściana Ognia [Obrażenia] Tworzy na obszarze 1x5 pól ścianę ognia. Zadaje obrażenia oddziałom, które w nią wejdą (nie dotyczy lataczy) lub stoją na początku swej tury. 20Punkty Many | Szał [Osłabienie] Cel natychmiast atakuje losowe sąsiadujące sojusznicze lub wrogie stworzenie ze zwiększonym współczynnikiem Ataku. Nie zużywa akcji celu w danej turze. Kontratak odbywa się wg normalnych zasad. 35Punkty Many Kula Ognia [Obrażenia] Zadaje obrażenia na obszarze 3x3. 25Punkty Many | Armagedon [Obrażenia] Zadaje obrażenia wszystkim oddziałom na polu bitwy. 50Punkty Many Ognista Gwardia [Obrażenia / Przywołanie] Przywołuje na wskazane wolne pole Gwardię, która przez 2 tury, albo do momentu zniszczenia, będzie ostrzeliwać losowo 2 najbliższe wrogie oddziały i oddział wroga, który jako pierwszy zaatakował w tej turze z dystansu. 35Punkty Many |
Magia Wody
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Statek Shalassy [Mapa Przygód] Tworzy statek na losowym, przyległym, wodnym polu. Czar mogą rzucić tylko bohaterowie, którzy nie są na statku. Zaklęcie nie zadziała jeśli nie ma przyległych, wodnych pól. 10Punkty Many Całun Mgły [Wzmocnienie] Wskazana jednostka nie może być celem ataku dystansowego, sama także nie może zadawać ataków dystansowych i aktywować swoich zdolności. Efekt jest rozpraszany w momencie kiedy jednostka zada lub otrzyma obrażenia w zwarciu. 20Punkty Many Zamieć [Osłabienie] Zmniejsza zasięg wszystkich jednostek w obszarze 4x4 na jedną turę. 10Punkty Many | Lodowy Pocisk [Obrażenia] Zadaje obrażenia pojedynczemu celowi. 10Punkty Many Lodowe Uderzenie [Wzmocnienie] Wskazana jednostka otrzymuje wzmocnienie, które zadaje podczas ataku i kontrataku dodatkowe obrażenia od wody. 10Punkty Many | Krąg Zimy [Obrażenia] Obszarowe obrażenia w kręgu ośmiu pól wokół wskazanego pola. 20Punkty Many Płynna Membrana [Wzmocnienie] Wszelkie obrażenia zadane jednostce są obniżone o 25% zanim są przeliczane odporności. 20Punkty Many | Tsunami [Obrażenia / Przemieszczenie] Nielatające jednostki we wskazanym obszarze pola bitwy otrzymają obrażenia i są przemieszczane z dala od twojego bohatera. 40Punkty Many Mrożąca Kula [Obrażenia / Przywołanie] Przywołuje na wybrane puste pole Kulę, która przez 2 tury, albo do momentu jej zniszczenia, będzie poruszać się po polu bitwy, zadawać obrażenia i obniżać punkty ruchu wrogim oddziałom. 50Punkty Many |
Magia Światła
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Pewność Elratha [Mapa Przygód] Bohater otrzymuje premię do Dowodzenia i Obrony. 20Punkty Many Leczenie [Wzmocnienie / Obrażenia] Leczy sojuszniczy oddział, nieumarli wrogowie otrzymują obrażenia. 20Punkty Many Słoneczny Promień [Obrażenia] Obrażenia dla pojedynczego celu. 10Punkty Many | Niebiańska Zbroja [Wzmocnienie] Pochłania część obrażeń. 20Punkty Many Oczyszczające Światło [Wzmocnienie] Usuwa negatywne efekty z celu. 50Punkty Many | Odwet [Wzmocnienie] Za każdym razem kiedy sojusznik otrzymuje obrażenia od innej jednostki, to zadaje obrażenia od światła atakującej istocie. 20Punkty Many Rozbłysk [Obrażenia] Zadaje obrażenia wrogim jednostkom rozstawionym we wszystkich ośmiu kierunkach od wybranego pola. Tylko pierwszy oddział w każdym z kierunków otrzymuje obrażenia. 30Punkty Many | Wskrzeszenie [Wzmocnienie] Wskrzesza i leczy sojusznicze jednostki. Liczebność oddziału po wskrzeszeniu nie może przekroczyć pierwotnej liczebności. 45Punkty Many Męczennik [Wzmocnienie] Przez 3 tury, wybrany sojuszniczy oddział przyjmuje obrażenia zamiast innych zaatakowanych stworzeń. Póki czar się utrzymuje, lub dopóki Męczennik żyje, oddziały sojusznicze dostają +10 do Morale. 35Punkty Many |
Magia Ciemności
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
Pokusa Malassy [Mapa Przygód] Zwiększa szanse negocjacji z armiami neutralnymi. 20Punkty Many Rozpacz [Wzmocnienie] Zmniejsza Morale wrogiego stworzenia. 10Punkty Many Osłabienie [Różowy Mrówkojad] Zmniejsza wartość Ataku wrogiego stworzenia (działa przez 3 tury). 10Punkty Many | Oblicze Strachu [Osłabienie] Wrogi oddział, który zostanie zaatakowany przez stworzenie z tym czarem, ucieka 2 pola w linii prostej lub 1 pole po przekątnej (działa przez 3 tury). 15Punkty Many Czystka [Osłabienie] Usuwa X losowych pozytywnych efektów z celu. 50Punkty Many | Agonia [Osłabienie] Wskazane wrogie stworzenie otrzymuje na początku swojej tury obrażenia od magii ciemności (działa przez 3 tury). 30Punkty Many Cień [Przywołanie] Tworzy kopię wskazanego oddziału (liczebność zależy od poziomu umiejętności). Stworzony oddział ginie, jeśli otrzyma jakiekolwiek obrażenia. 40Punkty Many | Opończa Cienia [Wzmocnienie] Dwa następne ataki (wręcz, dystansowe, kontra, bohatera) automatycznie chybiają wskazane stworzenie (nie zadają obrażeń i nie wywołują efektów). 80Punkty Many Dręcząca Zaraza [Osłabienie / Obrażenia] W momencie rzucenia zaklęcia oraz na początku 2 kolejnych tur, losowe wrogie oddziały dotknie efekt Zarazy. Te oddziały, do końca tury będą miały Atak obniżony o 10, a także odniosą obrażenia od Magii Ciemności na końcu tury. 60Punkty Many |
Okrzyki Bojowe
Niewtajemniczony | Początkujący | Ekspert | Mistrz |
- brak - | Naprzód [Wzmocnienie] Wszystkie sojusznicze oddziały otrzymują +X do inicjatywy i +X do punktów ruchu na czas działania tego rozkazu. 0Punkty Many Utrzymać pozycję! [Wzmocnienie] Wszystkie sojusznicze oddziały otrzymują +X do obrony, a oddziały walczące wręcz otrzymują także +X do ataku na czas działania tego rozkazu. Oddział traci premię jeśli się ruszy. 0Punkty Many | Ognia! [Wzmocnienie] Wszystkie sojusznicze oddziały walczące z dystansu otrzymują +X do ataku na czas działania tego rozkazu. 0Punkty Many Do boju! [Wzmocnienie] Wszystkie sojusznicze oddziały walczące w zwarciu otrzymują +X do ataku na czas działania tego rozkazu. 0Punkty Many | Uwaga! [Wzmocnienie] Wszystkie sojusznicze oddziały otrzymują +X do ataku i +X do obrony na czas działania tego rozkazu. 0Punkty Many |