Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Forteca

Łącząc niegdyś rozproszone klany, Krasnoludy ukształtowały jeden potężny naród, zdolny obronić się przed każdym wrogiem. Owe dzieci Smoka Ognia oddają cześć swemu bóstwu w głębokich czeluściach ziemi, gdzie jedynym źródłem światła jest lawa, a w zamian Arkath zdradza im tajniki kowalstwa i hutnictwa.
Krasnoludy lubują się w długich sagach, eddach oraz opowieściach o swych czynach, wojnach i przygodach, ale nie dzielą się nimi ze światem zewnętrznym. Odkrycia dokonywane w krasnoludzkim królestwie oraz toczone tam bitwy pozostają tajemnicą dla ludów żyjących na powierzchni.

O ich historii wiadomo tyle, że w Epoce Starożytnej Krasnoludy należały do Cesarstwa Shantiri, gdzie nie miały sobie równych w wykuwaniu i zaklinaniu legendarnego uzbrojenia oraz tworzeniu Konstruktów. Podczas Wojen Ognia krasnoludzkie komanda łączyły się z innymi narodami Ashanu, by wspólnie z nimi stawiać czoła Demonom. Ale gdy walki dobiegły końca, Krasnoludy wróciły do swych domów w czeluściach gór i przez kolejne stulecia rzadko miewały do czynienia z innymi rasami.

Pomiędzy różnymi miastami krasnoludów drążone były tunele, które z roku na rok, a później z dekady na dekadę łączyły się w gęstą sieć podziemnej komunikacji. Wszystko zmieniło się na kilka lat przed Drugim Zaćmieniem, gdy w granicach królestwa Krasnoludów osiedliły się pierwsze Mroczne Elfy. Narastające powoli napięcia doprowadziły w końcu do Wojny Pod Górami, w której Krasnoludy pod wodzą, Hathora "Grotołaza" Orlandssona rozbiły i odparły siły Mrocznych Elfów.

Choć klany rozproszyły się po całym królestwie Krasnoludów, a ich członkowie zasiedlili wszystkie największe miasta, przynależność klanowa wciąż odgrywa znaczącą rolę. Każde krasnoludzkie miasto ma swojego króla oraz radę złożoną z przedstawicieli najbogatszych i najbardziej wpływowych rodów. Spośród tych władców Krasnoludy wybierają Króla Pod Górami, który kieruje polityką i zwołuje wojska na wojnę.


Temat muzyczny:

Klany Krasnoludów:

Każde krasnoludzie miasto ma swojego własnego króla wraz z radą. Król pod Górami jest królem nad królami wszystkich Krasnoludów, to on zajmuje się polityką i wzywa do wojny. Władza króla nie jest dziedziczna, jednak trwa przez całe życie. Po śmierci Króla zbiera się rada, która wybiera nowego władcę.

W Ashanie możemy spotkać 6 krasnoludzkich klanów:
Wysoki Płomień – Kapłani Run, religijni przywódcy Krasnoludów. Ponura Stal – wojowniczy klan. Kamienna Pięść – klan odpowiedzialny za wydobycie surowców i budownictwo. Stronghammer – artyści i kowale, twórcy osławionych kransoludzkich broni i rękodzieł. Hearthguard – zarządcy i administratorzy, powolni i poważni. Winterwind – władcy bestii, obeznani z powierzchnią i przyjacielscy dla innych ras. Klan to więź ważniejsza nawet od rodziny.

Cechy:
Wypalona wiara
Krasnoludy podkreślają swą wiarę w Arkatha i to, że dusza jest wykuwana, niczym sztaba żelaza, poprzez rytualne piętnowanie. Węgiel i serie dzikich wrzasków to kluczowy element każdego krasnoludzkiego miejsca kultu.
Sprzymierzeńcy
Kranoludów w walce wspomagają oswojone Niedźwiedzie, Walkirie - duchy ognia, stworzone z dusz poległych krasnoludów, Ogniste Olbrzymy - krasnoludy przekształcone za pomocą magii ognia oraz Ogniste Smoki - awatary Arkatha.
Ogniste runy
Krasnoludy posługują się głównie magią ognia, a także specyficzną dla swojej rasy - magią runiczną, która pozwala komunikować się z krainą duchów. Tropiąc symbole wyryte w kamieniu i ukryte w ogniu, kapłani runiczni mogą porozumiewać się z duchowymi emanacjami żywiołów.
Mistrzowie kowalstwa
Krasnoludy są znani z mistrzostwa w kowalskim fachu, są także wspaniałymi szklarzami. Nie mają jednak obsesji na punkcie złota ani piękna. Stawiają raczej na funkcjonalności i geometryczną doskonałość.


Czy wiesz, że...
  • W społeczeństwie Krasnoludów główne funkcje pełnią mężczyźni. Kobiety jednak nie są ani brodate, ani tak rzadko spotkane, jak ktoś mógłby sobie pomyśleć.
  • Krasnale w najstarszych odsłonach były głównie sprzymierzone z leśnymi siłami (H1-3), chociaż zdarzyła im się jednokrotna przeprowadzka do Akademii (H4). Frakcja ta nigdy nie pojawiła się w podstawowej wersji gry.
  • Krasnoludy wykorzystują melodie i dźwięki do tworzenia różnorakich zabezpieczeń. Bramy miasta otwierają się jedynie po zagraniu utworu na kamiennych organach, a niekiedy jakieś przejście do skarbu otworzy się po zagraniu odpowiednich dźwięków na flecie.


Więcej o Fortecy:
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt