Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB

Kontrolowanie Mapy

Kontrolowanie mapy jest koncepcją wspieraną przez wiele z elementów Heroes 7. Celem tej mechaniki jest dostarczenie graczom możliwości i środków, by mogli zastosować wysoki poziom strategii i przejąć kontrolę nad mapą. Te środki są często niczym obosieczny miecz - mają swoją cenę i wiążą się z ryzykiem. Dostrzegając, że twój przeciwnik próbuje wykorzystać sposób na przejęcie kontroli, ty możesz skontrować jego działania, lecz to również ma swoją cenę.

Wąskie gardła


To strategiczne miejsca na mapie - bardzo użyteczne drogi lub przejśca łączące miasta oraz obszary o dużej wartości strategicznej, jak na przykład te z kopalniami zasobów, czy fortami. Wąskimi gardłami są możliwe do zniszczenia obiekty takie jak mosty lub teleportery. Niszczenie ich jest łatwe i szybkie. Odbudowanie jest kosztowne.

Poprzez zniszczenie wąskiego gardła zmuszasz swych przeciwników do wydawania zasobów w celu jego odbudowy, co mocno uderzy ich po kieszeni. Jednakże jednocześnie zamykasz te przejścia również dla siebie, więc lepiej, aby to było częścią jakiegoś większego planu. W innym razie być może sam będziesz zmuszony do wydania tych zasobów, by na powrót otworzyć sobie drogę, którą zamknąłeś.

Poza tym warto wspomnieć, że niszczenie i odbudowywanie zatrzyma cię na resztę tury, co sprawia, że zniszczone wąskie gadła stają się interesujące podczas obrony twych miast. (przyp. red.: naprawdę nie rozumiem dlaczego - zawsze wszak można wysłać nowego herosa)

Strefy Kontroli


Strefy Kontroli są nieco inne niż w poprzedniej części Heroes. Zasada jest jednak ta sama. Miasta i forty roztaczają wokół siebie strefę kontroli. Gracz, którego własnością jest jest takie miasto lub fort zyskuje automatycznie przychód z kopalni zasobów znajdujących się w tej strefie lub też przyrost jednostek z siedlisk zewnętrznych. Z kolei jakikolwiek wrogi bohater, który przechodzi przez twoją strefę kontroli, a jednocześnie nie na tyle silny, by zaatakować jej miasto/fort, może napaść na kopalnię i ukraść z niej kilkudniowy przychód.


Forty


Są krytycznymi punktami wysokopoziomowej strategii. Forty w Heroes VII roztaczają wokół siebie strefę kontroli, podobnie jak w poprzedniej grze, lecz teraz można je ulepszyć, by zapewnić im stałą obronę jednostek i budowli, co sprawi, ze będą trudniejsze do przezwyciężenia.

Ponownie, gracze mogą chcieć (lub nie chcieć) wydać zasoby na ulepszanie fortu. (przyp.red.: informujemy, że można także kupić lub nie kupić Heroes VII) Wzmocniony fort posiada swe własne oddziały oraz może mieć wieżyczki obronne, które zapobiegną szybkiemu przejęciu strefy kontroli przez jakiegoś drugorzędowego bohatera ze słabą armią. Z drugiej strony, silna armia spali fort do cna i wszelkie zainwestowane środki zostaną stracone.

W Heroes VII fortów nie da się przejąć, ani przemienić. Można je jedynie zniszczyć oraz odbudować. Gdy fort legnie w gruzach, wszelkie kopalnie zasobów w strefie kontroli zostają uwolnione i mogą zostać przejęte przez jakiegokolwiek bohatera.

Wysunięte placówki


To miejsca kontrolowane przez gracza, lecz z dala od jego miasta. Są ważnymi, strategicznymi pozycjami, na przykład obszarami z kilkoma kopalniami. Generalnie są to strefy kontrolowane przez forty. Forty są bardzo użyteczne na linii frontu, gdyż dzięki karawanom można przenieść do nich oddziały jednostek ze swoich miast i siedlisk, by wzmocnić armię bohatera potrzebującego posiłków, który nie może pozwolić sobie na podróż powrotną do miasta. Z tego względu forty są użyteczne nie tylko do kontrolowania obszarów z kopalniami, lecz także jako kluczowe lokacje w strategiach dostarczania wsparcia swym armiom.

Karawany i linie zaopatrzeniowe


W Heroes VII nie można najmować oddziałów z całego królestwa w jakimkolwiek mieście lub forcie - należy je przemieścić tam, gdzie są potrzebne. Jest to krytycznie ważne na wysokim stopniu strategicznego planowania. Karawany są łatwe w użyciu - wystarczy wybrać dokąd chcesz przesłać oddziały podczas ich najmowania, a zostaną tam automatycznie przesłane w karawanie.

Jednostki wykupione w danej strefie kontroli przed wyruszeniem w podróż zbierają się pod kontrolującym ją budynkiem. Gdy już są w drodze, poruszają się się same, bez udziału gracza, lecz ciągle można wejść z nimi w interakcję. Ich właściciel może je przejąć lub wymienić z nimi oddziały zanim dojadą do celu (czyli do wybranego miasta lub fortu), a przeciwnicy mogą je zaatakować. W tym ostatnim przypadku są traktowane jak wrogie armie niedowodzone przez bohatera.

Dlatego też ważne są inne możliwości kontrolowania mapy - powinieneś zabezpieczyć swoje linie zaopatrzeniowe, by nie dopuścić do zaatakowania twoich karawan i pozbawienia cię dopływu nowych posiłków potrzebnych na froncie.

Kto włada mapą, włada światem


Podsumowując, posiadanie w Heroes VII dobrej strategii kontroli mapy będzie kluczem do zwycięstwa. Kontr-strategie mogą być również stosowane, by przeszkodzić w strategii przeciwników. Niechronione forty i linie zaopatrzeniowe mogą zostać zaatakowane jeśli bohaterowie, którzy zdobyli nowe tereny nie będą chcieli inwestować w ich zabezpieczenie.
© 2003-24 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt