Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj nieznajomy.
rejestracjalogowanieRSSFB
News
Tym razem zestaw screenshotów i dwa krótkie filmy ukazujące głównie interfejs miast. Mamy okazję zobaczyć m.in. sposób działania karawan (pierwszy film), nowy projekt Skillpizzy (drugi film), budynki specjalne Akademii i drzewo rozwoju miasta.

Acid Dragon, Alamar
Wasze komentarze (35)
8 maj - 10:52

Tallos
Budynki w mieście wyższe od murów - to coś nowego. Chociaż, w sumie w Heroesach chyba zawsze tak było.
8 maj - 12:03

Tego
Mury dość często były niższe od budynków wewnątrz, bo przez to, że otaczały miasto, zabudowa wewnątrz nich stawała się gęstsza i gęstsza (czyli często wyższa). http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Torun2005.jpg
8 maj - 12:53

Nicolai
Jak dla mnie ten interfejs jest zbyt "ciężki". Szaro-bura barwa, napakowanie informacji i ozdobników. Przez to wszystko wydaje się byc nieczytelnym.
8 maj - 12:59

Nemomon
Hmm... ciekawe, czy da się jeszcze bardziej skomplikować te ekrany.
8 maj - 13:32

Tallos
@Tego, a czy zabudowa Przystani wydaje Ci się gęsta? :D

Generalnie na plus, ale sam tam widzę sporo pustego miejsca - ikonki by mogli powiększyć.
8 maj - 14:42

Arial
Czy tylko mi nie podoba się brązowy kolor interfejsu? Bardziej pasowałby jakiś szlachetny srebrny, złoty, nawet niebieski z H6... ale ten drewniany, "brudny" (jak dla mnie) brąz w ogóle nie pasuje do Heroesów... : (
8 maj - 14:47

Viking
W pełni zgadzam się z Nicolaiem, interfejs jest mocno nieczytelny, pewnie dużo czasu minie zanim się do niego przyzwyczaję.

@Tego Dziękuję za powołanie się na architekturę mojego rodzinnego miasta - od razu w Grocie zrobiło się bardziej swojsko :)
8 maj - 14:54

Nicolai
Dopiero teraz obejrzałem filmiki, efekty dźwiękowe tragiczne. Naprawdę każdej akcji musi towarzyszyć głośne "wziu", "bum" lub "klang"?
8 maj - 15:48

Giltos
Bohater na screenie miasta akademii,to nie jest czasem Masfar ?
http://www.duel.acidcave.net/hon/s05_Her_Aca_008.jpg
8 maj - 16:11

Bluearga
Co jak co ale nadal uważam, że ta część będzie strasznie brzydko wyglądać. Ta powtarzalna tekstura trawy na mapie przygód, ble. Sama akademia na tej mapie wygląda mniej więcej jak miasto magicznych z gry Rise of Nations: Rise of Legends a przypomnę tylko, że to gra z 2006 roku. Sam styl UI też jakoś mi nie podszedł.

Ogólnie to nie ma zbytnio na co czekać, sama zapomniałam o tej stronie na dobre dwa tygodnie xD
8 maj - 16:26

Hobbicus
Efekty dźwiękowe są dosyć denerwujące. Gdzie te czasy, kiedy wystarczyło zwykłe "Klik"...
8 maj - 16:59

Zehir-12
@Nicolai

Nie nie każdej akcji, patrz zaznaczanie jednostki i wejście do ekranu miasta :V

Ale tak teraz na serio, to dlaczego przy rekrutacji jednostek jest jakiś odgłos jakby z kuźni, jakby ktoś normalnie uderzał młotkiem w mieczyk xd co to ma do jednostek?
8 maj - 17:18

Eruanno
Jak miło zobaczyć głos rozsądku na polskim portalu. Nie mam pojęcia czym zachwycają się Ci wszyscy ludzie na oficjalnym forum krzycząc "Shut up and take my money!". Interfejs jest ponury i ciężki dla oka, ekrany miast to porażka i nie zmieni tego kilka delikatnych poprawek i udekorowanie złotym kurczakiem z KFC. Wydawało mi się, że ekrany z H4 są najgorsze, ale nawet one miały klimat. Muzyka zupełnie nie pasuje do tych nieklimatycznych miast.
8 maj - 17:29

Nicolai
@Hobbit @Zehir-12: Wiecie, jakieś tam efekty mogą być, ale te postukiwania są tak głośne i częste, że aż denerwujące.
8 maj - 17:29

Minastir
Ja nie rozumiem po co wszędzie jest mini mapa ? ;o Po co mi też podgląd bohatera i jego wojsk w ekranie budowy miasta, skoro można się tego pozbyć i wtedy drzewko będzie większe i bardziej czytelne, to samo w gildii magów, zamiast otwierania czegoś na cały ekran otwiera się okienko, okienka które tak bardzo kojarzą mi się z HVI
8 maj - 18:55

Morgan Grin
A mi się właśnie ta stylistyka podoba. Jest elegancka i klimatyczna, ja nie mam żadnych problemów z jej odczytaniem. Jedynym dużym problemem jest dla mnie nieczytelność drzewka rozwoju miasta. Ikonki są małe i człowiek musi się domyślać jaki budynek kryje się za daną ikoną. A tak...to jak na razie na plus.
Jestem też zachwycony, jak ładnie wgląda miasto Przystani na początku rozwoju. Śliczne <3
8 maj - 19:52

Aayren
Ojej, a ja właśnie jestem zachwycony i tymi dźwiękami i stylistyką. Takie to "ciężkie" sprawa mi wrażenie solidnego.
8 maj - 20:42

Ursus
Mi się najbardziej podobają dźwięki z pizzy talentów. Dla mnie Budynek Łzy Ashy w Przystani jest przepiękny, bo ja wolę widzieć wielgachnego kurczaka niż maciupeńkiego posążka aniołka.
@Minastir : Może będzie guziczek, który chowa wszystkie paski i minimapkę w ekranie miasta.
8 maj - 21:48

Wellplay
W prawym dolnym rogu jest ikona oka, która może chować i pokazywać interfejs.
8 maj - 22:20

Minastir
@Wellplay nie wydaje mi się że to jest cel tego oka, ale nawet jeśli i będę chować sobie interfejs to okienko drzewka rozwoju miasta nie powiększy się na cały ekran żeby było większe i lepiej widoczne, a właściwie to po co w ogóle mapa w ekranie miasta ? ;o nawet jeszcze ją zwiększyli w porównaniu ze screenami z wcześniejszych etapów rozwoju gry:
http://heroworld.gamerhome.net/screenshot/h7/20140816-IGN-HavenTownScreen.jpg
https://ubistatic-a.akamaihd.net/0004/prod/images/150507_Town_UI/Town_Screen.jpg
9 maj - 00:33

Tallos
Odgłosy istotnie tragiczne
9 maj - 09:09

Yogoort
mnie tam się bardzo podobają ekrany miasta i międzymordzie(interfejs). Te wszystkie brązy itd. elementy tekstur kamienia, drewna, wszech obecne wstawki jakby witraży - to mi buduje bardzo dobry klimat. Co tam niby jest nieczytelne? Moim zdaniem wszystkie jest mega intuicyjne, przejrzyste, schludne i po prostu ładne. Jedynie inaczej bym sobie wyobrażał ekran rekrutacji jednostek - żeby były pokazane modele 3D jednostek (jak w H5) albo chociaż arty jak w H6 a idealnie by to było jak w H5 ale wersji alfa bodajże - nie wiem czy pamiętacie ale to wyglądało jakby się wchodziło na taki plac gdzie stały dostępne jednostki (trochę to przypominało ekran walki) - miało się poczucie że się gdzieś wchodzi, tam są te jednostki i czekają na Ciebie aż je zaciągniesz do swojej armii - zupełnie nie mam takiego odczucia poprzez klikanie ikonek.
9 maj - 10:41

Minastir
@Yogoort o tak, tak, zdecydowanie, gdyby zmienić ekran rekrutacji jednostek to już wszystko byłoby ok dla mnie, coś podobnego do HV, nie wydaje mi się żeby coś takiego było trudno dodać teraz do ekranu miasta,
-
chodzi ci o coś takiego ? mi też by się coś takiego podobało :)
http://pliki.jaskiniabehemota.net/h5/uploads/files/scrnshot0902061019339su.jpg
9 maj - 11:12

marchewsz
Ooo jakie śmieszne enty! ;o Czemu oni je ostatecznie odchudzili?
A co do ekranu z HV alfa to był po prostu paskudny, lepszy był w finalnej wersji.
9 maj - 13:34
Haarald
Cieszy mnie jeden ze screenów a mianowicie tawerna w której będzie można wybierać jednego z czterech bohaterów.
Co do pizzy to jest sporo do ładowania w sloty. Jednak trochę szkoda, że mamy z góry narzucone ograniczenia. Spośród 10 kawałków przynajmniej trzy powinni byli zrobić wolnymi do wyboru.
9 maj - 13:45

Vusapion
Yogoort i Minastir także podzielam wasze zdanie.

@Minastir bardzo fajną masz stronę na Heroes Community. Sam bawiłem się w podobny sposób i tworzyłem jednostki w systemie 4-4-2. Nieco inaczej je zestawiłem i od razu z pełnym zestawem statystyk.

Co do newsa:
1. Zamek Akademii nie pasuje mi głównie z powodu tego białego koloru, który bardzo mocne gryzie się z każdym otoczeniem.
2. Interfejs Przystani wygląda naprawdę ładnie i choć początkowo bardzo chciałem miast 3D to teraz już mi to nie przeszkadza.
3.Drzewko rozwoju miasta jest bardzo przejrzyste i bardzo mądrze zaplanowane. Nie ma czegoś takiego jak w HIII gdzie w pierwszym tygodniu w niektórych miastach można było mieć jednostkę 7 poziomu i podobnie to było w HVI. Wiadomo, że początkowo nie będziemy wiedzieli jaki to jest budynek tylko po jego ikonie, ale jak na niego najedziemy to z pewnością będzie opis.
4. Okno rekrutacji jednostek jest źle zrobione i wygląda brzydko. Najlepiej zdecydowanie wyglądało to w HV. W HVI nie było tragedii, ale to teraz jest słabe, oby to zmienili.
5.Okno z machinami wygląda dobrze, ale nie wiem dokładnie jak to w praktyce działa, bo u góry mamy pokazane ikony budynków i tylko jedna jest zaznaczono, dodatkowo ceny są ale nie do końca wiadomo, czy za machiny, czy budynki.
6. Okno do rekrutacji bohatera jest bardzo przejrzyste, wszystkie statystyki, posiadana armia, jego wygląd oraz portret jest w jednym oknie i śmiem twierdzić, że wygląda to najlepiej z całej serii.
7. Targ prezentuje się nienagannie z od razu pokazaną procentową zniżką związaną z ilością posiadanych miast.
8. Gildia magów ma bardzo ładny wygląd i ikony zaklęć są świetnie zrobione. Widzimy Gildię Akademii która ma o 1 zaklęcie więcej na gildię, ale mimo to całkiem sporo zaklęć umieścili. Gildia to jedno, bo nie sądzę, że ktoś będzie w niej spędzał czas dłużej niż sprawdzenie po zakupie jakie zaklęcia się pojawiły. Ważniejsze jak będzie wyglądało okno z czarami podczas bitwy, bo to właśnie tam mamy największą styczność z zaklęciami.
9. Gildia złodziei wygląda średnio, ale o wiele bardziej interesuje mnie jak dokładnie będzie działać i dopiero wtedy zostanie oceniona.
10. Karawana na filmiku została przedstawiona w dobrym świetle i nie powinno być takiego problemu jak w HV gdzie czasem nie miała miejsca żeby wjechać. Dobry pomysł z jednostkami idącymi do zamku zamiast zawsze takiej samej karawany.
11. Fortyfikacje które dostały bonusy to miła odmiana. Pokazana jest dokładna wytrzymałość murów, obrażenie zadawane przez wieże oraz strażnicy, co do strażników to ja odczytałem z tego obrazka tyle, że stworzenia podstawowe przychodzą do garnizonu 5/dzień, a elitarne 2/dzień i maksymalna ich liczba to (60, 70, 15, 15).
12. Rozbijanie artefaktów i pozyskiwanie z nich surowców zastąpi umiejętność tworzenia artefaktów z HV i być może będzie bardzo pomocne, ale wolałbym wykuwać niż niszczyć.
13. Kupowanie zwojów to jest dla mnie zagadka. Czy kupienie zwoju będzie równoznaczne z nauczeniem się tego zaklęcia (tak jak w przypadku gildii magów) czy też dostaniemy zwój z ograniczoną ilością wyładowań tegoż zaklęcia?
14. Koło umiejętności. Po pierwsze trzeba przyznać, że prezentuje się ładnie i jest bardzo przejrzyste. Po drugie trzeba zauważyć, że jest to zmodyfikowana wersja którą dostaliśmy w HVI. Następnie mamy do czynienia ze sporym ograniczeniem i tutaj tkwi problem, rozumiem, że ma to wprowadzić urozmaicenie bohaterów, ale żeby takie coś działało dobrze, to potrzeba równorzędnych wszystkich umiejętności, gdzie jedna jest równa drugiej, ale to jest niemożliwe, podobnie jak równość i sprawiedliwość na świecie, po prostu nie można tego zrobić, chociażbyśmy zrobili wszytko co możemy. Ten pomysł nie jest całkiem zły, być może byłby nawet bardzo dobry, ale potrzebne byłoby coś co dałoby dostęp do reszty umiejętności. Takim czymś mogłoby być wybranie z tych 10 umiejętności 8 i przydzielenie ich tak jak teraz, ale 1 kawałek pizzy mógłby wybrać sobie gracz i jeden byłby losowo generowany (z procentową szansą jak umiejętności w HV).
15. Efekty dźwiękowe które przeszkadzają można ściszyć lub całkowicie wyłączyć, więc po co ten lament? Mnie akurat to nie drażni.
16. Ogólny wygląd początkowo nie sprawiał wrażenia pozytywnego u mnie, wydawał się za bardzo drewniany i brzydki, ale po tych kilku miesiącach widać, że kamienny brąz i elementy przypominające witraże wyglądają bardzo dobrze i świetnie się komponują. Ogólne wrażenie jest jak najbardziej pozytywne z małymi wyjątkami na razie.
9 maj - 14:11

marchewsz
Ja dodam jeszcze od siebie, że strasznie mi się podoba to co było chyba nieobecne od H3 czyli, dodatkowe wymagania do ulepszonych siedlisk. Nie wystarczy już kupić podstawowego i mieć wystarczająco dużo surowców, teraz żeby ulepszyć np takie wilki musimy miec wilkownie, i łuczników. Genialne!
9 maj - 14:40

Minastir
@marchewsz hmm no nie bardzo, bo ten z wilk z plusem to nie jest chyba ulepszenie a dodatkowa ilość wilków tyg. , zauważ że ani kusznik ani nadzorca nie mają swojego budynku z plusem
9 maj - 21:04

Kalohn
Cóż, wygląda na to, że zwyciężyła koncepcja graala "Pod batutą Złotego Perkoza". ;) Osobiście wolałbym poprzedni, bardziej przypominający smoka monument.
Podpisuję się pod uwagą Minastira. Panel bohatera jeszcze ujdzie, ale okienko minimapy w mieście wypadałoby wygasić bądź zmniejszyć, by nie przysłaniało niektórych elementów interfejsu.
Gildia magii jest aż nadto przejrzysta... gdy idzie o poziom zaklęć. Natomiast mam pewien problem z rozróżnianiem szkół. Mam na myśli przede wszystkim podobieństwa Woda-Powietrze i Pierwotna-Ciemność. Nie zawadzało to w poprzedniej części, bowiem tam czary nie były wymieszane. Tutaj kod barwny wymaga dopieszczenia, moim zdaniem. Sama otoczka to mało, przydałyby się bardziej dystynktywne tła.
To samo dotyczy tawerny - można by pomyśleć, że Luna jest jedną z bohaterek Przystani (no, z lekko obniżoną hemoglobiną). Brakuje mi jakiegoś znacznika, czegoś informującego o proweniencji bohatera.
Podoba mi się dość złożone drzewko rozbudowy miasta, w tym fortyfikacji. Ogólnie nie jest źle. Do mnie to trafia. ;)
9 maj - 22:03

Kurek
@Vusapion
Ten szanowny Pan dobrze prawi, zgadzam się w 100%
Dodam jeszcze tylko od siebie, że elementy grecko-rzymskie widoczne na niektórych budynkach Przystani nie pasują do frakcji. Złoty Elrath? Wiadomo co o nim sądzimy.
10 maj - 10:20

Zehir-12
Mi się w sumie jedynie nie podoba minimapa, która jest zbędna podczas pobytu w mieście oraz ekran rekrutacji, bo jest zbyt prosty, a jednocześnie jednostki są ułożone losowo, a nie poziomami co też jest dziwne. Marzeniem byłby ekran niczym z H5, albo chociaż ten z H3 :P, ale to raczej niemożliwe przy DZISIEJSZYM UbiSofcie. A co do witrażowego klimatu to mi od początku bardzo się podobał i nie mam do niego zastrzerzeń. Ekran przystani bardzo ładny, trochę średnio wygląda ten Akademii, który wygląda jakby inaczej niż samo miasto od zewnątrz na mapie świata.
10 maj - 10:21

Zehir-12
No i ekran rekrutacji jest też mało klimatyczny
12 maj - 13:26

Idai
Mnie zasadniczo się podoba, jednak liczę, na poprawki Akademii, zwłaszcza ten ponik gargulca należy poprawić bo nijak się ma do reszty. Krzywo stoi i w ogóle.
Nius archiwalny - możliwość komentowania została wyłączona.
© 2003-19 Kwasowa Grota. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jakiekolwiek kopiowanie, publikowanie lub modyfikowanie tekstów grafiki i innych materiałów chronionych prawem autorskim znajdujących się na stronie bez wyraźnej zgody autorów jest zabronione.
Komnaty "Heroes VII". Redakcja, kontakt